Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Storlek? Var finns?Går i säljtankar, va kan den vara värd?
Den har disskuterats på Facebook för typ 1-2 år sen och då var konsensus att det var en fejkis / ej miyata. Tror det var i stålräcergruppen.Det är inte en 1000 eller GT då ramen saknar cantifästen och de karaktäristiska skedformade avsluten på sadelstagen. Känner inte heller igen den lödda vajerhållaren ovanför vevlagerhuset. Färgen känns också off! Är det verkligen en Miyata???
Jag brukar va bra på att slå in öppna dörrarDen har disskuterats på Facebook för typ 1-2 år sen och då var konsensus att det var en fejkis / ej miyata. Tror det var i stålräcergruppen.
”Hämtas i Åsa skickas ej”![]()
Miyata retro ram från 80‑talet – 60 cm för retrobygge säljes i Kungsbacka | Blocket
500 kr - Herrcyklar - Kungsbacka - Säljer en klassisk Miyata-ram från 1980-talet, troligtvis modell Miyata 1000 eller Gran Touring. Endast ram – utan gaffel...www.blocket.se
Alltså ”troligtvis” i bemärkelsen ”troligtvis INTE” en 1000, eftersom den saknar cantifästen.
Visa bilaga 781092Visa bilaga 781093Visa bilaga 781094
Snygg Sixten! Har en likadan ram, riktigt go cykelFinns det inget intresse för racercyklarna längre? Min fivetwelve har legat ute på blocket ett bra tag nu för vad jag anser är kaffepengar. Har haft den på vinden i 10 år och ramen är typ i nyskick. Vågar påstå att det inte finns någon finare utanför ett museum. Kan ingen köpa den innan jag får för mig att göra något med den? Vill gärna att den går till någon som skulle uppskatta den. Hittade en Sixten som jag glider runt på istället därav försäljningen. Visa bilaga 781138Visa bilaga 781139Visa bilaga 781140Visa bilaga 781141
Jag håller med @wman, snygg 610:a!Finns det inget intresse för racercyklarna längre? Min fivetwelve har legat ute på blocket ett bra tag nu för vad jag anser är kaffepengar. Har haft den på vinden i 10 år och ramen är typ i nyskick. Vågar påstå att det inte finns någon finare utanför ett museum. Kan ingen köpa den innan jag får för mig att göra något med den? Vill gärna att den går till någon som skulle uppskatta den. Hittade en Sixten som jag glider runt på istället därav försäljningen. Visa bilaga 781138Visa bilaga 781139Visa bilaga 781140Visa bilaga 781141
Eh, alltså...”Hämtas i Åsa skickas ej”
Hur många Miyata-fantaster finns det i Åsa egentligen?
Dålig aktivitet med mina Miyator men de fick komma ut ur garaget idag då jag var tvungen att flytta på dem pga målning.
Visa bilaga 781273
Om du cyklade dem ut så räknas det och då vill vi ha en rajdrapport!Dålig aktivitet med mina Miyator men de fick komma ut ur garaget idag då jag var tvungen att flytta på dem pga målning.
Visa bilaga 781273
Fortfarande en bit kvar till den geografiska mittpunkten, men bara 20 minuters bilres från där jag normalt sett huserar. Tyvärr varken behöver eller villhöver jag en cykel till.Tips till fantasterna i norra Sverige (dvs geografiska mitten). Om den inte varit uppe förut.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: MB. Terrarunner https://www.blocket.se/annons/gavleborg/mb_terrarunner/1212338723
Båda fick den obligatoriska 15 sekunders rundan ute på gatan för att se om det är luft kvar i däcken men vet inte om det är godtagbart för en äkta rajd.Om du cyklade dem ut så räknas det och då vill vi ha en rajdrapport!
Går väl att få ihop en A4a om det, eller?Båda fick den obligatoriska 15 sekunders rundan ute på gatan för att se om det är luft kvar i däcken men vet inte om det är godtagbart för en äkta rajd.
I Stockholmstrakten, skulle jag sagt!Hej Miyatavänner!
Min partner vill gärna ha en ny hoj, damcykel/lågt insteg/mixte. Och det vore ju fint om det var en Miyata :). Hon är 168cm.
Nån som har nått som bara står? Eller tips! Såg en bra one hundred-ram som såldes nyss på forumet.
Håller med till 100% men vill påpeka att min är en Valley Runner, nu har jag inte så pass bra koll på skillnaden utöver att den har bredare gaffelben som inte är avsmalnade och med 25,4mm styrstamFinåka med LWB Jr och Donna Cherry.
Vi passade på att bli bjudna på elvakaffe i Det Lilla Torpet på väg till badplatsen.
Visa bilaga 781375
Rena propagandagruset. Herre min söte och lelle vad fint man kan ha det.
Visa bilaga 781376
Och på tal om propaganda. Alla människor borde ha rätt till en rosa On/Off. Eller hur @wman? Eller hur @Skyerider? Eller hur @oggeogge?
