Visa din Neo Retro hoj

Willie

Aktiv medlem
Visa din Neo Retro hoj
Finns ju ett gäng märkes specifika trådar med fina cyklar i och ett gäng byggtrådar där det sker fina byggen men ingen tråd där vi kan samla allt ögongodis så låt oss göra det här och inspirera varandra!

Själv pysslar jag med en Specialized Allez från 1993 om mina google skillz gett mig rätt info. Planen började med som nedan men fick blodad tand och insåg att ska man göra ska man göra orderntligt så nu samlas det nya delar för detta bygge.

Men en bild för att starta tråden:

Allez.jpg

Visa din Neo Retro hoj
nishiki.jpeg

Osäker på vad som menas med neo retro, men denna borde räknas som någon form av retro med sin tidsenliga vattenflaskhållare. Detta är en Nishiki trim master 90 nånting, köpte denna som en "ta-mig-till-plugget-cykel" av ägaren som köpte den ny. Han hade haft den som en träningshoj och skulle nu trappa ner på detta, när jag köpte den så var den fylld med gubbspecial så som super insmord kedja med något som liknade rå olja, blankslitna däck som såg ut att dem hörde till tidigt 2000-tal och en diverse uppsättning av reflexer. Nu efter nedplockning, borstning med starka medel, nya fälgar/däck och allmänt underhåll så vart den enligt mig ganska fin. Dock har jag redan tröttnat på "självmords växlar" och smala däck, vilket får mig att bli sugen på att skaffa gravel så får se hur länge denna blir kvar med mig :)

Tillbaka
Topp