Visa din Rapha (och lite nyheter...)

Tack

Dock lite förvirrande vad som skiljer
Pro Team Aero
Pro Team Climber Jersey

Är det samma passform men den senare är tunnare? Vill ju ha en tunn svensk sommar tröja och inte nåt som bara kan användas vid extrema temperaturer. Inte ofta det är 30+ i Sverige.

Sen en sak till - Har Rapha slutat med Pro Team bib i Long variant? Har hållit koll i ett tag men de verkar ständigt slut.

micro553 sa:
Tack

Dock lite förvirrande vad som skiljer
Pro Team Aero
Pro Team Climber Jersey

Är det samma passform men den senare är tunnare? Vill ju ha en tunn svensk sommar tröja och inte nåt som bara kan användas vid extrema temperaturer. Inte ofta det är 30+ i Sverige.

Sen en sak till - Har Rapha slutat med Pro Team bib i Long variant? Har hållit koll i ett tag men de verkar ständigt slut.

Pro Team Aero har långa relativt tunna ärmar och väldigt åtsittande passform.
Pro Team Climber Jersey har ännu tunnare material, särskilt på sidorna och kring fickorna. Passformen är fortfarande "race fit", men möjligtvis lite lösare ärmar.
Vill du ha en mer "casual" tunn tröja så är det Super Lightweight som gäller, även om inte den heller är direkt lös i passformen.

Pro Team Tights återkommer säkerligen i tid till höstkollektionen.

De funkar utmärkt även under "den gröna vintern" som vi har här. Under "den vita vintern" föredrar jag överdragstajts på vanliga bibs.

Huggelito sa:
NLC sa:
För Sverige - Pro Team Thermal bib ...

;-)

LOL! Ok som fungerar mellan April-Okt, gillar inte vintern...

Han skämtar inte. Ska du ha ett par bibs som kan något som få andra kan så är set pro team thermal.

Ska man ha "vanliga" bibs så funkar core utmärkt.

Edit: om de var tänkta till enbart solskenscykling så hade du otur att helt fel personer svarade.. :)

Senast ändrad:
"The terrible thermal twins" ;-)

Personligen gillar jag även Lightweight Pro Team bibsen, lite i andra änden av skalan dock.

garfunkel sa:
Behöver man gå upp en storlek mellan Pro Team och Core/Classic?

Nej, det tycker jag inte.
Pro Team har lite mer kompression runt benen och bibsen är aningen stramare när du står upp jämfört med Classic, men jag tycker storlekarna stämmer bra.
Kör själv medium rakt över sortimentet.

Jag tycker att man behöver gå ner i strl på Classic bibs jmf mot Pro. Jag har i princip alltid S i byxor och Pro sitter väldigt bra i den strl medan mina Classic i S känns lite stora.

Det beror väl lite på hur man själv ligger i förhållande till storlekarna. Pro team large sitter riktigt tight på mig men även core och Classic passar fint i L. Core och Classic har mindre kompression så de upplevs också som lite större.

Om pro team inte upplevs som tight på en så ska man nog ner en storlek i de andra. (Kanske har man även fel storlek i pro team...)

Jag har tänkte att klicka hem en väska från Apidura direkt. Frågan är om det är värt några extra hundringar att den i Rapha-utförande.

Bara om du har de matchande blåa brevetbibsen ;-) Tycker det funkar fint med de gråa väskorna också

IMG_20160522_140714.jpg

En klar nackdel är ju att det (såvitt jag förstått) bara finns en styck sadelväska och en styrväska i Rapha-version.

Vet inte riktigt hur de tänkt när de inte erbjuder en enda produkt där man kan få tag i något medan man cyklar; ramväska, topprörsväska eller "necessären".

Credit card bike packing snarare än ultra racing...

Fast det ser man ju på deras produktfoton, inte en lampa inom synhåll - knappast "brevetcykling" i min bok. Så håller med dig där Oscar, det lu(k)tar mer åt kreditkortstouring.

garfunkel sa:
Jag har tänkte att klicka hem en väska från Apidura direkt. Frågan är om det är värt några extra hundringar att den i Rapha-utförande.

Jag har den vattentäta på 9l från Apidura och vad jag kan se så är det identiska väskor förutom att Rapha har rosa "foder" och sedan banden på utsidan ihop med lite reflextråd i spännremmarna. Visserligen en bra grej att ha ljust foder på insidan så man lättare hittar men inte värt de extra pengarna i min bok.

Jag köpte min väska för typ två månader sedan och funderade på att vänta till Rapha släppte sina för att de förhoppningsvis erbjöd något "nytt" och/eller andra produkter. Är rätt glad att jag inte väntade :-D

Pelle Hå sa:
micro553 sa:
Sitter verkligen bra - men kräver att man har lite i dem.

Svårtolkad mening. Menar du "lite" = ganska mycket/nästan fullpackat eller "lite" = nästan inget?

Jag har samma väska och jag tycker att jag behöver fylla den ungefär till hälften (dvs så att det tar stopp när man rullar ihop den) för att den ska sitta bra. Är det mindre i så viker sig väskan konstigt när man rullar den, det vattentäta tyget är lite styvt.

