Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Jag och @westinchristoffer dyker upp ifrån öster med varsina storstålisar. Hoppas få träffa så många som möjligt av er andra, gamla som nya, före detta som presumtiva Miyata-hoarders.
Och jag ansluter under eftermiddagen, så se till att spara lite smågodis och kaffe till undertecknad!
Kanske har Anders en ny axel till mitt stackars nav?
IMG_8351.jpeg

Visa din Miyata!
Jag hade gärna hakat på men får tyvärr lämna återbud, måste se till di små, handla mer nudlar och ketchup och så.. men blir det en vårträff då ska jag med!
Tråkigt för oss andra men helt rätt prioritering!
Kan inte heller denna gång så vårträff låter bra!
Vi klämmer in en vinterträff också va? Skäggiga Damen sväljer 2.35” Ice Spiker Pro där fram och 2.1” dito där bak.

Visa din Miyata!
Visa bilaga 730356

Nu sitter dom nya däcken ordentligt centrerade, efter rikligt med såpvatten och överinflation på 60 psi hoppade de på plats.

Fin tur på ”lila dimman” i solen idag, lite ödehusspaning längs turen hanns med också. 💜
Visst är det skrämmande hur fort det kan gå?
Nedanstående konversation utspelade sig en kväll för blott en månad sedan:

westinchristoffer:
”Kostnadseffektiva sätt att göra den gamle mtbn mer skonsam mot kroppen?”

LWB:
”Kostnadseffektivt? Skämtare där! Föräldramöte nu, men sen måste vi prata allvar.”

Sedan dess har det blivit lånestålis, egenstålis, donatorcykel, happykonto, däckuppgradering, Miyatajobbpendling och ödehusspaning.

Var månde detta sluta?

…hoppas jag! 💜

Visa din Miyata!
2024-10-01
Peter (11 cyklar varav fem st Miyator): ”Nu blir det inga fler cyklar, jag lovar. Precis som du säger så har vi ju inte plats.”

2024-10-02
Peter (12 cyklar varav sex st Miyator): ”Jag gjorde fel, f’låt.”
Varför talar du om det för din käresta? Obegripligt.

Visa din Miyata!
Berätt gärna för mig hur man får ned kostnaden till noll för en sån där fin cykel. Någon form av kreativ bokföring?
Det är enkelt: Du lägger ned en massa pengar på andra cyklar, som du sedan river. Då får du en massa grejer över som du har glömt av priset på. Sedan hittar du en övergiven, rostig ram som du tar hand om och sätter grejerna på. Sedan får du saker som bromshandtag och växelreglage av snälla Miyatakompisar som @slice me nice och @LWB.

Visa din Miyata!
Berätta gärna för mig hur man får ned kostnaden till noll för en sån där fin cykel. Någon form av kreativ bokföring?
Allt som man har köpt på sig eller bytt till sig innan cykelämnet finns på plats är sunk cost och kan inte belasta cykelbygget. Det finns en IFRS som behandlar ekonomin kring cykelbygge.

Visa din Miyata!
Lystring!!!

Lördagen den 5 oktober klockan 11:00 kommer det vara en öppen träff på Veloform i GBG.
Det är en mycket fin chans att träffa andra trådmedlemmar och nätverka och snacka Miyata.
Dessutom ett bra tillfälle att visa upp sina byggen om man känner för det.
Vill någon klämma lite extra på någon av @LWBs, mina eller någon annans hojar så säg till så kan dem säkert tas med ?

På Veloform kan man också dricka riktigt kaffe, äta matpaj och mkt mer.
Den som behöver lite smågodis till sitt bygge kan säkert hitta något i hyllorna att köpa med sig hem.
Med det sagt så finns alla ingredienser för en trevlig dag i Majorna.

Inte nog med detta så kan vi nästan fira trådens 5 årsjubileum tillsammans ??

Väl mött Miyatapuritaner och alla andra rockers, ravers, lovers and sinners!

//Sebbe

P.s det var med Terra Runnern allt startade🤩

Visa bilaga 727058

Ska försöka komma förbi en sväng i morgon med lilla lila.
Har även två kollegor om än inte puritaner men kanske rockers som också skulle försöka komma förbi.

IMG_20241004_173505.jpg

Visa din Miyata!
Jag känner att det i den här tråden definitivt finns ett intresse för internationell finansiell rapporteringsstandard. Varför då inte slå slag i saken och anordna en kombinerad Miyata- och IFRS-träff, med lite rödtjut till?

Kanske till och med uppdatera trådtiteln?
Ja men visst!
Första träffen kan vi kalla K1, sedan kommer K2 och K3.

Visa din Miyata!
Faktum är att jag suttit 10h idag med bland annat IFRS40 och -10 typ och i morgon kommer jag också sitta (därför jag missar träffen). Trodde jag blivit tokig när Perth började skriva om IFRS xD

Visa din Miyata!
Jag erbjöd mig att hjälpa en granne, en herre på dryga 70, att ge hans cykel en översyn. Det visade sig vara en Monark Ulv, en riktig skrämma små barn-mtb med ram av hi-ten och med dämpargaffel. Döm då om min förvåning när jag bakom denna gottebakelse i garaget såg inte bara en fin Nishiki-mixte i klanderfri pärlemorvitt och med Shimano 600-prylar utan även…

…två Miyata TI6000!
IMG_5282.jpeg

De tillhörde i likhet med Nishikin hans svåger och svägerska och hade gått ett antal Vätternrundor. Dura Ace från hjässan till fotabjället, storlek 54 resp 56 skulle jag gissa, flite-sadlar.

Tänka sig vad små röda lador kan dölja!

De fick dock stå kvar, medan jag for hemåt med Monarken och en annan hemsk sak, en ”Tiger Mountain” som hans svåger hade vunnit i en säljtävling på jobbet. Historien förtalte inte om det var förstapris eller jumbo.

Visa din Miyata!
Jag erbjöd mig att hjälpa en granne, en herre på dryga 70, att ge hans cykel en översyn. Det visade sig vara en Monark Ulv, en riktig skrämma små barn-mtb med ram av hi-ten och med dämpargaffel. Döm då om min förvåning när jag bakom denna gottebakelse i garaget såg inte bara en fin Nishiki-mixte i klanderfri pärlemorvitt och med Shimano 600-prylar utan även…

…två Miyata TI6000!
Visa bilaga 730600

De tillhörde i likhet med Nishikin hans svåger och svägerska och hade gått ett antal Vätternrundor. Dura Ace från hjässan till fotabjället, storlek 54 resp 56 skulle jag gissa, flite-sadlar.

Tänka sig vad små röda lador kan dölja!

De fick dock stå kvar, medan jag for hemåt med Monarken och en annan hemsk sak, en ”Tiger Mountain” som hans svåger hade vunnit i en säljtävling på jobbet. Historien förtalte inte om det var förstapris eller jumbo.

Miyata TI6000 med Mavic Cosmic fälgar - Villhöver..😎♥️

Tillbaka
Topp