Visa din Scott

Scottår

Medlem
Visa din Scott
Pendlarscott

Bilagor

• 001-_DSC5612.jpg
    001-_DSC5612.jpg
    616.4 KB · Besök: 42

Mr_white

Ny medlem
Visa din Scott
Tur längs upplandsleden min Scale 710 plus. Rullar riktigt fint över stock och sten

Bilagor

• 083C0CFC-A40C-4AE4-A092-AC61F639682F.jpeg
    083C0CFC-A40C-4AE4-A092-AC61F639682F.jpeg
    683.1 KB · Besök: 53

jockesramavid

Ny medlem
Visa din Scott
Köpte denna med försäkringspengar eftersom att min gamla Kona Lava Dome blev slaktad av några rövhål i cykelkällaren. Fick lägga 3k i mellan dock. (Får be om ursäkt att jag inte har någon bild på den hemma än, tog bara första bästa bild på google :P)

Bilagor

• scott-aspect-930-sale.jpg
    scott-aspect-930-sale.jpg
    74.5 KB · Besök: 52
Senast ändrad:

Naveus

Aktiv medlem
Visa din Scott
Så här ser min Scale 710 Plus (contessa) ut i dagsläget.
Sadelväskan får sitta kvar för att det är sjukt smidigt tills ryggsäcken anlänt :)

20180908_165205.jpg

20180908_165148.jpg

Visa din Scott
Haha, hade på känn att jag skulle bli lite skammad för dessa kardinalfel, visste inte att kassetten gick att dra ut? Får väl skicka en bild till och samtidigt glädja mig över viktminskningen.

Sixten Fors

Aktiv medlem
Visa din Scott
LillMånke sa:
Haha, hade på känn att jag skulle bli lite skammad för dessa kardinalfel, visste inte att kassetten gick att dra ut? Får väl skicka en bild till och samtidigt glädja mig över viktminskningen.
DT-naven är smidiga, bodyn som kassetten sitter fast på är bara att dra rakt ut. Krävs inte mycket kraft heller. Perfekt vid service. Ta tag i kassetten och dra.

Visa din Scott
IMG_20180909_141316.jpg

Okay, det blev bättre...tyckte den kändes lite rappare uppför också. Däremot så fick jag inte lös kassetten, förmodligen lite trög men jag bara drog med handkraft rakt ut och försökte känna om den satt fast emot ngn splines men icke. Det blev redneck varianten istället med plåtsaxen. Nu, om jag jag har räknat rätt, ska en fox transfer 12,5 dit, sen är jag totalnöjd!

Senast ändrad:

Sixten Fors

Aktiv medlem
Visa din Scott
LillMånke sa:
Ang dropper så är jag mer än gärna öppen för förslag, och ja, det är för egna pengar. Sixten, hur fel tänkte jag ang kassetten?
Ang kassetten? Du menar att du inte fick av den? Det är väl nav från DT Swiss på din cykel. I så fall skall det bara vara att dra kassetten rakt ut, man får lirka/rycka till lite.

Ang dropper? Fox är rätt dyra, remote ingår inte - det kostar extra (!) och min Fox 125 hade lite wiggle i sidled vilket är oskönt för en 4000 kr produkt. Dessutom har Fox hela 62 mm stackhöjd (nedre+övre beslag). Crankbrothers Highline har bara 47 mm och OneUp bara 37 mm. https://int.oneupcomponents.com/collections/dropper-posts

Du får räkna lite på vad som får plats, beroende på din sadelhöjd och hur många cm dropper som går att skjuta ner i din ram. Notera att dessa längdmått avser nya Higline v2 som släpptes nyligen.

Bilagor

• CB_Highline_v2.png
    CB_Highline_v2.png
    83.2 KB · Besök: 39
Visa din Scott
Jo det är DT Swiss, får kika lite till på det. Tack för din synpunkt ang dropper, ska räkna på highlinen 12,5 men den borde passa då jag räknade hem foxen i samma höjd.Antar att du själv skulle köpa den framför foxen.

marr

Moderator
Forumvärd
Visa din Scott
LillMånke sa:
Jo det är DT Swiss, får kika lite till på det. Tack för din synpunkt ang dropper, ska räkna på highlinen 12,5 men den borde passa då jag räknade hem foxen i samma höjd.Antar att du själv skulle köpa den framför foxen.

Jag hade valt oneup. Väldigt nöjd med min.

Octagon

Aktiv medlem
Visa din Scott
Oneup 170 kan du få in om den bara får plats i ramen. Om den inte får plats ovanför ramen (dvs för lite synlig stolpe) så har den spacers som gör att man kan minska slaglängden så att du ändå får ut så mycket som möjligt.

Ubbe73

Medlem
Visa din Scott
Efter en weekend i Sälen/Trysil/Rörbäcksnäs så inser jag vilken skön cykel jag skaffat. Har använts flitigt i olika miljöer. En dropper och ev. nya hjul står på tur.

Bilagor

• 20180906_124640-01.jpeg
    20180906_124640-01.jpeg
    798 KB · Besök: 59
  • 20180906_115505-01.jpeg
    20180906_115505-01.jpeg
    545.6 KB · Besök: 67

trampolin

Ny medlem
Visa din Scott
Mot horisonten och vidare. Trivs bättre med lätta 29 än 27.5/2.8:or, men hej vad det går över stock och sten då. Med flipchipet i 27.5"-läge för markfrigångens skull och flitig användning av twinloc i motlut.
IMG_20181230_150552.jpg

ekenlowZ

Ny medlem
Visa din Scott
P_20190522_085938_vHDR_Auto_HP.jpg

Införskaffade mig min första Scott och även min första Fullgungs hoj i helgen som var , En Scott Spark 760 2017. fick betala 14k för cykeln. Den förra ägaren hade cyklat ungefär 20 mil på grusväg med den så den är i stort sätt i nyskick. Det som jag skall göra på den för tillfället är att den skall konverteras till singelklinga fram och Flatpedals. Sen skall det köttas i skogen ;)

aanton

Medlem
Visa din Scott
ekenlowZ sa:
Införskaffade mig min första Scott och även min första Fullgungs hoj i helgen som var , En Scott Spark 760 2017. fick betala 14k för cykeln. Den förra ägaren hade cyklat ungefär 20 mil på grusväg med den så den är i stort sätt i nyskick. Det som jag skall göra på den för tillfället är att den skall konverteras till singelklinga fram och Flatpedals. Sen skall det köttas i skogen ;)

Härligt! gillar den där färgen skarpt! Givet att pilla med cykeln på jobbet samtidigt som man surfar runt på datorn och kikar på andra cyklar? ;)

ekenlowZ

Ny medlem
Visa din Scott
aanton sa:
ekenlowZ sa:

Härligt! gillar den där färgen skarpt! Givet att pilla med cykeln på jobbet samtidigt som man surfar runt på datorn och kikar på andra cyklar? ;)

Precis, men använder den även till att pendla till jobbet ;) så då kan man alltid pilla på den när man inte har nått att göra :D likaså hänga på happy ;)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer