Visa din SAB!

Visa din SAB!
En främmande fågel i cykel-Sverige men här är en halvskabbig bild på min.
Kanske det finns fler som kör på denna okända ramtillverkare?
SABHydro.jpg

Senast ändrad:
Visa din SAB!
åhhh... tack.. äntligen nån mer. vad är de för modell du har? har en tidigare tråd här på happy om min ihopbyggda SAB skiros. ska lägga ut en nyuppdaterad bild.. :)

Visa din SAB!
planetx skrev:
-------------------------------------------------------
> åhhh... tack.. äntligen nån mer. vad är de
> för modell du har? har en tidigare tråd här
> på happy om min ihopbyggda SAB skiros. ska
> lägga ut en nyuppdaterad bild.. :)

Köpte ramen från On-One, och den kallas SAB Hydroformed XC.

Visa din SAB!
Sambal Oelek skrev:
> jaså, i modellhelikopter-branchen är SAB stora
> på kolfiber-produkter, kanske det är samma? Är
> det kolfiber?

Nej, alu. Men det finns LVG-ramar i kolfiber hos On-One.

Visa din SAB!
Mitt första bygge! Köpte ramen (SAB alicudi) på Merlincycles 2012 för inte särskilt mycket mer än vad en kinaram skulle ha kostat. Var kul att bygga och blev en kul cykel.
10368842_651368261610722_6091817880421850839_o.jpg

Visa din SAB!
tack :) kul att någon gillar de, är faktiskt stolt över den mest för jag inte har världens bästa ekonomi o äntligen får prova kolfiber med klass. nu är de bara dags för hjul, antingen kompishjulet till bakhjulet (dt E2200) eller andra både fram o bak.. funderar på crossmax eller något sånt fint. begagnat då så klart. va tror ni blir bra??

Visa din SAB!
Ledsen om jag måhända gör någon besviken nu, men ni vet väl att att de flesta SAB-ramar de sista åren innan nedläggningen tillverkades i fjärran östern?
Planet-X köpte varumärket 2012 och innan dess hade man varit på deken rätt länge.

Det var ett antal år innan Planet-x uppköp som någon mängd ramar gjordes i San Marino.

Visa din SAB!
nu ska du inte förstöra min glädje här ;) min är inte från 2014 så jag tror att den är från italien. (låt mig tro de ;) ) tycker trots allt den är riktigt snyggt gjord i fogar o övergångar, likaså klarlacken är snyggt lagd. :) frågan är gällande hjulen? va tror ni passar som handsken?

Visa din SAB!
planetx skrev:
> toppennöjd med min italienska plasthäst.

Galet snygg! Men styret tycker jag inte om. Mer stilrent styre hade gjort cykeln grymt snygg ;)

Visa din SAB!
jag har funderat starkt på ett kolfibestyre istället. dock behöver de vara ett rätt brett så jag får plats med vxlreglagen o allt. skulle dock vilja ha triggerreglage istället men de verkar vara svårt o hitta begagnade till båda sidor. kör ju dessutom med 9 del så ett par nya kostar fortfarande skjortan. Men ett par trigger x0 i redwing-red och ett fiberstyre så är jag nöjd...mer än nöjd.

Satt o funderade lite häromdagen om detta med kommentarer runt cyklarna. kunde man inte sätta upp ett litet betygsystem runt folks cyklar. Man får givetvis välja bort det om man inte vill ha den betygsatt men. :)

Visa din SAB!
Nu så har de blivit dags för vinterns uppdateringar på min springare. Nytt för i år är styre: specialized carbon, pedaler: nc-17 , däck: Continental X-king supersonic 2,0 och så guldklimparna till hjul: Miche 990 carbon. sen blev den en sänkning av den lite höga gaffeln från 120 till 100 mm.
Så supernöjd med cykeln så de kan knappt bli bättre. funderingar på ett nytt vevparti finns med vilket då får bli ett i carbon såklart. frågan är bara om de passar med ett x0 eller xx då de är gängad vevlagerhylsa.

Bilagor

• 20150401_183242.jpg
    20150401_183242.jpg
    89.9 KB · Besök: 61
Tillbaka
Topp