Visa din Rapha (och lite nyheter...)

NLC sa:
Spacekitty sa:
NLC sa:
De kanske skulle införa att man får visa upp en förenklad cykeldeklaration för att få komma in.

Det är nästan infört redan. Personalen som tog emot i entrén frågade om vi känner till märket sedan tidigare och hur och med mera.

I say.

Jamendåså... fint att de har infört det så jag slipper få förklarat för mig att brevettröjan är bra om man ska cykla "typ mer än 100km"... ?

ohellstrom sa:
NLC sa:
Spacekitty sa:
NLC sa:
De kanske skulle införa att man får visa upp en förenklad cykeldeklaration för att få komma in.

Det är nästan infört redan. Personalen som tog emot i entrén frågade om vi känner till märket sedan tidigare och hur och med mera.

I say.

Jamendåså... fint att de har infört det så jag slipper få förklarat för mig att brevettröjan är bra om man ska cykla "typ mer än 100km"... ?

100km!? Kan man cykla så långt?

Henrik_E sa:
Måste säga att jag har lite svårt att se vad det är med brevettröjan som gör att man kan cykla längre i den än säg en Classic.

Kan och kan... jag har cyklat 600km i pro team och super lightweight också.

Brevettröjan har reflexdetaljer, bröstficka, en extra nätficka innanför mittfickan på ryggen (för att förvara västen i) samt att jag menar att de vanliga ryggfickorna är större än brukligt.

Den ÄR väldigt ändamålsenlig när man ska vara ute länge och alltså kan ha behov av att ha med sig både det ena och det andra.

//Det har dom haft länge. Jag köpte ett par 2013.//
Innan jag fick in Rapha på radarn, har inte sett det bland alla herr-bibar.

//Som redan nämnts tidigare i tråden så får du 20% rabatt med koden THANK-YOU-2017 fram till och med sista juni.//
Ok tack, kanske snikar och väntar, brukar väl dyka upp någon tävling med 25% som tack?

Marren sa:
//Det har dom haft länge. Jag köpte ett par 2013.//
Innan jag fick in Rapha på radarn, har inte sett det bland alla herr-bibar.

//Som redan nämnts tidigare i tråden så får du 20% rabatt med koden THANK-YOU-2017 fram till och med sista juni.//
Ok tack, kanske snikar och väntar, brukar väl dyka upp någon tävling med 25% som tack?

Jag menar att TACK-koden ger 25%.

Fan, jag som beställde i torsdags. Kollade i denna tråd innan för att se om det fanns någon kod. Men, men... det hade bara sparat 320:-

Har lagt en Classic Gilet II i varukorgen. Kör small i min Classic Jersey II så jag antar att jag gjorde rätt som körde small även på vindvästen...humhum?

jonas-ni sa:
NLC sa:
jonas-ni sa:
Avslutade Rapha sitt samarbete med Team Sky i förtid?

Nej. De hade ett avtal på 4 år som sedan inte förnyades - http://pages.rapha.cc/team-sky/team-sky-an-open-letter-from-simon-mottram-2015

Lyckat varumärkesbyggande men kanske inte genialt då. Tack.

Ungefär så, det blev väl inte riktigt vad de hoppades -
brittiska TdF-framgångar till trots http://road.cc/content/news/220359-rapha-boss-reveals-why-sponsorship-team-sky-ended

Alltså med retur... Måste man verkligen boka hämtning av DHL? Hittar inte ens någon returadress... Har fyllt i och skrivit ut något som ska bifogas i paketet.

Fjällgeten sa:
Du får tillbaka fraktkostnad upp till 150 kronor.
Det är inte vad Raphas hemsida säger.
Rapha sa:
Please follow the instructions that will be provided to use the Rapha free returns service. Please note if you choose not to use the free returns service any postage/shipping costs will not be refunded and we cannot take responsibility for any loss or damage caused by independent carriers.

Ok, då måste de ändrat policy. DHL-hämtningen kan vara knepig med de tider som man måste ange på Rapha-sidan. Jag har lyckats boka retur via mail till kundtjänst och då får man välja tiderna mer fritt på DHL. sedan att få till hämtningen rätt ger några gråa hår är en annan sakå

Det går att lämna in paketet själv på DHL Express-anläggningarna om man har svårt att passa tider för upphämtningen. (inte DHL Freight och DHL Service Point)

Beror såklart på var/hur du jobbar om det funkar eller ej, men jag brukar beställa hämtning på jobbet och lämna i reception.

Har även då det krisat fått lämnat/hämtat hos en butik i huset där jag bor vars ägare inte tyckte det var några problem. Kort sagt, DHL Express är flexibla och bryr sig inte om var de hämtar. Brukar dessutom ringa och förvarna innan de kommer.

Landade ett paket med en väst och en keps idag ?
DSC_0022.JPG

Drog i backen i 22km/h en natt för några veckor sedan hem från jobbet. Hade på mig en Rapha Softshell Overshirt och Randonnée shorts. Shortsen kunde man borsta bort märkena från men jackan blir lite skadad. Måste ändå säga att jag är riktigt nöjd med bägge plaggen över hur väl dom stod emot en liten tur längsmed asfalten och hur lite skador jag fick under plaggen. Shortsen får fortsätta agera "hela sommaren dygnet runt" -plagg men jackan blir ett lite mer "rough stylish mtb" -plagg i fortsättningen :D

Bilagor

• IMG_3326.JPG
    IMG_3326.JPG
    41.8 KB · Besök: 195
  • IMG_3324.JPG
    IMG_3324.JPG
    68.6 KB · Besök: 180
Packade just upp mitt första exemplar av classic jersey 2. Lite besviken på att de avskaffat pumpfickan, det var ju en av de bästa sakerna med den.

Stör ihjäl mig på att jag inte får beställa i GBP utan måste beställa i SEK till Raphas usla växelkurs (mer än 10% dyrare). Någon som sitter på en rabattkod som kan balansera lite?

Tillbaka
Topp