Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
SRI carbon kan väl knappast räknas som gubbräser! Speciellt eftersom jag själv kör en :)
Var du inte nöjd med lite-hjulen som sitter på från början?
De bytte till dt-nipplar efter ett tag, har det på min och kommer köra tills det rasar vilket förhoppningsvis aldrig händer eftersom jag försöker hålla mig under 75kg.
Passar på att få in både cyklarna (min och fästmöns) och väggupphängningen. Bägge cyklarna är originalspecade, förutom den avancerade snål-tygkonstruktionen på styret på den övre (för att fästa GPS-klockan).
> SRI carbon kan väl knappast räknas som gubbräser! Speciellt eftersom jag själv kör en :)
Var du inte nöjd med lite-hjulen som sitter på från början?
De bytte till dt-nipplar efter ett tag, har det på min och kommer köra tills det rasar vilket förhoppningsvis aldrig händer eftersom jag försöker hålla mig under 75kg.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
-gött, närmar mej de 30 alldeles för snabbt men käns skönt att man inte cyklar på äldre-mans-cykel då ;)
lite:isarna funkar alldeles utmärkt (känner ingen skillnad på dom & SLR:erna) men dom är begåvade med snabbare däck, målet är att stöka sej igenom cykelvasan på en hyfsad tid iaf (blir mitt 1:a lopp).
sen är jag som vanligt sugen på att nått kul byggprojekt å då har jag ju ett hjulpar liggande som inte behöver skämmas för sej :)
-men dom kunde ha kostat på sej svarta ekrar tycker jag.....
emil_92 skrev:
-------------------------------------------------------
> Sugen på att lägga uppe en bild på min cykel
> så ja blev medlem :)
>
> Pappas gamla vetternrunt cykel som jag tagit
> över! Från mitten av 80- talet med lagom
> ramhöjd!
>
> mvh Emil
Välkommen!
Bra vuxenstorlek. Ta hand om den. Om du inte har insett det än, så är den av flera anledningar en bättre cykel att cykla långt på än racercyklarna på förra sidan.
2011 års Nishiki Criterium. Bytt ut hjulen till ksyrium elite men i övrigt är det inga komponenter att hänga i granen. Men de kommer nog snart bytas ut även dem:) Är ändå min instegscykel.
Kraschade ordentligt under förra årets Vättern med min hybrid då en misslyckad panikinbromsning låste framhjulet i en nedförsbacke innan Gränna och jag fick äran att ta med mig cykeln på en frivolt. Vättern gav ändå mersmak men då med bättre cykel, så med kraschen färskt i minne kändes det som att jag ska ha aluram så att inte plånboken blir ledsen nästa gång det händer.
Har inte tagit några bilder på min Competition carbon (2009) tidigare..
Men jag tänkte att jag skulle göra det nu, dock är hjulen högst temporära på denna bild (därav saknas kassetten)
Känner att det är dags att bryta av kavalkaden av Göteborgs-Nishikis med en klassisk japanare, våren till ära med nya hjul. Cykeln ifråga är en RoadMaster Ironman från 1995 i fint bruksskick, en ägare.
Nishiki SRI Carbon kommer bli min tävlingshoj för det här året. På bilden med träningshjulen utrustade med rocket ron, har valt att köra originalhjulen (dt swiss xr1450) som tävlingshjul med furious fred på.
Min penladhoj Nishiki team 26" MTB.
Easton ram 19", 27-vxl, XT bakväxel, LX framväxel, LX reglage, Truvativ vevparti, Conti Sport Contact 26x1,6.
Vikt 10,8 kg som på bilden.
...Kanske rota fram den här ur gömmorna också.
Fantastisk 352 crosshybrid jag körde med (överallt) för 10 år sedan. Tyvärr stulen för ett antal år sedan.