Visa din Rocky Mountain!

Peter Eklof

Ny medlem
Visa din Rocky Mountain!
Hallå alla, det är lite dåligt med Rocky Mountain på Happy :o)
Vore kul att se om det finns några fler som hojar på RMB!

Senast ändrad:
Visa din Rocky Mountain!
Ett par bilder på min egen hoj, Vertex 950RSL, stolek medium.

20130528_171330.jpg

20130611_120133.jpg

mvh Peter

Visa din Rocky Mountain!
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Vänta lite nu. Känns lite reklam för ditt
> företag här nu va... Förlåt.

Tönt!

Om man visar en Rocky så är allt ok. Såärebara.

/T

Visa din Rocky Mountain!
Skogling skrev:
> Vänta lite nu. Känns lite reklam för ditt
> företag här nu va... Förlåt.

Äsch, en är ju uppriktig iallafall. Inte värre än rose o canyon trådarna.

Visa din Rocky Mountain!
hunken21345 skrev:
> vart köper man ens RM i sverige (eller utomlands)
> nu för tiden?

Har du läst från början av tråden?

Visa din Rocky Mountain!
Levererade nyligen en Element 970 RSL cykel, styresreglaget till dämparna är i tvillingutförande och styr både fram o bakdämparen.

Bilagor

• stolar m.m 025.JPG
    stolar m.m 025.JPG
    96 KB · Besök: 150
  • stolar m.m 027.JPG
    stolar m.m 027.JPG
    68.3 KB · Besök: 165
Visa din Rocky Mountain!
Verkar riktigt schyssta. Har en kompis med en Vertex 950RSL och en Element 930. Samt en till kompis med en Element 970RSL :) Måste pröva en gång

Visa din Rocky Mountain!
Jag är dålig på att göra mig av med prylar som inte används. Här är 3 st RM på samma bild! 2 element och en flow. Den gråvita elementen är sista årsmodellen som är helt handbyggd i Kanada. Ram, hjul mm är signerade av den skickliga cykelbyggaren. Framtida samlarobjekt! :-)
RM Element är för övrigt en milstolpe bland heldämpade mtb:s som bla vunnit fler TransRockies än alla andra cykelmärken tillsammans. Länkaget är bara patenterat i nordamerika, så den har stått som modell för många fultyska kopior, Cube mfl.

Numera bygger ju tyvärr inte Rocky Mountain några cyklar längre, utan köper de cyklar man säljer från kina. :(
junk.jpg

Senast ändrad:
Visa din Rocky Mountain!
Lingon: Men de bygger prototyper och utvecklar i Kanada fortfarande och köper inte in någon annans ram. Har fått genomgång av den internationella säljschefen :)

Visa din Rocky Mountain!
Länge sedan jag köpte någon ny Rocky själv faktiskt. Men det står tre i källaren :) Svårt att skiljas från så rara ärtor.

Visa din Rocky Mountain!
Återuppväcker tråden med en riktig gammal goding jag nyligen kom över. 96 års Equipe med tidsenligt tanig stålram och xt/lx komponenter inkl cantilever..Samt riktigt schysst Race-Face vevparti.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    189.1 KB · Besök: 158
Visa din Rocky Mountain!
Inte många nya RM under den här tråden så lägger in denna Rocky Mountain Element 970 RSL 2016. Har modifierat den lite så den är 1500 gram lättare än originalspecen. Nu 9.9 kg.

Bilagor

• Rocky Element 970 RSL custom.jpg
    Rocky Element 970 RSL custom.jpg
    88.5 KB · Besök: 115
Visa din Rocky Mountain!
SalkinL sa:
Sicken nostalgi. En av mina första riktiga mtb's var en Rocky Mountain Hammer, troligtvis årsmodell ~92-94.

Fräckt. Jag var sugen på RM under -90 talet men tror inte det fanns nån ÅF i min närhet. Gillade speciellt de som kom något senare med lönnlövs mönster i lacken.

Visa din Rocky Mountain!
RockyRider sa:
Inte många nya RM under den här tråden så lägger in denna Rocky Mountain Element 970 RSL 2016. Har modifierat den lite så den är 1500 gram lättare än originalspecen. Nu 9.9 kg.

9,9 kg, det är bra för en FS grattis :-)

Visa din Rocky Mountain!
Stewe: "9,9 kg, det är bra för en FS grattis :-) "
Ska bli spännande att köra FS för första gången efter alla år på HT. Precis när den var färdigmonterad blev jag sjuk så har inte kunnat testa den ännu. Längtar till testcykling på Skrea Mtb bana, där får den bekänna färg ;)

Visa din Rocky Mountain!
Yaaay!
Köpte den här i Lördags på Sportson, fick den 20% billigare, det är ju "förra årets modell". Dvs 2016...
RM Fusion 920.
Min första "riktiga" mtb.

Bilagor

• 14384217_10153748255596402_1214691512_n.jpg
    14384217_10153748255596402_1214691512_n.jpg
    55.3 KB · Besök: 108
Visa din Rocky Mountain!
Hur är alltiduden som AM hoj?? Verkar trevliga de:-) Blir det så att den modellen blir kvar 2017 eller är det Slayer som tar över? Inte riktigt hunnit uppdatera mig på allt då man nyligen tagit tag i ett gammalt intresse och mycket nytt hänt under 20 år, ha ha:-)

Visa din Rocky Mountain!
Den är absolut smidig när man bor i lägenhet och vill komplettera våtservetterna :D
Har du gjort något skoj med din Thunderbolt eller är du nöjd med den som den är?

Visa din Rocky Mountain!
?
Har bytt följande på "Viggen" (måste ju döpa den till nått)...

Stam: Race Face Atlas 35mm
Styre: Race Face AEffect 10mm rise, 35mm diameter.
Bromsar: SLX, XT moddade
Växelreglage: XT
Hjul: Funworks Trailride+35, 35mm innermått
Skivor: 6bults SLX skivor 203/180
Däck: Shorty 2,5WT, DHF 2,3.
Dropper: Fusion-X 125mm
Dropper-reglage: Wolftooth remote, I-spec.
Plus Race Face och Wolftooth stickers. Det gör ju att cykeln går snabbare.

IMG_20170913_211018.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp