Visa din Nishiki (...ännu en märkestråd)

rback skrev:
-------------------------------------------------------
> ...Kanske rota fram den här ur gömmorna också.
> Fantastisk 352 crosshybrid jag körde med
> (överallt) för 10 år sedan. Tyvärr stulen för
> ett antal år sedan.

Alltid kul att se justerbara styrstammar som inte pekar rakt upp utan starkt neråt! :-D

Min nya grovjobbare.

Bilagor

• 20130209_143437.jpg
    20130209_143437.jpg
    77.5 KB · Besök: 230
silverman834 skrev:
> rback skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...Kanske rota fram den här ur gömmorna
> också.
> > Fantastisk 352 crosshybrid jag körde med
> > (överallt) för 10 år sedan. Tyvärr stulen
> för
> > ett antal år sedan.
>
> Alltid kul att se justerbara styrstammar som inte
> pekar rakt upp utan starkt neråt! :-D

:) Jag blev mest chockad av att återse det där eleganta vevpartiet.

Väntar på att sportson öppnar idag. Då ska jag för första gången köpa mig en Nishiki. Blir en cross med Shimano 105 och skivbromsar som ska användas som pendral/vintercykel.

Bild kommer var det lider.

MTBiker skrev:
> Nishiki cross comp i pendlarutförande

Grattis!
Vad kommer det sig att du bytte bort Ridleyn? var den för stor eller fel geometri?
Rent komponentmässigt är dem välidigt lika kan jag tycka.

Alltid kul med nya cyklar!

Ridleyn var för stor. Det var en 54a som var 555mm lång C-C. Denna är 535mm lång och det passar mig bättre då jag gillar små och kompakta cyklar. SLöseri med pengar men jag fick denna sjukt billigt!!!

Gjorde comebak på MTB när jag köpte min Nishiki Bigfoot Team 29" (ram 21") i mitten av augusti. Inte cyklat på 7-8 år. Köpte min första MTB 1988, En Nishiki Barbarian. Men började motionscykla mtb regelbundet 1995, fram till 2005 ungefär.
Bilden tagen tidigare ikväll efter en liten tur i mörker 1-2grader varmt. Lite kladdigt.

DSC_1648.JPG

Helnöjd med cykeln.
Stenströms bytte oskön sadel & stolpe som var för kort för mig, eller jag som är för lång. Även styrstammen är bytt. Och lite lättare bättre däck, Racing ralph 2,25 fram & bak. Däcken gjorde nästan -0,5kg. Bytte till mig en bontrager sadel på chans o har aldrig suttit så bra som nu.

2014års Pro Air. Min jobbpendlarcykel Snygg och praktisk färg (tycker jag) invändiga växel linor, enkelt att hålla rent hoppas det funkar fint när det blir kallt. Jag köpte till ett kitt med skärm, pkthällare stöd. Allt för bara 900:-

Rakt styre ger bästa kontroll av växel och broms reglage. Skönt när man kör i stadstrafik. Och på cykelbanor

bild1.jpg

Tiagra bakväxeln är väldigt robust Nishiki har också snyggat till bakdelen av bakgaffeln ett gjutet fäste med fästen för allt man behöver har svetsats till ramen. Praktiskt och snyggt

bild2.jpg

Oktalink är ett robust vevparti. Sora framväxeln har 3 lägen praktiskt när man har 9-speed
bild3.jpg

Däcken är testlooserna A-10 smalaste dubbdäcket 32mm jag kunde få tag i. Jämfört med sommarslicks är det förstås en stor skillnad.

Jag har köpt till kombipedaler från BBB och även BBB QR original är det invändig sexkant

Nya Pro Airen känns som en väldigt vettig jobbpendlarhoj blir premiär imorgon

Senast ändrad:
riktigt fin pendlarhoj. Tror oxå att rakt styre är bra om man kör mycket i stadstrafik. Jag cyklar nästan uteslutande på landsvägar och väljer därför en CX. Riktigt nöjd med min nya Nishiki.

Okej. Jag ångrade mig och slog till på den här rackaren. Cykel till jobbet framgent it is. Nishiki ALLROAD 2014

Bilagor

• IMG_1945.JPG
    IMG_1945.JPG
    118.6 KB · Besök: 91
Senast ändrad:
Precis spanat lite på farsans nya cykel. Hydrauliska-skivor och el.
Förhoppningsvis så hamnar det ett par WH-RX830 hjul på den senare.
nishiki.jpg

Senast ändrad:
matteboy skrev:
> En Comp skulle det bli, ansåg min fru och en Comp
> blev det.

Det låter stabilt! :)
Det kommer bli många härliga turer!

"Oavsett om det är motions- eller vardagsbruk levererar den rolig cykling." /Nishiki

Frid!

En bild på mitt rehab-verktyg.....en Cross comp 2014 med dom nya TRP-spyre bromsarna (dubbelverkande, tar grymt fint även när dom är blöta).

hoj.jpg

Har fastnat i cyklings-träsket igen sedan jag gav upp efter skada år 2004. Den "nya" hojen i ägo är en Team -11 med lite utbytta komponenter.

XT-bak/fram drev
Rock Shox 30 TK Gold Solo Air framgaffel
Conti Race king
+ lite annat ointressant

WP_20141002_001.jpg

Senast ändrad:
Nu har det blivit såpass trist väder att gamla pendelhojen åker fram, justerade in den lite. Fick vända på sadelstolpen för att det skulle bli rätt reach. Blir mycket spännande dag imorgon!

Nishikisadeljusterad.jpg

Johan A skrev:
> Jättesnabb.

Grattis!
Fin bild också.

Tillbaka
Topp