Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
par.karrman sa:Nån som har koll på leveranstiderna från Orbea, beställde en Rallon M10 från deras MyO program. Gjorde beställningen 1 mars.. inte fått cykel än. Behöver jag säga att jag börjar bli otålig ;)
calleking sa:Ni som kör på Orca Aero ovan: vad har ni för storlek och vad väger era hojar?
Min väger ca 7.5 på bilden (minus flaskorna). Är mycket nöjd med cykeln som känns och är styv och lätthanterlig.calleking sa:Ni som kör på Orca Aero ovan: vad har ni för storlek och vad väger era hojar?
Trhuster sa:Orbea Oiz 2018.
skier sa:Trhuster sa:Orbea Oiz 2018.
Snygg!
Hur kommer det sig att det är en Rockshox i fram? Gillade du inte Fox:en?
mrholmiz sa:OIZ M10, XTR bromsar och pedaler, SRAM XX1 växelgrupp, Roval Control SL hjul, Innolite styre.
Ska på XX1 Quarq vevparti och Innolite sadelstolpe samt väntar på nytt nav till framhjulet så det passar i gaffeln, duktigt taggad på bättre väder :D
Trhuster sa:Så här kan du inte göra. Köpte en 2018 Oiz men nu vill man ju ha en 2019 Oiz TR i stället! Hur mycket väger den som den kom?
mrholmiz sa:OIZ M10, XTR bromsar och pedaler, SRAM XX1 växelgrupp, Roval Control SL hjul, Innolite styre.
Ska på XX1 Quarq vevparti och Innolite sadelstolpe samt väntar på nytt nav till framhjulet så det passar i gaffeln, duktigt taggad på bättre väder :D
mrholmiz sa:Trhuster sa:Så här kan du inte göra. Köpte en 2018 Oiz men nu vill man ju ha en 2019 Oiz TR i stället! Hur mycket väger den som den kom?
Har bara en resvåg som är kalibrerad mot en billig köksvåg, 10.6kg vägde den med slangar i enligt den. Denna är inte TR versionen och vet inte vad vikten skiljer på dem men kan inte vara mycket.
Hade hoppats på 9.5kg men verkligheten blir nog 9.8kg när den är klar, får använda gamla saker som jag har liggandes och inte dem lättaste, går att få ner den bra i vikt annars :)
mrholmiz sa:Första riktiga turen, 2,5h grus/asfalt och 2.5h i skogen. Vilken cykel! :D
Sadelstolpe och sadel kvar att byta och vikt nu är 9.7kg
Clark sa:Grymt fin cykel! Kan knappt vänta tills min kommer.
Var det i helt orginalutförande den vägde 10.6 kg? Storlek?