Visa din Rapha (och lite nyheter...)

NLC sa:
Stumpy sa:
Såg nu att Deep Winter Tights är på rea, så jag tänkte vaska mina. Kom på att jag kunde lägga ut dem på K&S om någon mot förmodan kunde tänka sig att cykla i REA-plagg.

Är det dem i one-size-fits-all?

Ja, förutom mig. ;)
Provade dem igår innan jag skulle lägga ut dem, men de passade bättre än jag mindes. Kanske för att jag tappat ett par kg. Large brukar inte sitta för tight på min 80 kg kropp. Kanske behåller de ändå.

Edit: Lade till citering, eftersom det visst blev ny sida.

Senast ändrad:
desmo sa:
Jag funderar på ett par Thermal Bibs som är populära bland randofolk. Men det blir isf min första sil Rapha så osäker på storlek. Enda vettiga jag har att jämföra med är Trimtex där small är tight men bättre än medium som blir stort. Vad säger ni? Jag är mer köttbulle än banan (168/72 med lite mer volym på lår och studs). http://www.rapha.cc/se/en/shop/pro-team-thermal-bib-shorts/product/THB03XXBYL

Spännande..
Enligt Rapha är jag Large på midjan med 90cm. Medans jag är XS på benlängd.
Jag tror jag får lita på Mange.s utprovning.

Behöver ett par handskar som funkar vid denna årstid.
Har mest kikat på wintergloves, men de jag vill ha är inte på rea.
Kan deras softshell handske vara ett alternativ? Någon som har den och kan ge ett omdöme? Undrar om det är någon typ av foder i den, har testat andra softshellhandskar som är typ som en våtdräkt på insidan, inte så mysigt och blir kallt.

Jag har winterglove.

Nöjd med passform och kvalitet. De ser typ nya ut trots att jag kört dem i ett år.

Skulle säga att de funkar från 8 grader ner till 0 grader. När det är kallare så fyller jag på med en tunn merino handske innanför. Detta tar mig ner till - 5 grader kanske. Kallare än så då får jag ta fram skidhandskarna som är av tumvante - modell. Inte så praktiskt men funkar till pendlingen.

Det som jag gillar bäst med Rapha är att den är förhållandevis tunn men ändå ganska varm. Inte så farligt bulkig. Har för mig att jag köpte dem på rean förra året för 600 kr nånting. Värt pengarna.

Var själv sugen på Pro Team Softshell handskarna men de verkade inte så varma.

ebefeldt sa:
Behöver ett par handskar som funkar vid denna årstid.
Har mest kikat på wintergloves, men de jag vill ha är inte på rea.
Kan deras softshell handske vara ett alternativ? Någon som har den och kan ge ett omdöme? Undrar om det är någon typ av foder i den, har testat andra softshellhandskar som är typ som en våtdräkt på insidan, inte så mysigt och blir kallt.

Softshell Pro Team gloves är en ren vår/höst-handske skulle jag säga Den funkar absolut inte för vinter utan är gjord av ett väldigt tunt softshellmaterial.
För vinter behöver du Winter Gloves eller rentav Deep Winter Gloves. De förstnämnda funkar bra ner till nollan och kanske lite till för kortare turer.
Ska du köra längre tid i kallare väder så funkar bara Deep Winter.

Tack för tipsen, var väl lite som jag misstänkte.
Köpa dom röda på rean för 650:- eller svarta för 1100:-
Inte så sugen på något av det :)

Fick hem en sån där Tri color jersey i svart till ljusgrått i storlek L.

Riktigt trevlig. Inga jobbiga resårstroppar utan stretchmudd/ar.

Riktigt nöjd. Bästa raphaplagget jag köpt hittills ?

Hur kan du dra large i den Patrik?
Du är ju tunn, och lite längre än mig. Jag har small i raphas långärmade, den måste sitta som ett tält?

Hus å hus.. rymlig i ärmarma. Gillar inte jätte tajt...

1484168095538-1621928587.jpg

Köpte en Brevet LS jersey. Fin, men lite lösare i passformen än min LS Club jersey. Riktigt fin på alla sätt men hade kanske istället valt en blå Tricolour jersey för 80 euro på rea. Den här är knappast 65 euro bättre än en Tricolour jersey... :)

Är 187/76 kg ungefär med bröstmått ca 99 cm? Hade kanske kunnat ta M men då hade det blivit tight runt halsen och kanske också för korta ärmar.

Just Brevet LS (och några andra grejjer för den delen) har jag gått ned en storlek i, just för att undvika flax och åttiotalsstuk. Blev således XS i mitt fall. Sitter som en smäck.

Min Club LS i L är märkbart tightare. Men Breveten får gärna vara lite sån. Jag har ett par Pro Team Aero SS och LS när jag vill ha riktigt tight.

Den där Brevet är annars helt ok men ärmarna är lite lösa och jag skulle gärna ha lite kortare skärning fram till. Men kollektionen är ju inte avsedd att vara aerotight och bra så.

Man blir iallafall fattigare eftersom man måste betala medlemsavgift också ;)

Beträffande effektivt kombinerande av utseende och aerodynamik så rekommenderas Jonas Colting-metoden...

download.jpg

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp