Visa din Miyata!
En Tung-sonThompson on a budget!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En Tung-sonThompson on a budget!

Jag är lite sugen på den. Med ny sadelstolpe då. Är du möjligen kunnig inom storlekar och kan se vad den passar till?
Gissar på 18,5 eller 20,5 tum. Har ni någon länk till annonsen?Jag är lite sugen på den. Med ny sadelstolpe då. Är du möjligen kunnig inom storlekar och kan se vad den passar till?
190+ funkarGissar på 18,5 eller 20,5 tum. Har ni någon länk till annonsen?
18,5 passar ~165-175+ cm och 20,5 passar upp till 185 cm grovt hugget, 190+ om man kan leva med lång stam och lågt styre.
Som sagt, grovt hugget.
20.5"Jag är lite sugen på den. Med ny sadelstolpe då. Är du möjligen kunnig inom storlekar och kan se vad den passar till?
Lite chainsuck har aldrig skadat. Jag lödde igen liknande, eller kanske värre, revor på en Terra Runner.20.5"
Lwb har koll
Den har djupa revor i kedjestsget och ser ut att levt ett hårt liv med sadelstolpen. Jsg ör lite rädd för den.
Visa bilaga 737129Visa bilaga 737130
Det där ser inte så farligt ut20.5"
Lwb har koll
Den har djupa revor i kedjestsget och ser ut att levt ett hårt liv med sadelstolpen. Jsg ör lite rädd för den.
Visa bilaga 737129Visa bilaga 737130
Du är värd den!Tack för svar alla. 20,5 tum skulle passa mig på 183 cm perfekt då. Säljaren mätte från backen till överröret 75 cm. Jag har ju hängt i tråden och suktat, så jag borde kanske slå till.
Bättre upp, du är skyldig dig själv den!Du är värd den!
Eller kanske pga du har redan ungefär 400 projekt utspritt över hela sverigeKör på, jag såg den igår och stod över pga stolpen och kedjestaget. Men om herrarna här säger det är ok så är det nog det!
Nej, det är vad som _borde_ stoppa mig.Eller kanske pga du har redan ungefär 400 projekt utspritt över hela sverige![]()
Tydligen strular växelreglaget också, och så sitter sadelstolpen fast - så jag får fundera på saken.Kör på, jag såg den igår och stod över pga stolpen och kedjestaget. Men om herrarna här säger det är ok så är det nog det!
På en äkta Mijata så ska stolpen sitta rejält! Tyvärr har jag bara kommit över oäktaTydligen strular växelreglaget också, och så sitter sadelstolpen fast - så jag får fundera på saken.
Växelreglage kan du få en tre fyra stycken av mig.Tydligen strular växelreglaget också, och så sitter sadelstolpen fast - så jag får fundera på saken.
Tänk om alla i den här tråden som cyklar en del kunde skriva sådana RR.Om jag inte hade varit så evigt upptagen med att bygga nya one bike does it all-cyklar så hade man kunnat tänka sig att jag hade hängt på youtube och sett sköna killar glida fram på Senaste Sköna Bygget genom instagramsnygga höstlandskap. Där bortibakom ansluter en till skön snubbe, och sen en till och en till.
Hela flocken samlad, löven yr om hjulen och efter ännu mera snyggcykling glider de ledigt in på ett fik och tar nåt surdegsespressomjölksyrat med kort skärpedjup och skratt i ultrarapid innan deras vägar åter skiljs och de var och en snyggcyklar hem till sig. Thanks for watching. Please like and subscribe.
Förrädiskt lockande och förment okomplicerat. Verkligheten här hemma däremot, den liknar väl mest den där låten av Ted Ström, fast utan reverbet, kompressionen och stämmorna då. Det är kd och sd och mörkt och fuktigt och man längtar efter att rosorna ska blomma igen. Det är då som den stora desillusionen rullar in.
Men vet ni vad? Det är då som man upprättar förbindelse med en forumbroder och så packar man Senaste Sköna Bygget kvällen innan…
Visa bilaga 737293
…och eftersom man har blivit gubbe så vaknar man i tid för att väcka tuppen och ger sig ut, kanske inte just i instagramsnygga höstlandskap men väl ut i mörker och dimma - bättre en lus i kålen än inget fläsk alls - och trampar mot människobyn. Och då händer det märkliga. Där bortibakom ansluter en till skön snubbe på sitt Senaste Sköna Bygge. Och eftersom ingen människa är en ö så är det först då som man inser att hela flocken är ju samlad och det här är ju snyggcykling for cryin’ out loud!
