Visa din Radonhoj!

Visa din Radonhoj!
20D04E14-8729-420D-B7EF-4C1A521A0F53.jpeg

Första ordentliga provturen klar. Mycket nöjd! Är betydligt bättre trampmässigt än tidigare hoj och grym skillnad vid klättring. Greppet i kurvorna med 29” var märkbart och generellt så kändes den balanserad, rapp och lätthanterlig. Trodde 29” skulle göra den klumpig men upplevde snarare att det var lättare att välja spår och få framhjulet dit jag vill.

Lite besviken på fjädringen än så länge. Inte så ”plush” som jag trodde. Men oas så finns det för mycket inställningar för att hitta rätt direkt samt att jag har hört att dämpare behöver köras in ett tag.

Visa din Radonhoj!
aribr sa:
Himla snygg var den iaf.

2500 euro för modellen under måste ju vara den bästa dealen där ute just nu för en kolcykel.

Tack! Tycker både 8.0 och 9.0 är väldigt mycket hoj för pengarna. 10.0 är väl fortfarande prisvärd men jag tyckte inte det var värt 7-8’ mer nör man får samma dämperi mm på den billigare.

Känns som Radon har gjort många rätt i år!

Visa din Radonhoj!
Tjugoårige sonen var sugen på att testa landsväg som motionsform så fyndade en funkis Radon. Tekniskt sett blir det alltså en barncykel och hör kanske hemma i annan tråd. Rätt skabbig efter ett liv som pendlare men efter uppfräschad drivlina och nya däck (allt från K&S) går den riktigt bra. Trivs han ska den få ny sadel, linda och vajrar.

DSC_1190.JPG

/Johan

Visa din Radonhoj!
Swehedman sa:
Första ordentliga provturen klar. Mycket nöjd! Är betydligt bättre trampmässigt än tidigare hoj och grym skillnad vid klättring. Greppet i kurvorna med 29” var märkbart och generellt så kändes den balanserad, rapp och lätthanterlig. Trodde 29” skulle göra den klumpig men upplevde snarare att det var lättare att välja spår och få framhjulet dit jag vill.

Lite besviken på fjädringen än så länge. Inte så ”plush” som jag trodde. Men oas så finns det för mycket inställningar för att hitta rätt direkt samt att jag har hört att dämpare behöver köras in ett tag.

Vilken hoj :) har du någon uppdatering kring hur den känns? Börjar dämparna ordna sig?

Visa din Radonhoj!
Köpte den här idag av en annan happyit:)

Radon Slide 150 E1 26” 2013 i väldigt bra skick.
12-åriga sonen kommer få sig en glad överraskning när han kommer hem.

Bilagor

• 342A5243-3B84-4E7A-882E-B1EB2A12C900.jpeg
    342A5243-3B84-4E7A-882E-B1EB2A12C900.jpeg
    267.3 KB · Besök: 219
Visa din Radonhoj!
Radonmannen sa:
Swehedman sa:

Vilken hoj :) har du någon uppdatering kring hur den känns? Börjar dämparna ordna sig?

Är också intresserad av om du har någon uppdatering kring hojen Swehedman?
Hur känns dämperiet?
Var cyklar du med den?

Visa din Radonhoj!
jcp sa:
Radonmannen sa:
Swehedman sa:

Är också intresserad av om du har någon uppdatering kring hojen Swehedman?
Hur känns dämperiet?
Var cyklar du med den?

Jag är fortsatt jättenöjd. Har fixat och moddat lite för att få den perfekt. Gaffeln fick jag öppna upp och plocka ur mängder av fett i negativa kamaren, vilket verkar vara vanligt på fox. Därefter har den funkat kanon. Har även minskad från en 0,6 token i bakdämpare till en 0,2. Detta gjorde underverk. Mycket mer plush men ändå progressiv nog.

Har även satt i en offset-bushing bak för att sänka BB något, satt på enfingergrepp på bromsarna och bytt bromsskivor till galfer 223/203 med lite snällare belägg. Detta har gjort att jag har massa kraft men med bra modulation och de är tysta. Orginal lät väldigt mycket.

Visa din Radonhoj!
Swehedman sa:
satt på enfingergrepp på bromsarna och bytt bromsskivor till galfer 223/203 med lite snällare belägg. Detta har gjort att jag har massa kraft men med bra modulation och de är tysta. Orginal lät väldigt mycket.

Vilka Gafler-skivor köpte du? Var? Och vilka belägg? Är också inne på att byta till enfingersgrepp. Känns märkligt omodernt med dom långa greppen som sitter original.

Visa din Radonhoj!
Visa din Radonhoj!
Jag är ruggigt nära på att klicka hem en Slide trail 10.0! 9.0 är slut i min storlek men får ett fint pris på toan istället.

Tack för info swehedman! Har du testat den i någon park? :)

Visa din Radonhoj!
Hej. Kul att kunna hjälpa till. Har kört i Flottsbro 3-4 gånger. Funkar utmärkt. Men rekommenderar verkligen att byta till en mindre volymspacer bak. Blev mycket trevligare när det blir lite stökigare. Kommer köra Gesunda, Åre och Järvsö nästa vecka.:-)

Visa din Radonhoj!
Ok - sitter det en stor på från början eller är de delade, så att man kan plocka ut ett par?

