Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Va, finns det alltså någon ibland oss som har antytt att det inte skulle vara en sekt? Hitta honom!

Vi andra marscherar - hade tagit cykeln i vanliga fall men håller på att renovera växelvajern just nu - i samlad tropp till galgbacken och förbereder stegling på 26-tumshjul!
Härmed lämnar jag denna falska Miyatasekt och ansluter till Den sanna vägens Miyata. Där solen skiner på de som cyklar med 28”-hjul och tunna däck och har sadeln högre än styret. Där den store Miyata direkt straffar den som återkommer en cykeltur utan svettiga kläder och värkande muskler.

Visa din Miyata!
Härmed lämnar jag denna falska Miyatasekt och ansluter till Den sanna vägens Miyata. Där solen skiner på de som cyklar med 28”-hjul och tunna däck och har sadeln högre än styret. Där den store Miyata direkt straffar den som återkommer en cykeltur utan svettiga kläder och värkande muskler.
Lugn i stormen. Det här är precis den sortens split som De Andra vill så ibland oss. Vi följer som vanligt protokoll 700c paragraf 26 punkt 8.

Visa din Miyata!
ShitRunnern fick sig ett par Lx vevar och race race drev
IMG_1197.jpeg

Visa din Miyata!
Är det någon snäll Miyatait som kan ha ett par vanliga v-bromsar liggande i en låda? Skall sitta på Svarta Sara.

Visa din Miyata!
…annat än att skissa på en French Fit och börja umgås med tanken på att Mörkaste Småland kommer att få bo kvar i just Småland…
Med inte bara en utan två cyklar avyttrade på mindre än en vecka så var det ingen högoddsare att hotet från ovanstående inlägg skulle bli verklighet.

Hittills har jag på känt manér rivit cykeln, tvättat rubbet, vaxat och gnott, gnott och vaxat och påbörjat återuppbyggandet med genomgångna styr- och vevlager.

IMG_5246.jpeg

IMG_5247.jpeg

IMG_5249.jpeg

Det är otroligt vad lite armbågsflott kan göra med en flammig klarlack.

Sånär som på en avbruten m5:a i ena flaskhållarfästet och användbara men halvdassiga hjul ser det mesta helt ok ut.

IMG_5262.jpeg

Inga tydliga planer på fortsättningen, vi får se vart bygget tar vägen. Kanske drömväxlarna 200CX?

Visa din Miyata!
Ok, nu är den röde bärgad. Säljaren var en supermysig, äldre bilreparatör som kört sex Vätternrundor på den. Blev en fin pratstund i den välisolerade ladan där han också hade sin verkstad de sista åren.

Cykeln är exceptionellt fin. LX100-komponenter, tubfälgar från Campagnolo, original cykeldator och mycket blänk i lacken. Inte tillstymmelse till rost. När jag skruvade av flaskställen, som senast användes på 90-talet, var det fortfarande fett på M5:orna. 🥰

Jag kunde inte med att ge farbrorn mindre än 1000 kronor för hojen. Det är storlek 58, ett par storlekar för stor för mina 175 centimeter, så jag låter den gärna gå vidare till självkostnadspris om någon i tråden vill ta hand om den. Det känns inte troligt att man kan hitta en finare sjutolva i original.

Senast redigerad av en moderator:
Visa din Miyata!
Någon som sitter på skärmar av finare kvalifax, Honjo eller liknande, i ca 62mm bredd? Ska på cykeln med 650b 48mm däck. Bytte precis ner till 42mm däck + skärmar pga höstslask men det kändes skitläskigt och vill tillbaka till feeeeta däck men nuvarande skärmarna är för smala för det.

Visa din Miyata!
Lystring!!!

Lördagen den 5 oktober klockan 11:00 kommer det vara en öppen träff på Veloform i GBG.
Det är en mycket fin chans att träffa andra trådmedlemmar och nätverka och snacka Miyata.
Dessutom ett bra tillfälle att visa upp sina byggen om man känner för det.
Vill någon klämma lite extra på någon av @LWBs, mina eller någon annans hojar så säg till så kan dem säkert tas med ?

På Veloform kan man också dricka riktigt kaffe, äta matpaj och mkt mer.
Den som behöver lite smågodis till sitt bygge kan säkert hitta något i hyllorna att köpa med sig hem.
Med det sagt så finns alla ingredienser för en trevlig dag i Majorna.

Inte nog med detta så kan vi nästan fira trådens 5 årsjubileum tillsammans ??

Väl mött Miyatapuritaner och alla andra rockers, ravers, lovers and sinners!

//Sebbe

P.s det var med Terra Runnern allt startade🤩

Visa bilaga 727058
Jag och @westinchristoffer dyker upp ifrån öster med varsina storstålisar. Hoppas få träffa så många som möjligt av er andra, gamla som nya, före detta som presumtiva Miyata-hoarders.

Visa din Miyata!
Någon som sitter på skärmar av finare kvalifax, Honjo eller liknande, i ca 62mm bredd? Ska på cykeln med 650b 48mm däck. Bytte precis ner till 42mm däck + skärmar pga höstslask men det kändes skitläskigt och vill tillbaka till feeeeta däck men nuvarande skärmarna är för smala för det.
Det finns nog på veloform i Gbg om du finns i närheten ☺️

Visa din Miyata!
Jag och @westinchristoffer dyker upp ifrån öster med varsina storstålisar. Hoppas få träffa så många som möjligt av er andra, gamla som nya, före detta som presumtiva Miyata-hoarders.
Jag hade gärna hakat på men får tyvärr lämna återbud, måste se till di små, handla mer nudlar och ketchup och så.. men blir det en vårträff då ska jag med!

Tillbaka
Topp