Visa din Neo Retro

kroem

Aktiv medlem
Visa din Neo Retro
IMG_4097.JPEG

J2000E

Aktiv medlem
Visa din Neo Retro
1993 Merckx MX Leader med 2009 Campagnolo Super Record 11. Super Record 11 fick inte sina röda dekaler förrän 2011 - vilket kan förvirra den oinsatte... ;-)

36698965931_2ea77d05ff_b.jpg

36838516175_e965e3828f_b.jpg

Antar att det här är gränsfall för de flesta - 1995 MX Leader med Record 10V (förutom bakväxeln - för jag ville ha den helblank - det är en Racing triple)

43707298511_c2eab0fdc7_3k.jpg

Antonwestberg

Aktiv medlem
Visa din Neo Retro
nishiki.jpeg

La ju tydligen denna i fel tråd så klipper in texten här istället.

Osäker på vad som menas med neo retro, men denna borde räknas som någon form av retro med sin tidsenliga vattenflaskhållare. Detta är en Nishiki trim master 90 nånting, köpte denna som en "ta-mig-till-plugget-cykel" av ägaren som köpte den ny. Han hade haft den som en träningshoj och skulle nu trappa ner på detta, när jag köpte den så var den fylld med gubbspecial så som super insmord kedja med något som liknade rå olja, blankslitna däck som såg ut att dem hörde till tidigt 2000-tal och en diverse uppsättning av reflexer. Nu efter nedplockning, borstning med starka medel, nya fälgar/däck och allmänt underhåll så vart den enligt mig ganska fin. Dock har jag redan tröttnat på "självmords växlar" och smala däck, vilket får mig att bli sugen på att skaffa gravel så får se hur länge denna blir kvar med mig :)

Willie

Aktiv medlem
Visa din Neo Retro
Jag började bygga Neo Retro av min specialized Allez från 1993, kom så långt som bilden nedan men insåg att jag verkligen ville bygga den ordentligt!
Du nu samlas det nya delar för nästa iteration innan denna ens fick bli klar.
DFC25450-9FDD-4DAA-853C-0CC417A1AE01.jpeg

superdea

Aktiv medlem
Visa din Neo Retro
Cannondale R800 2.8 från -93 som fått en nyare 105-grupp än den hade från början och ett par Prime 50mm kolfiberhjul. Funderar på att byta hjul till ett par Fulcrum Racing 1 som jag har liggande. Härligt styv förutom Ritchey-styret som flexar satan när man spurtar…

1D0A91B6-DD8D-479E-893A-BD596FA87754.jpeg

velovin

Aktiv medlem
Visa din Neo Retro
Francesco Moser-ram och -gaffel från 1985. Uppdaterad med Campagnolo Record 9-delad grupp från millennieskiftet. Sadeln är en Idéale 52 Professional från 1960 och däcken Vittoria Corsa.
Visa bilaga 546080
Jag är inte så insatt i Campa, men det borde gå att justera reglagen så att inte bromsarmen hamnar så långt från styret. Det kanske bara är en synvilla, men den ser ut att "peka framåt" lite onödigt mycket.

Bornlikethis

Aktiv medlem
Visa din Neo Retro
Man dreglar en hel del här i denna tråden. Blir riktigt sugen på att bygga ihop en neo retro, tänker hyfsad lätt ram i stål. Vilka ord ska man söka efter?

JakobD

Medlem
Visa din Neo Retro
Måste den ha bockstyre?
Fick en Mercier som var slaktad på delar samt lack. Byggde pendlare med 9 växlat.
Sugino Vevparti, korg från biltema, Oval fälgar, 25mm conti Grand prix däck, slipad sadelstolpe för att rymmas. Ahead styrstam adapter.
B61AE37D-9115-43CF-A2FE-0FD058A8FFA4.jpeg

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer