Visa din Miyata!
Oja! IRLJo maddefakke, du gjorde verkligen det??? Älskar’t!![]()
On/Off:en är väl aningens svår att spot:a som mötande cyklist men i kombo med den orange/guldiga Univegan så är jag 100% säker!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oja! IRLJo maddefakke, du gjorde verkligen det??? Älskar’t!![]()
DX är helsikes fintAlltid mysigt med en nypolerad Miyata i solskenet:
Visa bilaga 757550
Idag har jag även inhandlat en Deore DX/XT drivlina som kommer hamna på Miyatan:
Visa bilaga 757551Visa bilaga 757552
Visa bilaga 757553Visa bilaga 757554
Drivlinan råkar dessutom sitta monterad på den här småroliga Trek:en i karbong:
Visa bilaga 757555Visa bilaga 757557Visa bilaga 757556
Förhoppningsvis har jag även Deore DX tumväxelreglage på g
Vad ska hända med Träcken? Kan säkert vara "intressant" att bygga upp på något festligt sätt.Alltid mysigt med en nypolerad Miyata i solskenet:
Visa bilaga 757550
Idag har jag även inhandlat en Deore DX/XT drivlina som kommer hamna på Miyatan:
Visa bilaga 757551Visa bilaga 757552
Visa bilaga 757553Visa bilaga 757554
Drivlinan råkar dessutom sitta monterad på den här småroliga Trek:en i karbong:
Visa bilaga 757555Visa bilaga 757557Visa bilaga 757556
Förhoppningsvis har jag även Deore DX tumväxelreglage på g
Ja DX är fantastiskt fint. Kul att äntligen ha en grupp själv när man sett dina och många andra fina byggen i tråden med DX
Det kommer bli jäkligt fint till den rödaJa DX är fantastiskt fint. Kul att äntligen ha en grupp själv när man sett dina och många andra fina byggen i tråden med DX
Snart dyker denna upp i verkstaden och tror att hjulen kommer passa fint här. Har dock ingen gaffel med det är ett mindre problemPå Västkusten inser man att det finns möjligheter, dock inte helt enligt plan!
Skall testa mig fram lite och se men helst hade jag velat ha en annan ram.
En glimt av vad kommer här
Bling!!!!!
Visa bilaga 757683Visa bilaga 757684
Sicken teaser! Den ser oförskämt fin ut!Snart dyker denna upp i verkstaden och tror att hjulen kommer passa fint här. Har dock ingen gaffel med det är ett mindre problem
Vilken lycka, min första Carbon sen mitten på 90-talet.
Visa bilaga 757967
Köpte den av en kille som även följer min Instagram i Norge. Han har gjort iordning den precis som jag gjorde med min fejk Elevation 10000Sicken teaser! Den ser oförskämt fin ut!
Köpte den av en kille som även följer min Instagram i Norge. Han har gjort iordning den precis som jag gjorde med min fejk Elevation 10000
Detta är en riktigt Elevation 10000 med carbon i bakgaffeln också .
Var inne på att köpa en carbongaffel fram men då vågar jag nog inte ens försöka cykla ett varv med denAlu eller dämpare är nog en bättre lösning
![]()
Ja för fasen men han vägde inte 100 plusFörr så höll den för Greggan att köra DH med en mag21:a......
https://www.theproscloset.com/blogs/news/from-the-vault-greg-herbolds-1991-miyata-ridge-runner-team
Vackert, ser fram emot bygget! Elevation 10000 är grymt fränaSnart dyker denna upp i verkstaden och tror att hjulen kommer passa fint här. Har dock ingen gaffel med det är ett mindre problem
Visa bilaga 757967
Nu blev jag varm i hjärtatVackert, ser fram emot bygget! Elevation 10000 är grymt fräna
Visa bilaga 757990
Jag har inte riktigt koll på historiken över cykeln själv. Miyata-loggan tycker jag dock ser guldig ut, så jag tänker att det kanske är en 91:a?Nu blev jag varm i hjärtatEn -92 va?