Kul med park! Jag ska också köra lite i sommaren, i bästa fall hinner jag t.o.m få hojen innan. Ska vara 6 dagar leveranstid ?

Visa din Radonhoj!
Då var den beställd! Radon Slide trail 10.0!!!

Lyckades pruta ner den via företagets facebooksida ? nån mer som testat detta? Ingen dålig rabatt jag fick :O

Visa din Radonhoj!
andjo024 sa:
Radonmannen sa:
Då var den beställd! Radon Slide trail 10.0!!!

Lyckades pruta ner den via företagets facebooksida ? nån mer som testat detta? Ingen dålig rabatt jag fick :O

Mailade och fick rabatt i vintras när jag köpte en swoop ? hur mkt rabatt fick du?

700 euro! Det var sagt 500 men när det väl kom till kritan blev det mer ?

Visa din Radonhoj!
Visa din Radonhoj!
Slide trail 10.0 är här! Körde lite i Sälen idag, fick den precis innan jag åkte. Väldigt nöjd med känslan men dämperiet behöver ställas in ordentligt!

Bilagor

• IMG_20190801_152545__01.jpg
    IMG_20190801_152545__01.jpg
    314.4 KB · Besök: 231
Visa din Radonhoj!
Någon som har en radon slide trail 8.0 och kan uttala sig om hur den presterar på svensk stigcykling med diverse klättringar, stenar, rötter och platt stig?

Visa din Radonhoj!
Daggeng sa:
Jag slog till på en slide trail 8.0 efter många månaders velande mellan cyklar.

Grattis till en mycket fin cykel !! Jag har också intresserat mig för Radon. Velar lite mellan Slide Trail eller Swoop. Någon som har en Swoop ? Är ganska färsk inom mtb, jag gillar att cykla stig men även utför känns väldigt roligt =) av det lilla jag åkt. Slide Trail är väl en väldigt bra allround cykel om jag förstått rätt med sina 150/140 mm dämpare. Samtidigt vore det kul att slå till direkt på lite mer dämpning som en Swoop med sina 170/170 mm dämpare.

Visa din Radonhoj!
Nu killgissar jag lite har aldrig kört en swoop, dock kan jag tänka mig att den cykeln vaknar till liv vid höga färger nerför. Tror att det blir väldigt mycket cykel för stig, kör man däremot många dagar om året liftbaserad åkning i tex gesunda/Järvsö är det väl en sak, men annars skulle jag gått på en slide

4cyberspace sa:
Daggeng sa:
Jag slog till på en slide trail 8.0 efter många månaders velande mellan cyklar.

Grattis till en mycket fin cykel !! Jag har också intresserat mig för Radon. Velar lite mellan Slide Trail eller Swoop. Någon som har en Swoop ? Är ganska färsk inom mtb, jag gillar att cykla stig men även utför känns väldigt roligt =) av det lilla jag åkt. Slide Trail är väl en väldigt bra allround cykel om jag förstått rätt med sina 150/140 mm dämpare. Samtidigt vore det kul att slå till direkt på lite mer dämpning som en Swoop med sina 170/170 mm dämpare.

Visa din Radonhoj!
Grattis! Kör själv en 9.0 med 10.0 my20 ram. Mycket nöjd! Det enda som jag upplevt behövt uppgraderas är bromskivor och mindre spacer i bakdämparen.

Bilagor

• 8B2F5AA4-5F81-46F1-AB59-154EE6A130D2.jpeg
    8B2F5AA4-5F81-46F1-AB59-154EE6A130D2.jpeg
    493 KB · Besök: 235
Visa din Radonhoj!
Swehedman sa:
https://m.ebay.co.uk/itm/Noah-And-T...e&pageci=e181147c-7c86-41b1-9c20-86dd1ea19fe1

Keramiska belägg från NoT

https://www.ebay.co.uk/itm/Galfer-D...407882&hash=item2ac280b68d:g:AjQAAOSwWAhcScoh

Framskivan heter DB007W. Köpte detta kit på eBay flytande adaptern som satt fram orginal bak ock orginal 203 maguraskiva bak. Har köpt en galferskiva bak också men den är igentligen för tunn så kör på 203 maguraskivan nu.

Verkar inte finnas nån +63mm adaptor. Har 180mm direct på gaffeln eller hur löste du det?

Visa din Radonhoj!
Bjuder på en bild på min ZR Team 6.0 årsmodell 2016.
Uppgraderad med ny 1*10 drivlina (32T+11-42) samt luftfjädrad gaffel. Däcken är nya för i år, Vittoria Barzo 29*2,25 Skinwall.

Bilagor

• F623387B-6B67-4DAD-914E-E1A7A61474E5.jpeg
    F623387B-6B67-4DAD-914E-E1A7A61474E5.jpeg
    2 MB · Besök: 432
Tillbaka
Topp