Så kom det sig att er tillgifvne och @westinchristoffer i morse parkerade våra snygga byggen och ledigt gled in på ett fik i stan. Surdeg, espresso och mjölksyrat får anstå tills rosorna blommar igen, och med mobilkameran kan man för det mesta glömma kort skärpedjup. Men kaffet var gott och frukosten satt som en sadelstolpe.
Visa bilaga 737294
Institutionen för Geovetenskaper vid Uppsala Universitet lär ha noterat en viss rubbning i jordaxelns lutning när de två cyklarna parkerades så tätt ihop, och morgonpigga stadsbor som gick förbi ute på gatan satte energidrycken i vrångstrupen - var ska sleven vara om inte i grytan? - av blotta åsynen. Döm själva.
Visa bilaga 737296
Efter många skratt i ultrarapid och en testa-min-cykel-så-kan-jag-testa-din skildes våra vägar och vi snyggcyklade var och en hem till sig. Dimman hade nästan lättat och fastän det nu var benen som var mjölksyrade så var det inget mer än en känsla. Framåt och uppåt, från Klyftan och hemåt upp i Bergen i Väster.
Trippelkryssar’n strax innan hemkomsten:
Visa bilaga 737297
Vilket underverk, man kan nästa höra suset av älven i fjärran och ana doften av rosorna som blommar där.
Thanks for watching. Please like and subscribe.
Tack westinchristoffer!
Lite klassisk vinkelslipsmassage är kanske smidigast?Visa bilaga 737340
Manuell skrubbning av ett gammalt LX parti.
Det var tveklöst det jävligaste jag varit med om. Var täckt i gammal olja som bara skrattade åt bräkleen.
Men 24+36t hamnar på on/offen och jag får göra framväxelpremiär nästa gång jag är norröver. Tror aldrig jag monterat en framväxel? Bara tagit bort
Skulle vilja hitta en bash/kedjeskydd som tar platsen för stora klingan. Men det kanske är lättast att bara rensa 46t klingan på tänder?
Nästa gång, testa rengöring för förgasarmunstycken. Det är jävligt elakt. Throttle Cleaner tror jag att det heter.Visa bilaga 737340
Manuell skrubbning av ett gammalt LX parti.
Det var tveklöst det jävligaste jag varit med om. Var täckt i gammal olja som bara skrattade åt bräkleen.
Men 24+36t hamnar på on/offen och jag får göra framväxelpremiär nästa gång jag är norröver. Tror aldrig jag monterat en framväxel? Bara tagit bort
Skulle vilja hitta en bash/kedjeskydd som tar platsen för stora klingan. Men det kanske är lättast att bara rensa 46t klingan på tänder?
Storleken stämde fint och även priset var rätt. Stolpen var fast och dessutom är det strul med både framväxel och bakväxel och bakhjulet behöver riktas och det ena med det andra. Men jag följde trådens råd och slog till trots allt! Även om det är mycket fix så är ju grunden fin och vev- och styrlager sitter i alla fall perfekt.Tydligen strular växelreglaget också, och så sitter sadelstolpen fast - så jag får fundera på saken.
Det lutar åt det!Du kommer behöva skaffa en IH traktor och en VW Caddy .....![]()
Kul, grattis!Storleken stämde fint och även priset var rätt. Stolpen var fast och dessutom är det strul med både framväxel och bakväxel och bakhjulet behöver riktas och det ena med det andra. Men jag följde trådens råd och slog till trots allt! Även om det är mycket fix så är ju grunden fin och vev- och styrlager sitter i alla fall perfekt.
Nu är ju frågan vad exakt jag fått med mig hem? Hur årsbestämmer man on/off roadrunner? Finns det en lista med originalkomponenter någonstans?
@LWB mycket generöst av dig och jag kanske nappar på det? Exakt vilken metod för stolpen har du haft bäst erfarenhet av?
Jamen visst är det! Bling och färg i kombination gör livet gladare.Bling är livet![]()
Jag har en rd5800 om det kan vara av intresse.Ingen som gömmer på en shimano 105 Rd-1050/1051 bakväxel må tro?
Alldeles för ny :) men tack iafJag har en rd5800 om det kan vara av intresse.
Japp. Inga problem alls.Vet någon om det går in 35c grusdäck i en Pathrunner-ram? Testade att montera 622x28 o då finns det lite plats över.
Tusen tack för infoJapp. Inga problem alls.
Visa bilaga 737854
Mmm, Kashmiren har sinne för det fina inte bara cyklar och blommor, han klär sig snyggt ochsåTusen tack för infoMycket tjusig cykel du har där o bonuspoäng för välmatchade blommor. Du verkar oxå redan satt ihop exakt den cykeln jag funderade på att bygga
![]()
Vilka fantastiska bilderhttps://www.facebook.com/marketplace/item/1346952076279685/ Om man har nära till Ludvika så lanske det kan va nått.