Detaljer, den är rosa. En slags heders-On/Off.Håller med till 100% men vill påpeka att min är en Valley Runner, nu har jag inte så pass bra koll på skillnaden utöver att den har bredare gaffelben som inte är avsmalnade och med 25,4mm styrstam![]()
jag håller helt med, en klar favorit bland andra favoriterFinåka med LWB Jr och Donna Cherry.
Vi passade på att bli bjudna på elvakaffe i Det Lilla Torpet på väg till badplatsen.
Visa bilaga 781375
Visa bilaga 781376
Och på tal om propaganda. Alla människor borde ha rätt till en rosa On/Off. Eller hur @wman? Eller hur @Skyerider? Eller hur @oggeogge? Eller hur @Trim?
Nu är inte jag en av högprästerna men jag håller med, även om det inte blir då mkt grus med just den härFinåka med LWB Jr och Donna Cherry.
Visa bilaga 781375
Visa bilaga 781376
Och på tal om propaganda. Alla människor borde ha rätt till en rosa On/Off. Eller hur @wman? Eller hur @Skyerider? Eller hur @oggeogge? Eller hur @Trim?
Vackert! Högpräster är ingen och alla.Nu är inte jag en av högprästerna men jag håller med, även om det inte blir då mkt grus med just den här
Visa bilaga 781535
Skapligt pris..
![]()
Herrcyklar säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin herrcyklar säljes i hela sverige med över 1626 annonserwww.blocket.se
Ja den var lite uddaDenna var betydligt dyrare. Lite malplacerad framskärm.
![]()
Mountainbike säljes i Stockholms stad | Blocket
3200 kr - Mountainbike - Älvsjö, Farsta, Vantör - Mycket fin mountainbike säljeswww.blocket.se
Mycket fin mountainbike. Heja Bengt-Olle.Denna var betydligt dyrare. Lite malplacerad framskärm.
![]()
Mountainbike säljes i Stockholms stad | Blocket
3200 kr - Mountainbike - Älvsjö, Farsta, Vantör - Mycket fin mountainbike säljeswww.blocket.se
One Hundred är bara att haffa om du ser någon sån igen. Riktigt fin cykel som jag saknar än idag.Hej Miyatavänner!
Min partner vill gärna ha en ny hoj, damcykel/lågt insteg/mixte. Och det vore ju fint om det var en Miyata :). Hon är 168cm.
Nån som har nått som bara står? Eller tips! Såg en bra one hundred-ram som såldes nyss på forumet.
Wow! var körde du? Lägg gärna en bild på hojjen utan packning och vad tar du med dig från resan skulle du säga?Nyligen hemkommen från årets tripp. Lite över 350 mil blev det på gamla Miyatan
Visa bilaga 782420Visa bilaga 782421Visa bilaga 782422Visa bilaga 782423Visa bilaga 782425Visa bilaga 782424
Conti Raceking Protection rullar som en dröm och det går att cykla på rejält stökigt underlag utan problem. Drivlinan som är 2x11 och friktionsväxlad har funkat fint för det mesta, men blir en begränsning i skogen. Cykeln och packningen är fortfarande tungt som ett as, men den är tillräckligt lätt att jag vågat mig på en del hike-a-bike. Geometrin är ganska kass för bockstyre men i år har jag tillslut fått till ergonomin och inte haft ont nånstans.
Bra cykel det här helt enkelt
Ska försöka knåpa ihop en rapport i troligen Bikepacking-tråden om resan snart med mer info och lite fler bilder. Men jag var ner till Basel och hem igen. Cyklade genom Sverige, Danmark, Tyskland, lite i Frankrike, Schweiz, Tjeckien och Polen.Wow! var körde du? Lägg gärna en bild på hojjen utan packning och vad tar du med dig från resan skulle du säga?
Tack hörru! Låter superkul juSka försöka knåpa ihop en rapport i troligen Bikepacking-tråden om resan snart med mer info och lite fler bilder. Men jag var ner till Basel och hem igen. Cyklade genom Sverige, Danmark, Tyskland, lite i Frankrike, Schweiz, Tjeckien och Polen.
Hittade en bild på cykeln utan packning. Den är garanterat redan postad här en gång innan, men jag är lat och lägger ut den igen:
Visa bilaga 782558
Hej Miyatavänner!
Blev fantastiskt fin. Sålde till slut den lila valleyn då den var för liten.En räddad Terra runner!
Ni kanske dels minns att jag hade en terrarunner i bedrövligt skick och dels att
@plastbytta i våras köpte en lila Vallyrunner i overkligt bra skick. Han ville bara behålla ramen så jag passade på att köpa resten av cykeln och monterade på den helt strippade röda terrarunner-ramen. Det blev klart i juni och nu rullar den i princip i nyskick hos dottern i Uppsala.
![]()
Miyata Valley Runner herrcykel säljes i Kiruna | Blocket
800 kr - Herrcyklar - Kiruna - Ramhöjd 58 cm hjul storlek 26 " växlar 21 extra utrustat med pakethållare, stänkskydd, kedjeskydd, flaskhållare. För persone...www.blocket.se