visa din Santa Cruz

visa din Santa Cruz
RasmusOlofsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Vem säljer Santa Cruz i sverige?

Norsk agentur. Finns i butik i Falkenberg. Vad letar du efter?

visa din Santa Cruz
Uppenbarligen byter jag cyklar som jag byter underkläder(liten överdrift men men)

Här är min nya då.

5010 med Pike 140 mm
Så mina gamla delar på från min gamla Rune.

Nu tror jag att det får vara bra med cykel byte på ett tag.

Kommer på XT 1x11 till våren förmodligen och ett carbonstyre oxå.. Eventuellt byta bakdämpare oxå...

Men sjukt små är de i storleken. Detta är en Large och jag är 175 cm och tycker den är perfekt för mig..

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    83.6 KB · Besök: 130
Senast ändrad:
visa din Santa Cruz
Min 5010CC med RS Revelation, XT8000 1x11, XTR/DT Competition/Light-bicycle 35mm hjul med Rocket Ron och Racing Ralph. Easton Haven styrstam och styre samt Reverb Stealth och WTB SL8 stolpe och sadel. Måste kanske ta lite sexigare bilder då den här är den enda jag har. Trevlig hoj iaf.

IMG_4020.JPG

visa din Santa Cruz
supreeme sa:
Eveningstar sa:
Någonstans i Ängsjöskogarna, flygandes fram över stenkistor och rotmattor!

så jäkla smutt jonne, men det kostar å ligga på topp va..?
SC är väl typ som Specialized. Ungefär samma priser och i båda fallen betalar man dyrt för snikkomponenter. Skillnaden är att det går 1000 Specialized på varje SC, både för antalet cyklar och återförsäljande LBS:er. =)
Jag har byggt från lös ram så jag vet inte exakt vad jag gett, med någonstans 60-65 kkr.

visa din Santa Cruz
Jag var bara tvungen å köpa den efter att jag sett josh bryceland på youtube köra en kalimotxo bronson på stigarna på madeira. Hade tur som fick bland dom sista 2016 modellerna. Jag har vart ganska trött på färgen imellanåt men som ni säger- våga vägra svart å grått! Ur kartongen kom den som S kit men har uppgraderats med tiden och vikten har sjunkit ungefär 600 gram.

visa din Santa Cruz
Högst lämplig trådbump! Jag håller precis på att återuppliva min 5010 som legat och dammat i ett hörn sen jag flyttade över komponenterna till en Transition Scout-ram. Det kommer att bli en minimalistisk lekcykel; FS singlespeed utan sänkstolpe:-)

DSC07494.jpg

visa din Santa Cruz
Vinterns begagnatköp och bygge är klart. Hightower LT CC. Blev rätt bra. Färgmatchade dekaler fram från slik graphics (vem vill eg ha orange?). Går som tåget =).

Bilagor

• IMG_0583.jpg
    IMG_0583.jpg
    488.4 KB · Besök: 134
Senast ändrad:
visa din Santa Cruz
glitch sa:
Välkommen till Tallboyklubben :)

Tack! Å tack för tipset om ltmracings eBay outlet. Sjukt bra priser å snabba leveranser.
Bara kört en kort runda i skogen utanför men det känns riktigt bra. Blir långtur imorrn.

Den enkla recongaffeln överraskade positivt, ligger nog i pipen att byta ut den mot ngt fräsigare på sikt dock

visa din Santa Cruz
En kvarvarande 2019 Hightower C s-kit med 29” Reserve-hjul hittade hem till mig idag?

Att länkaget ska efterdras efter några turer har jag kläm på, är det något annat som kan vara bra att tänka på så här i början av en bekantskap?
0CF144FF-13A0-413F-A257-6E839D134E86.jpeg

/T

Senast ändrad:
visa din Santa Cruz
Kör invisiframe alt se till att det finns skyddstejp överallt där kablarna möter lacken, t.ex. längst ner på sadelstolpen. Innan dom nöter bort lacken ;)

Tillbaka
Topp