Visa din singlespeed mtb
Japp. Jag kör en 11delad kmc :)Kan man köra en 9delad Shimano på 3/32 drev?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp. Jag kör en 11delad kmc :)Kan man köra en 9delad Shimano på 3/32 drev?
Den självklara frågan är ju var man hittar ett sådant där kräm fräsch -klibba, måste ju vara värt en 25-30w!Lägger in några bilder på min renoverade hojpa. Visa bilaga 657702Visa bilaga 657703Visa bilaga 657704
Lägger in några bilder på min renoverade hojpa. Visa bilaga 657702Visa bilaga 657703Visa bilaga 657704
Fan vad snygg!!! Och Primal Screams hårdaste på gaffeln!!Lägger in några bilder på min renoverade hojpa. Visa bilaga 657702Visa bilaga 657703Visa bilaga 657704
Minst 100w! Det känns så iaf.Den självklara frågan är ju var man hittar ett sådant där kräm fräsch -klibba, måste ju vara värt en 25-30w!
Chisel är snygga! Hur stora ostar tror du man får in i bakgaffeln? Har läst att det är max 2.4" men de ser ut som att det skulle kunna gå att köra större.
Tack ja chiselen är snygg tycker jag allt med.Chisel är snygga! Hur stora ostar tror du man får in i bakgaffeln? Har läst att det är max 2.4" men de ser ut som att det skulle kunna gå att köra större.
Stalle
Jag känner precis samma. Det får vi göra något åt!Fan, jag har ett hål i hjä.. eh, jag menar cykelgaraget utan en helstel singlespeed-mtb. En sån där lagom lång och kompetent men ändå rapp.
Jag känner precis samma. Det får vi göra något åt!
Nejdå det stämmer att jag hade den, men den sålde jag i ett svagt ögonblick. Den var inte helt optimal heller, inte så kompetent med sin extrema gaffelvinkel. Och i alu. Bland annat. Men jag saknar den lite ändå, den fick mig att förstå tjusningen med ss-mtb.Hade du inte byggt en? Eller förväxlar jag dig med en annan happyit?
Vad är det för size och vad vill du ha? Har letat efter en sån ett tag...
16" jag är 170cm. Har satt ute den för 5000kr. Sitter Hope nav och nästan nya sram bromsarVad är det för size och vad vill du ha? Har letat efter en sån ett tag...
Lägger in några bilder på min renoverade hojpa. Visa bilaga 657702Visa bilaga 657703Visa bilaga 657704
Tyvärr för liten för mig! Lycka till med försäljningen16" jag är 170cm. Har satt ute den för 5000kr. Sitter Hope nav och nästan nya sram bromsar
Jag gillar fake fox gaffeln. Den är verkligen detaljrikt, "kashima" loggan och compression dial. Underbart.
Haha! Ja den blev bra. Tyvärr har kompressionsvredet fått lite skrap men det gå ju att fixa till om man vill.Jag gillar fake fox gaffeln. Den är verkligen detaljrikt, "kashima" loggan och compression dial. Underbart.
Oj, jag håller kvar på gamla Hellasväxeln 32/18. Förvisso 26”.Blev en go kvällsrunda i leran. Provade 30/20t men går tillbaka till 28/20 tycker det är klart snabbare att spinna på än att tröva tungt oftare. Visa bilaga 658482
Ja?Riktig utmaning - fixie i skogen
herouxcycles.com
Blir det inte väldans lätt trampat med den utväxlingen. På min on-one 29" kör jag för det mesta 32-16 eller 32-18 när det är riktig jävlig. Jag är en lite skit med spinkiga ben ?Blev en go kvällsrunda i leran. Provade 30/20t men går tillbaka till 28/20 tycker det är klart snabbare att spinna på än att tröva tungt oftare. Visa bilaga 658482
Körde bockstensturen 60km och 1200hm med 16km/h i snitt med 28/20 ?. Tror många kör tok låg kadens på sina ss hojar för det känns så långsamt på platten annars. Men jag föredrar att köra terräng och skog och då är det inte ofta det går i 15-16km/h ? kan ganska bekvämt hålla 20-22km/h runt 95 i kadens.Blir det inte väldans lätt trampat med den utväxlingen. På min on-one 29" kör jag för det mesta 32-16 eller 32-18 när det är riktig jävlig. Jag är en lite skit med spinkiga ben ?
