Visa din Orbea

Visa din Orbea
Min Orca 2012.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    81.9 KB · Besök: 158
Visa din Orbea
Bidrar väl också med en Orbea, min skog + pendlingshoj!

Ber om ursäkt för kass bild dock!

Orbea Alma World Cup 2009
RockShox SID World Cup BlackBox gaffel
Handbyggda hjul på XTR nav, Mavix 517 fälgar, DT revolution ekrar
XTR växlar och bromsar
KCNC Vevparti
Nokon kabelhöjen
Race King Supersonic 2.0

60608_10151250534173799_1364579482_n.jpg

542207_10151250535248799_532335982_n.jpg

Visa din Orbea
Mmmm... Snygga cyklar!
Outsport i Solna har som sagt var en del kvar i lager. Annars kan jag varmt rekommendera Frank på http://www.orbea-versand.de/. Han var mycket trevlig och tillmötesgående! Jag betalade totalt 15 euro i frakt för två cyklar som skickades i två olika omgångar! Min frus Alma H70 29er beställde jag med Deore utrustning och Suntour gaffel för 859 euro. Då undrade han om jag ville ha den med Rock Shox XC30 och SLX växlar o bromsar för 759 euro istället. Jag sa att det kan jag väl gå med på :-) Köpte även en MX24 till dottern för 319 euro.

/Johan

Alma H70 29er i small (ser lite kul ut med de stora hjulen..)
OrbeaAlmaH7029.jpg

MX 24
OrbeaMX24.jpg

Visa din Orbea
Min Orbea Terra med lvg-hjul och extra flaskhållare (inte så snyggt.. jag vet). Hojen är i alla fall redo för Halvvättern och Vättern. Mkt nöjd!

Bilagor

• bild (2).JPG
    bild (2).JPG
    48.5 KB · Besök: 120
Visa din Orbea
Min 8-åriga dotter Elenas nya Orbea MX 24 Dirt. Känns lätt, välbyggd och prisvärd jämfört med det mesta annat man ser i barnkategorin.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    84.7 KB · Besök: 163
Visa din Orbea
j3n5 skrev:
-------------------------------------------------------
> Min 8-åriga dotter Elenas nya Orbea MX 24 Dirt.
> Känns lätt, välbyggd och prisvärd jämfört
> med det mesta annat man ser i barnkategorin.

Min dotter heter oxå Elena och kör en röd MX 24 på bild tidigare i tråden! Hon är nio år.

Jag har även utökat familjens Orbea samling med en fulgrön (pistage) Orca 2007 med Campagnolo Chorus. Den ser lite gul ut på bilden.. Nåväl färgen är ju inte allt ;-)

Bilagor

• orbea orca.jpg
    orbea orca.jpg
    120.7 KB · Besök: 182
Visa din Orbea
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> >
> En Orbea Ordu GLT med FFWD F6R ltd och en
> ISM-sadel. Lite justeringar sen ska styret lindas
> klart.

Jag vill också ha den nya ramen ju

Visa din Orbea
Min Ultra Foco, 57 cc, som numer är halvstrippad. Om någon känner sig hugad att bygga så är den till salu eller bytes mot en cx ram i storlek 53/54 cc.
//Pauli

Bilagor

• ORBEA ULTRA FOCO.jpg
    ORBEA ULTRA FOCO.jpg
    233.3 KB · Besök: 148
Senast ändrad:
Visa din Orbea
Min första heldämpade hoj som jag haft i några dagar bara. Av det lilla jag kört hittills är jag väldigt nöjd!

Bilagor

• IMG_3263.JPG
    IMG_3263.JPG
    357.3 KB · Besök: 89
Visa din Orbea
Jag bytte ut bakdäcket, Ardent 2.25 till ett SS 2.35. Tog bort framväxeln och drog in reverb slangen i ramen, monterade XT singelklinga. Detta gjorde jag direkt när jag fick hojen i våras.

Nu väntar nya hjul och uppdaterad gaffel, nya lager i bakramen och nya jockey wheels m.m....

Visa din Orbea
Setter sa:
Jag bytte ut bakdäcket, Ardent 2.25 till ett SS 2.35. Tog bort framväxeln och drog in reverb slangen i ramen, monterade XT singelklinga. Detta gjorde jag direkt när jag fick hojen i våras.

Nu väntar nya hjul och uppdaterad gaffel, nya lager i bakramen och nya jockey wheels m.m....

Vad jag läst så skall man få med delar för att singelkonvertera.
Jag fick dock inte med någon. fick du?

Tillbaka
Topp