Väldigt fint byggeIgår var det postrockskonsert i närområdet, så min lilla Pathrunner fick lufta sina Bonkers på delvis nysopade vägar. Mycket glad åt denna hoj, men aldrig nöjd såklart. Tror den ska få skärmar och ett nättare rack.
Visa bilaga 757991
Grym hoj!Igår var det postrockskonsert i närområdet, så min lilla Pathrunner fick lufta sina Bonkers på delvis nysopade vägar. Mycket glad åt denna hoj, men aldrig nöjd såklart. Tror den ska få skärmar och ett nättare rack.
Visa bilaga 757991
Jag har Velo Orange på min pendlar-roadrunner, tänker att jag ska flytta över dom nån dag. Väldigt fina, dock inte kromade, bara blanka.Grym hoj!
Skulle också vilja ha snygga skärmar, helst kromade, på min gamla MTB. Var hittar man snygga skärmar?
GYBE? Var där men missade den fina cykelnIgår var det postrockskonsert i närområdet, så min lilla Pathrunner fick lufta sina Bonkers på delvis nysopade vägar. Mycket glad åt denna hoj, men aldrig nöjd såklart. Tror den ska få skärmar och ett nättare rack.
Visa bilaga 757991
Japp! Fet spelning! Parkade hojen utanför Solen, kändes tryggt och vårigt där.GYBE? Var där men missade den fina cykeln
Det finns massa trevliga alternativ, till exempel velo orange och gilles berthoud, men för 26" har de varit slut överallt det senaste halvåret.Grym hoj!
Skulle också vilja ha snygga skärmar, helst kromade, på min gamla MTB. Var hittar man snygga skärmar?
wow nu ryckte det till i den oberäknaeliga vill-ha-nerven. upplys en oupplyst; är det carbon rakt igenom eller carbon kletat på aluminiumrör??Snart dyker denna upp i verkstaden och tror att hjulen kommer passa fint här. Har dock ingen gaffel med det är ett mindre problem
Visa bilaga 757967
Carbon över en mm tunn alurulle. Tror det har med muffningen att göra i ändarna.wow nu ryckte det till i den oberäknaeliga vill-ha-nerven. upplys en oupplyst; är det carbon rakt igenom eller carbon kletat på aluminiumrör??
Visa bilaga 758112
En sväng till norraste Huskvarna för kaffi hos päronen på håltimman idag, vilket väder!
Är det någon som sitter på ett 3x xt växelreglage? Friktionsreglaget kräver för mycket av mig när det ska gå lite snabbare som på skogsstig.
Lila dimman ska dessutom få cykla vasan i sommar, godkänt även av övriga familjemedlemmar ska tilläggas
Trevligt veckoslut!
Jag tog också Miyata till GY!BE, fast igår i Göteborg! Riktigt fet spelning.Japp! Fet spelning! Parkade hojen utanför Solen, kändes tryggt och vårigt där.
Sitter ofta rostfria skärmar på gamla Crescent, Monark, DBS, Mustang, Rex mfl från 70-80 tal som lätt låter sig poleras upp. Det var poppis med 584mm/650B hjul då och är man stark i nyperna kan man bända ut kanterna och på så vis även ändrar radien så de passar bredare 26" mtb däck.Grym hoj!
Det är mäktigt att ha stolpen så högt på en 24" ramBrorsönerna gör sin gamle farbror stolt.
Visa bilaga 758471
Ja, pojkvaskern hade tydligen sagt till sin far, min tvillingbror, på blygsamma 180 cm: ”vad liten du har blivit pappa?!”.Det är mäktigt att ha stolpen så högt på en 24" ram
De brås på farfar!Ja, pojkvaskern hade tydligen sagt till sin far, min tvillingbror, på blygsamma 180 cm: ”vad liten du har blivit pappa?!”.![]()
Jo det finns att brås på. Farfadern med sin 22,5:a:De brås på farfar!
Det är inte roligt längre Sebbe…
Du älskar det Axel….Det är inte roligt längre Sebbe…
![]()