Jocke77 sa:
garfunkel sa:

Jag har den vattentäta på 9l från Apidura och vad jag kan se så är det identiska väskor förutom att Rapha har rosa "foder" och sedan banden på utsidan ihop med lite reflextråd i spännremmarna. Visserligen en bra grej att ha ljust foder på insidan så man lättare hittar men inte värt de extra pengarna i min bok.

Jag köpte min väska för typ två månader sedan och funderade på att vänta till Rapha släppte sina för att de förhoppningsvis erbjöd något "nytt" och/eller andra produkter. Är rätt glad att jag inte väntade :-D

Raphas är på 11L, en liten skillnad till.

*One use per account holder. Valid until 23:59 BST Tuesday 5th July 2016. Can only be used on full price items. Redeemable in-store and online. Excludes Rapha + Apidura packs, Rapha Travel, Gift Vouchers, RCC Membership and Team Sky Partner products and cannot be used in conjunction with any other offer.

Intressanta inkomstintervall i Raphas undersökning. Den bekräftar bl.a. bilden av att i Sverige kan gemene man cykla, segla, åka skidor och mycket annat. Det vore intressant att veta hur Rapha vill uppfattas men inte minst att få tillgång till rådata i undersökningen. Hurdan kvalitet är det på Lidls cykelgrejer?

Nu var det ju en internationel undersökning med inkomstintervall i GBP. Minns inte längre hur indelningen var, men det är väl ingen sensation om många av Raphas mer eller mindre trogna kunder har ganska gott betalt.

Chapter 2 sa:
*One use per account holder. Valid until 23:59 BST Tuesday 5th July 2016. Can only be used on full price items. Redeemable in-store and online. Excludes Rapha + Apidura packs, Rapha Travel, Gift Vouchers, RCC Membership and Team Sky Partner products and cannot be used in conjunction with any other offer.

Känner mig lite lurad på att den inte gäller året ut åtminstonde

ohellstrom sa:
Nu var det ju en internationel undersökning med inkomstintervall i GBP. Minns inte längre hur indelningen var, men det är väl ingen sensation om många av Raphas mer eller mindre trogna kunder har ganska gott betalt.

Jo, den andra intervallen var upp till 40 000 GBP - den sista var > 500 000 GBP.

Longines sa:
ohellstrom sa:

Jo, den andra intervallen var upp till 40 000 GBP - den sista var > 500 000 GBP.

Har kollat igen; de har nio intervaller där den första är 0-19999 och sen fortsätter det uppåt tills de sista 2-3 stegen börjar bli ganska våldsamma belopp. Säkert en rimlig bild av deras målgrupp.

ohellstrom sa:
Longines sa:
ohellstrom sa:

Har kollat igen; de har nio intervaller där den första är 0-19999 och sen fortsätter det uppåt tills de sista 2-3 stegen börjar bli ganska våldsamma belopp. Säkert en rimlig bild av deras målgrupp.

Hm, hur var det nu - kostar det så smakar det. Jag tror mig ha förstått att Sverige är en skaplig marknad för Rapha vilket är intressant.

Hej

Har en Rapha regnjacka - den gröna från årets kollektion. Har svårt att få den ren.

Har kört med Y3 och 30 grader som det står men får den ej ren.

Nån som har tips?

Vill inte samma materialet så har ej vågat köra mer grader eller annat medel.

Jag reagerade också på den där undersökningens löneintervall... jag tror att jag har ungefär medellön men hamnade i grupp 2 av 9 vilket kändes lite absurt.

Annan fråga.

Team Sky training jersey och Core jersey har samma slags tyg eller hur?

men de har olika blå färg? Ser så ut på nätet men det kanske är nån som sett båda IRL som vill lämna en kommentar om hur de olika blåa ser ut.

Hallå,
Jag står i valet och kvalet mellan en Brevet gilet och en pro team lightweight gilet. Syftet är att främst få ett vindskydd för magen/överkropp för 7-15 gradersspannet. Vad är era tankar och rekommendationer?

Djonk sa:
Hallå,
Jag står i valet och kvalet mellan en Brevet gilet och en pro team lightweight gilet. Syftet är att främst få ett vindskydd för magen/överkropp för 7-15 gradersspannet. Vad är era tankar och rekommendationer?

Pro Team Lightweight har i mitt tycke bättre passform och går att vika ihop lite mindre.
Brevet Gilet matchar dock Brevet-tröjorna betydligt bättre och syns bättre i mörker :)

Akoa sa:
Någon som testat deras billigaste bibs? Är de bra eller i nivå med crafts bibs för samma pris typ?

Kan inte jämföra med Crafts 1000+ kr bibs men väl med Assos s5 Uno och Morvelo i samma prisklass och rapha core slår dom med hästlängder. Svårt att förklara hur men kort sagt glömmer jag att jag har dom på mig och har inte haft några känningar efter 2-3t turer. Inte ens första gången.

Men det är ju personligt såklart.

Tillbaka
Topp