Visa din Nishiki (...ännu en märkestråd)

Trodde jag visat bild på min Ultra Pro.

Bilagor

• NISHIKI ULTRA PRO 002.jpg
    NISHIKI ULTRA PRO 002.jpg
    100.6 KB · Besök: 329
min plastis, väldans nöjd än så länge.
kvalar alla nishikis in som gubbhojar?

Bilagor

• sri.JPG
    sri.JPG
    84.2 KB · Besök: 116
  • sri2.JPG
    sri2.JPG
    102.9 KB · Besök: 104
SRI carbon kan väl knappast räknas som gubbräser! Speciellt eftersom jag själv kör en :)
Var du inte nöjd med lite-hjulen som sitter på från början?
De bytte till dt-nipplar efter ett tag, har det på min och kommer köra tills det rasar vilket förhoppningsvis aldrig händer eftersom jag försöker hålla mig under 75kg.

Passar på att få in både cyklarna (min och fästmöns) och väggupphängningen. Bägge cyklarna är originalspecade, förutom den avancerade snål-tygkonstruktionen på styret på den övre (för att fästa GPS-klockan).

Bilagor

• DSC04112.JPG
    DSC04112.JPG
    86.5 KB · Besök: 113
Knuppe skrev:

> SRI carbon kan väl knappast räknas som gubbräser! Speciellt eftersom jag själv kör en :)
Var du inte nöjd med lite-hjulen som sitter på från början?
De bytte till dt-nipplar efter ett tag, har det på min och kommer köra tills det rasar vilket förhoppningsvis aldrig händer eftersom jag försöker hålla mig under 75kg.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

-gött, närmar mej de 30 alldeles för snabbt men käns skönt att man inte cyklar på äldre-mans-cykel då ;)
lite:isarna funkar alldeles utmärkt (känner ingen skillnad på dom & SLR:erna) men dom är begåvade med snabbare däck, målet är att stöka sej igenom cykelvasan på en hyfsad tid iaf (blir mitt 1:a lopp).
sen är jag som vanligt sugen på att nått kul byggprojekt å då har jag ju ett hjulpar liggande som inte behöver skämmas för sej :)
-men dom kunde ha kostat på sej svarta ekrar tycker jag.....

Sugen på att lägga uppe en bild på min cykel så ja blev medlem :)

Pappas gamla vetternrunt cykel som jag tagit över! Från mitten av 80- talet med lagom ramhöjd!

mvh Emil

Bilagor

• DSC_0748.JPG
    DSC_0748.JPG
    149.6 KB · Besök: 109
emil_92 skrev:
-------------------------------------------------------
> Sugen på att lägga uppe en bild på min cykel
> så ja blev medlem :)
>
> Pappas gamla vetternrunt cykel som jag tagit
> över! Från mitten av 80- talet med lagom
> ramhöjd!
>
> mvh Emil

Välkommen!
Bra vuxenstorlek. Ta hand om den. Om du inte har insett det än, så är den av flera anledningar en bättre cykel att cykla långt på än racercyklarna på förra sidan.

Simon84 skrev:
-------------------------------------------------------
> Trodde jag visat bild på min Ultra Pro.

Vad är det för storlek på din Nishiki Ultra Pro?
Hur lång är du och är du nöjd med storleken?

Senast ändrad:
Nya bilder på min Ultra Pro 2011 som jag tog @ Bromma - Ekerö sträckan (Stockholm)

Bilagor

• IMG_4727.JPG
    IMG_4727.JPG
    132.9 KB · Besök: 109
  • IMG_4724.JPG
    IMG_4724.JPG
    127.9 KB · Besök: 109
Nishiki är den bästa cykeln som finns! Riktigt snygga, snabba och prisvärda racers. En gång Nishiki, alltid Nishiki *BIG LOVE* (L)

Senast ändrad:
Min Nishiki Kodiac, hyfsad nyutplockad och svetto-kittad. Väntar bara på Vita barends från PRO nu...

Bilagor

• 002.JPG
    002.JPG
    116.7 KB · Besök: 105
Min pendlar hoj en Pro Air med skärmar och pakethållare och Conti GP däck
Kul att cykla till jobbet. Väldigt nöjd fast jag har bytt ut drev och kedja

Bilagor

• mybike1.jpg
    mybike1.jpg
    114.9 KB · Besök: 83
2011 års Nishiki Criterium. Bytt ut hjulen till ksyrium elite men i övrigt är det inga komponenter att hänga i granen. Men de kommer nog snart bytas ut även dem:) Är ändå min instegscykel.

Kraschade ordentligt under förra årets Vättern med min hybrid då en misslyckad panikinbromsning låste framhjulet i en nedförsbacke innan Gränna och jag fick äran att ta med mig cykeln på en frivolt. Vättern gav ändå mersmak men då med bättre cykel, så med kraschen färskt i minne kändes det som att jag ska ha aluram så att inte plånboken blir ledsen nästa gång det händer.
IMG_3209.JPG

Har inte tagit några bilder på min Competition carbon (2009) tidigare..
Men jag tänkte att jag skulle göra det nu, dock är hjulen högst temporära på denna bild (därav saknas kassetten)

Bilagor

• Photo 2012-03-01 14 26 41.jpg
    Photo 2012-03-01 14 26 41.jpg
    118.3 KB · Besök: 82
Känner att det är dags att bryta av kavalkaden av Göteborgs-Nishikis med en klassisk japanare, våren till ära med nya hjul. Cykeln ifråga är en RoadMaster Ironman från 1995 i fint bruksskick, en ägare.
IMG_20120302_164137_mod.jpg

Senast ändrad:
Nishiki SRI Carbon kommer bli min tävlingshoj för det här året. På bilden med träningshjulen utrustade med rocket ron, har valt att köra originalhjulen (dt swiss xr1450) som tävlingshjul med furious fred på.

Bilagor

• 2012-03-21 17.42.32.jpg
    2012-03-21 17.42.32.jpg
    78.3 KB · Besök: 89
Senast ändrad:
Grymt nöjd med min Buschwacker även om den kommit till åren nu :-) en 05 utan problem men funderar ändå på ny nu

Bilagor

• IMG_4144.jpg
    IMG_4144.jpg
    109.9 KB · Besök: 84
Min penladhoj Nishiki team 26" MTB.
Easton ram 19", 27-vxl, XT bakväxel, LX framväxel, LX reglage, Truvativ vevparti, Conti Sport Contact 26x1,6.
Vikt 10,8 kg som på bilden.

Bilagor

• IMG_3382.JPG
    IMG_3382.JPG
    109.6 KB · Besök: 82
Nishiki Shadow som jag hittade, någon som har möjlighet att datera den här pärlan??

Bilagor

• Photo 2012-03-17 13 59 27.jpg
    Photo 2012-03-17 13 59 27.jpg
    73.2 KB · Besök: 102
Eurosportvinsten , lite pimpad. Kommer snart andra hjul(105nav , open profälgar och gp4000s däck) Sittställningen är ej justerad efter tempofieringen.

Bilagor

• racec.jpg
    racec.jpg
    63 KB · Besök: 408
Senast ändrad:
...Kanske rota fram den här ur gömmorna också.
Fantastisk 352 crosshybrid jag körde med (överallt) för 10 år sedan. Tyvärr stulen för ett antal år sedan.

nishiki.jpg

Tillbaka
Topp