Fixie i skogen körde jag 2007-2008 på min on-one inbred ?Riktig utmaning - fixie i skogen
Körde bockstensturen 60km och 1200hm med 16km/h i snitt med 28/20 ?. Tror många kör tok låg kadens på sina ss hojar för det känns så långsamt på platten annars. Men jag föredrar att köra terräng och skog och då är det inte ofta det går i 15-16km/h ? kan ganska bekvämt hålla 20-22km/h runt 95 i kadens.
Stig ? , vad är stig för dig ? Det är väl det som är Tjusningen med ss man har alltid fel växel. Här finns inte många partin i skogen jag skulle komma upp med dom utväxlingarna ni nämner men så kör vi ju på helt olika platser ??Jag skulle inte ville köra 95 kadens på stig. Då har man också ingen marginal. Jag har i två år kört 34/22 och kör nu 34/21. Perfekt på stig tycker jag, men mycket för lätt för transportsträckor.
Stig ? , vad är stig för dig ? Det är väl det som är Tjusningen med ss man har alltid fel växel. Här finns inte många partin i skogen jag skulle komma upp med dom utväxlingarna ni nämner men så kör vi ju på helt olika platser ??
Imponerande ??Körde bockstensturen 60km och 1200hm med 16km/h i snitt med 28/20 ?. Tror många kör tok låg kadens på sina ss hojar för det känns så långsamt på platten annars. Men jag föredrar att köra terräng och skog och då är det inte ofta det går i 15-16km/h ? kan ganska bekvämt hålla 20-22km/h runt 95 i kadens.
Häftigt om du har en 90° sväng precis innan och du kommer upp där...det jag menar vi kör helt olika stigar. Vi har grymt tajt o knixa parti där man sällan har en fart över 10-12km/h och då vill JAG inte ha 20-30 i kadens utan gillar att spinna på mer. Men grymt kört av dig ??Vi har riktigt branta biter här i Hellas. Efter några år träning kommer jag upp för nästan alla med 34/21. De flesta andra kör 50 bak på de brantare backar. Enda jag inte klarar är den här på bilden.
Visa bilaga 658515
Och det är helt OK! ????Jag knallar gärna upp ibland, när ingen ser på.
Tackar , det placerade mig på 80de plats av över 300 startande.Imponerande ??
Häftigt om du har en 90° sväng precis innan och du kommer upp där...det jag menar vi kör helt olika stigar. Vi har grymt tajt o knixa parti där man sällan har en fart över 10-12km/h och då vill JAG inte ha 20-30 i kadens utan gillar att spinna på mer. Men grymt kört av dig ??
80-100rpm är det magiska numret överallt alla discipliner ;) sägs det bland snabba cykelfolket på intranätet så man får ju provaJa, det är troligtvis mindre tajt i Hellas. Brant är det dock hör och där.
På lvgcykeln gillar jag att veva kring 90 rpm, men inte på mtb. Bra att det funkar för dig!
Snyggt kört ??Jag har kört 30x20 på 29" länge och väl i Hellas. Tycker det är en utmärkt kompromiss som bara är problematisk i de allra jävligaste uppförsbackarna, samt vid transport på asfalt såklart. Det skulle funka med tyngre men jag ser ingen fördel med det när cykeln bara ska användas på stig.
Men då kör jag plattisar också, vilket såklart påverkar lite hur tung utväxling man orkar med.
Har ingen ny bild att bidra med, men här är en gammal videosnutt på helstel SS uppför en ganska kruxig backe i Hellas. Med just 30x20...
Körde bockstensturen 60km och 1200hm med 16km/h i snitt med 28/20 ?. Tror många kör tok låg kadens på sina ss hojar för det känns så långsamt på platten annars. Men jag föredrar att köra terräng och skog och då är det inte ofta det går i 15-16km/h ? kan ganska bekvämt hålla 20-22km/h runt 95 i kadens.
Ja precis , man får ju försöka räkna på snittfarten man tänkt hålla , men även det beroende på längden på rundan m.mMen vänta nu, vid 15-16 km/h kör du då 80 rpm. Det är rätt ok. Jag bruka köra långsammare, så jag kör ännu lägre rpm. Tror att jag kör låg rpm för att enklare kunna trycka mig över hinder.
Jag är nu så van vid låg rpm att jag ofta inte klarar klättringen som Makten visar ovan på min stigcykel med växel där jag växlar till en lägre växel. Jag klarar den nästan alltid på SS. På SS har man ingen val och är det bara att trampa på, riktigt trevligt!