Visa din Stooge

ogami

Aktiv medlem
Visa din Stooge
Tjo! Hur många Stoogeägare finns det i vårt avlånga land?

Har beställt en och vill ha lite inspiration. Bring it on wierdos. ??

Visa din Stooge
Jag har en Stooge generation 1. Just nu är den vintercykel med dubbdäck för turer på frusna sjöar. Den kommer förmodligen transformeras till något annat i sommar :-)

jooks

Medlem
Visa din Stooge
Sålde tyvärr förra året...mk2. Mycket fin och rolig!
6A6982F7-DD8A-4B8C-9AF1-CF2E7ACAE169.png

mao

Medlem
Visa din Stooge
Så snygga!
Jag fastnade för Stooge när jag såg dem för första gången men har lite svårt att bestämma mig för om det är ett realistiskt alternativ. Är det klokt att skaffa som enda stighoj eller är det bara udda och galet? Hur upplever ni era?

erik h

Aktiv medlem
Visa din Stooge
Mk2, 29”, kortade ner till 445 mm gaffel och då trivs jag riktigt bra på den.

mk3-4 ser ju helt galna ut med sin långa hjulbas och rake men det är kul med nån som har sin egen idé och kör på den. Mk2 är lite mer klassisk vilket jag tror passar mig bättre. Men viktigast är ju att det är twin top tube. Det var det och färgen jag köpte den för.
A11A3829-831C-4564-9D2F-98FCF3444A57.jpeg

h.wallin

Medlem
Visa din Stooge
På mk4 och de andra modellerna med rejäl böj på gaffeln, flexar gaffeln något eller tar däcken alla stötar? Folk verkar ju köra hårt utför på de där hojarna.

erik h

Aktiv medlem
Visa din Stooge
Även om jag gillade magenta-färgen mycket så var det där väldigt fint. Jag är svag för rå metall. Har/ska du behandla den på något vis för att hålla nån form av finish eller ska den få rosta loss hur den vill? Såvitt jag förstår är det svårt att lägga nån transparent ytbehandling (lack) som faktiskt håller tätt över tid?

Paco

Aktiv medlem
Visa din Stooge
Även om jag gillade magenta-färgen mycket så var det där väldigt fint. Jag är svag för rå metall. Har/ska du behandla den på något vis för att hålla nån form av finish eller ska den få rosta loss hur den vill? Såvitt jag förstår är det svårt att lägga nån transparent ytbehandling (lack) som faktiskt håller tätt över tid?
Ram/gaffel är klarlackad. Håller lite koll på om den fina rostpatinan sprider sig allt för fort.
Förbannat skön hoj iaf!🖤

jolov

Aktiv medlem
Visa din Stooge
mitt googlemarathon slutade i att jag gnuggade fjällrövens g1000 vax på rören och sket i allt. Tycker det fungerade rätt bra ändå

100% inte bästa sättet däremot

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer