Gubbcyklist
Aktiv medlem
Visa din nya cykel inför 2013!
freddiesan skrev:
-------------------------------------------------------
> Gubbcyklist skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hoppas att du får ihop projektet Freddiesan
> (sid.
> > 4).
>
> Jaså du kör Rohloff? Spännande! Jag har
> hittills en Selle Anatomica-sadel inköpt och så
> blir det VO Grand Cru 50.4bcd 46/30 framtill med
> 12-30 Ultegrakassett baktill. Då har jag för det
> platta och extremt branta (vill ju gärna testa
> lopp i höga berg också). Ska be min kusin som
> syr väskor i Cordura att sy en väska fram på
> ritning jag hittade på nätet. Lyset ska nog bli
> nya Lumotec IQ2 Luxos U senso plus som släpps i
> december. Ska invänta några recensioner bara
> innan jag slår till på den rackaren.
Har du redan beställt vevpartiet? I annat fall vill jag tipsa om att det numera finns en återförsäljare av VOs grejer i England vill jag minnas. Kommer inte ihåg namnet på återförsäljaren men om du inte hittar genom att googla så hojta till. Jag har säkert sidan någonstans i min historik. Själv beställde jag rack fram, kedjeskydd och lite smått och gott från VO. Jag fick en smärre chock när jag såg fraktkostnaden + skatt + tull.
Dynamon är riktigt, riktigt bra. Jag har aldrig haft hjul som rullat så fint som detta. Du har säkert noterat att gaffeln behöver vara special om du ska ha SONs "kontaktlösa" variant?
Har du frågor om SONs produkter kan jag rekommendera dig att kontakta Anders på Veloform i Göteborg. Riktigt trevlig prick som kan konsten att bygga hjul.
När du är klar vore det kul om du kunde lägga ut bilder. Jag är på jakt efter en väska till framracket och är nyfiken på vad du kommer upp med.
-------------------------------------------------------
> Gubbcyklist skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hoppas att du får ihop projektet Freddiesan
> (sid.
> > 4).
>
> Jaså du kör Rohloff? Spännande! Jag har
> hittills en Selle Anatomica-sadel inköpt och så
> blir det VO Grand Cru 50.4bcd 46/30 framtill med
> 12-30 Ultegrakassett baktill. Då har jag för det
> platta och extremt branta (vill ju gärna testa
> lopp i höga berg också). Ska be min kusin som
> syr väskor i Cordura att sy en väska fram på
> ritning jag hittade på nätet. Lyset ska nog bli
> nya Lumotec IQ2 Luxos U senso plus som släpps i
> december. Ska invänta några recensioner bara
> innan jag slår till på den rackaren.
Har du redan beställt vevpartiet? I annat fall vill jag tipsa om att det numera finns en återförsäljare av VOs grejer i England vill jag minnas. Kommer inte ihåg namnet på återförsäljaren men om du inte hittar genom att googla så hojta till. Jag har säkert sidan någonstans i min historik. Själv beställde jag rack fram, kedjeskydd och lite smått och gott från VO. Jag fick en smärre chock när jag såg fraktkostnaden + skatt + tull.
Dynamon är riktigt, riktigt bra. Jag har aldrig haft hjul som rullat så fint som detta. Du har säkert noterat att gaffeln behöver vara special om du ska ha SONs "kontaktlösa" variant?
Har du frågor om SONs produkter kan jag rekommendera dig att kontakta Anders på Veloform i Göteborg. Riktigt trevlig prick som kan konsten att bygga hjul.
När du är klar vore det kul om du kunde lägga ut bilder. Jag är på jakt efter en väska till framracket och är nyfiken på vad du kommer upp med.