Visa din Plusbike

Visa din Plusbike
Hightower i plusskrud, supernöjd

Bilagor

• IMG_5657.JPG
    IMG_5657.JPG
    530.2 KB · Besök: 29
Visa din Plusbike
Mitt bidrag. Process 111.
WTB 35mm inner, WTB Trail blazer 2.8. Profilen på de däcken är lite platt... Kan kanske klämma in 3.0 fram men bak är det svårt att få in nåt biffigare.
Matte

Visa din Plusbike
Scale 710 plus. 3.0 NN trailstar fram och RR 2.8 Pacestar bak.
Skoj cykel som tyvärr måste säljas.

Bilagor

• IMG_1150.JPG
    IMG_1150.JPG
    882.7 KB · Besök: 35
Visa din Plusbike
Lågbudgetplusexperiment.

Gammal Sunn Tzar med WTB Ranger 26x2.8". Fick plats utan problem (förutom att jag fick dra om växelvajern som "genade" lite vid kedjestaget). Var lite skeptisk till att köra på de gamla Arch EX-fälgarna med endast 21 mm innerbredd men det går över förväntan. Kör den kralligare "Tough"-casingen bak och det slår igenom före det blir för sladdrigt (pratar alltså stigcykling utan större G-krafter).

Inte kört så mycket men rent generellt är det trevliga däck med lite mer prio på rull än grepp. På dagens tur var det blött i skogen och det blev några släpp på hala hällar

Däremot var det den absolut värsta fälg-däck-kombon jag nånsin monterat (bak alltså, fram gick lätt). Höll på att bli knäpp innan jag fick det på plats. Som tröst var det busenkelt att få till tubeless. Hoppade på plats med golvpump och höll i princip tätt redan utan gucka.

20170827_165004.jpg

/Johan

Visa din Plusbike
Här är min hoj, tvekade länge innan jag hoppade på 27,5+ tåget
Kan bara säga att jag är mer än nöjd, trodde aldrig att jag skulle bli så positivt överraskad av en ny hoj.

008.jpg

Visa din Plusbike
oggler; kör 29+.

på 40i 622 fälg får jag obelastat med 2,25 rocket ron diameter 72,8 cm motsv 28 3/4 tum. med 3,0 bomboloni 74,8 cm motsv 29 1/2 tum.

radien ökar alltså mindre än bredden, bara 1 cm i det här fallet.

bredden på stommen ökar från 59 till 71, på bombolonin sticker dock ytterdobbarna ut ett par mm på vardera sidan vilket då gör 75.

Tillbaka
Topp