Visa din Miyata!
Den var fin, vad är det för storlek?Visa bilaga 783320
Denna fick bli donator till brorsans bygge. Är det någon som är sugen så är den billig, har varken behov eller plats för den.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den var fin, vad är det för storlek?Visa bilaga 783320
Denna fick bli donator till brorsans bygge. Är det någon som är sugen så är den billig, har varken behov eller plats för den.
Jag kan eventuellt villhöva ett nytt bygge.Visa bilaga 783320
Den där miyatarosa rosan är min favoritrosa!
I vanliga fall gör man gott i att hålla sig med viss misstänksamhet när man känner att alla omkring en tycker ”rätt”. Det kan mer än något annat tyda på att man befinner sig precis mitt i åsiktskorridoren.Den där miyatarosa rosan är min favoritrosa!
Skulle kunna tänka mig att föra vidare en rosa Valley av lite ovanlig art ifall någon är intresserad. Enbart ram kan byta hem för några hundringar till välgörenhet. Hela cykeln som har bla annat nittostyre och (billigast möjliga) brifters samt findäck vill jag nog ha betalt för.I vanliga fall gör man gott i att hålla sig med viss misstänksamhet när man känner att alla omkring en tycker ”rätt”. Det kan mer än något annat tyda på att man befinner sig precis mitt i åsiktskorridoren.
I det här fallet är sådan misstänksamhet dock helt obefogad, då Miyata-rosa rent objektivt och utan tvekan verkligen är den allra finaste kulören.
Visa bilaga 783788
(Bilden använd så ofta att det är bortom tjatigt. Men med tanke på ovan sagda fakta så tål den att visas adnauseaminfinitum.)
Har säker sagt det förut, men det tål att upprepas. Jisses så fina cyklar du bygger.Skulle kunna tänka mig att föra vidare en rosa Valley av lite ovanlig art ifall någon är intresserad. Enbart ram kan byta hem för några hundringar till välgörenhet. Hela cykeln som har bla annat nittostyre och (billigast möjliga) brifters samt findäck vill jag nog ha betalt för.
Visa bilaga 783814
Äsch, den här gamla trasan.Har säker sagt det förut, men det tål att upprepas. Jisses så fina cyklar du bygger.
Rätt hoj men jag bor i fel stad (Stockholm). Tack ändå för tipset :)![]()
miyata one ten säljes i Göteborgs stad | Blocket
600 kr - Damcyklar - Hisingen - Gammal cykel som stått i förrådet. Har använts 2023 och funkade bra då. En plastskärm är sprucken och däcken är platta. Anna...www.blocket.se
Den gick till den första intressenten. Hoppas du hittar något annat att bygga på!Jag kan eventuellt villhöva ett nytt bygge.
Vart i landet finns denna?
Helt rätt förfarande, jag såg det senare att jag var en av flera. Tack, du vet hur det är, helt plötsligt ”hittar” man något som man absolut inte behövde eller skulle ha!Den gick till den första intressenten. Hoppas du hittar något annat att bygga på!
Haha, ja det händer lite för oftaHelt rätt förfarande, jag såg det senare att jag var en av flera. Tack, du vet hur det är, helt plötsligt ”hittar” man något som man absolut inte behövde eller skulle ha!![]()
Verkar också drabba skribenter i den här tråden lite oftare än övriga har jag fått en mystisk känsla av.Haha, ja det händer lite för ofta![]()
Haha, så santVerkar också drabba skribenter i den här tråden lite oftare än övriga har jag fått en mystisk känsla av.
Fattar inte vad du menar …Verkar också drabba skribenter i den här tråden lite oftare än övriga har jag fått en mystisk känsla av.
Dom stålisar jag har haft har alla tagit 26.8mm stolpar. Ser sadelstolpsklämman/ sadelröret okej ut på din ram eller har någon bänt upp klämman?Jag blev nyligen lycklig innehavare av en ram till en Sportrunner från 91 med alla de roliga fästena. Efterlyste en sadelstolpe här i yardsaletråden men när jag kollade idag upptäckte jag att en 27,2mm stolpe passar perfekt. Är jag bara okunnig eller skall det vara så?
Vid en hastig koll såg det bra ut men får kolla mer senare.Dom stålisar jag har haft har alla tagit 26.8mm stolpar. Ser sadelstolpsklämman/ sadelröret okej ut på din ram eller har någon bänt upp klämman?
Hur ser byggplanerna för ramen ut förresten? Alltid kul med SportrunnersVid en hastig koll såg det bra ut men får kolla mer senare.
Båda mina ridge runners har märkliga sadelstolpar med, 29.6mm medans min miyata team och tripple cross har 26.8, minns inte vad min on/off road runner har.Jag blev nyligen lycklig innehavare av en ram till en Sportrunner från 91 med alla de roliga fästena. Efterlyste en sadelstolpe här i yardsaletråden men när jag kollade idag upptäckte jag att en 27,2mm stolpe passar perfekt. Är jag bara okunnig eller skall det vara så?
Måste vara en av oss?!Visa bilaga 784822
Visa bilaga 784823Visa bilaga 784824
Såg denna fantastiska Miyata sleeper utanför gymmet idag![]()
Kanske lite åt din röda men först skall den på hjul med vad som kan plockas fram ur lådorna. En Stx-grupp och Microshift thumbies åker sannolikt på.Hur ser byggplanerna för ramen ut förresten? Alltid kul med Sportrunners
Pics or it did not happen :)Jag blev nyligen lycklig innehavare av en ram till en Sportrunner från 91 med alla de roliga fästena. Efterlyste en sadelstolpe här i yardsaletråden men när jag kollade idag upptäckte jag att en 27,2mm stolpe passar perfekt. Är jag bara okunnig eller skall det vara så?
Det satt en 26,8 i när jag köpte den som troligtvis har suttit där sen ny då det var originalstolpen, den sitter numera i brorsans Valleyrunner. 0,4 mm är ju inte jättestor skillnad iof så det kanske är rimligt? Kör tex 26mm styre i 25,4mm stam och det funkar fint även om det kanske inte är idealiskt?Jag blev nyligen lycklig innehavare av en ram till en Sportrunner från 91 med alla de roliga fästena. Efterlyste en sadelstolpe här i yardsaletråden men när jag kollade idag upptäckte jag att en 27,2mm stolpe passar perfekt. Är jag bara okunnig eller skall det vara så?
Vilken nivå på cykel är du ute efter?Hej!
Söker Miyata ram alt. hel cykel passande 185cm cyklist. Ramstorlek åt det större hållet. Finns här någon som vill avyttra?
Runt Göteborg eller Skaraborg, eller fraktas.
Tack!
hej!Vilken nivå på cykel är du ute efter?
Risig för att bygga upp själv eller något hyfsat färdigt med få modifikationer?
Stål? Alu? Kolfiber?
Spännande!Hej!
Söker Miyata ram alt. hel cykel passande 185cm cyklist. Ramstorlek åt det större hållet. Finns här någon som vill avyttra?
Runt Göteborg eller Skaraborg, eller fraktas.
Tack!
Mycket lovande!Nu står den på hjul, första utkastet. Återstår lite vajrar, korta kedjan, kanske längre styrstam men den är på gång….Visa bilaga 785618
Som en enhörning bland alla de vanliga hästarnaJag hörde att det syntes något stort och flejk-lila i CV-spåret i dagarna. Någon som vet mer?
hej!
Bra att förtydliga. Stål i första hand. Nivå kan bero på objekt. Jag kan bygga själv eller köpa komplett cykel.