Visa din top cap!

radarminnet

Aktiv medlem
Visa din top cap!
Tyckte det var dags för en sån här tråd. Har du en udda top cap? Posta en bild och förklara varför den ser ut som den gör.

Min top cap ser ut såhär:
510CD6B0-E12C-4A24-90CA-895BD4A4BC77.jpeg

Historien bakom den här är lite komplicerad. Det började för många år sen då en kompis barn (då fem år) skrev en fantastisk bok om Dödarens Dödare. Dödarens Dödare (som i berättelsen även går under namnet Husdjurets Barn) är en riktigt hårding, som bland annat ”sjet i alt hans pappa sa” och ”lekte hellre med knivar”. Nyligen fick ett annat barn höra talas om den här berättelsen och blev helt tagen, och det blev väldigt mycket snack om Dödarens Dödare på en semesterresa. Sen dess har begreppet Dödarens Dödare använts av mig och min svåger när vi pratar om saker man gör för att man vill, möjligen på bekostnad av något man borde göra.

heffe

Aktiv medlem
Visa din top cap!
Fantastisk bakgrund. Blir nog svårt att toppa (pun not intended) en så stor personlig anknytning till en så liten del på cykeln.

Martinmat

Aktiv medlem
Visa din top cap!
Härligt @radarminnet att du skapade tråden!

Här kommer mitt bidrag
A4C63530-DC86-4D47-AF29-FFA59AA46B00.jpeg

Bakgrunden:

Min MTB karriär startades 1990 å på den tiden var det framförallt stålramar som gälllde, aluminium, carbon å titan var på ingång men inte fullt slagit igenom. Körde stål fram till 1997 då jag gick över till aluminium sedan har det varit alu och carbon. Men sedan började suget efter en HT som man kan köra år efter år som komplement till fs:en. Jag siktade in mig på stål då jag tycker det är lite nostalgi och charm kring materialet, gillar de tunna rören samt känslan en bra stål ht ger. Så i vintras byggde jag ihop en Ragley big Wig och självklart ville jag ha en top cap som speglar min kärlek för stål. 😁

radarminnet

Aktiv medlem
Visa din top cap!
Härligt @radarminnet att du skapade tråden!

Här kommer mitt bidrag Visa bilaga 412377

Bakgrunden:

Min MTB karriär startades 1990 å på den tiden var det framförallt stålramar som gälllde, aluminium, carbon å titan var på ingång men inte fullt slagit igenom. Körde stål fram till 1997 då jag gick över till aluminium sedan har det varit alu och carbon. Men sedan började suget efter en HT som man kan köra år efter år som komplement till fs:en. Jag siktade in mig på stål då jag tycker det är lite nostalgi och charm kring materialet, gillar de tunna rören samt känslan en bra stål ht ger. Så i vintras byggde jag ihop en Ragley big Wig och självklart ville jag ha en top cap som speglar min kärlek för stål. 😁
Kul! Det är ju nåt speciellt med stål, det går inte att komma ifrån. Härlig paradox också att top capen är i aluminium 😀

Kneecap

Aktiv medlem
Visa din top cap!
En rest av en gammal Gary Fisher från 2007, och en kapsyl-topcap som jag tror jag fick på SSWC i Stockholm för hundra år sen på nåt vis. Färgen passar ramens övervärmda guldblånerade och RAWa garagesvetsar...

Visa bilaga 415653Visa bilaga 415654
Tjena!

Haha, jag har precis dom två. GFen är dock så sliten så man knappt ser vad det står. Den från Niner är kvar i original förpackning. YAWYD heter den förövrigt.

josofin

Aktiv medlem
Visa din top cap!
Blev inspirerad av denna tråd och beställde genast en näve annorlunda top-caps till familjens cyklar...
Min blev så här, eftersom cykeln är min käraste ägodel, den tar mig på äventyr och till nya dimensioner både fysiskt och mentalt, och jag skulle bli total Gollum om nån försökte norpa den...
DSC_0190.JPG

radarminnet

Aktiv medlem
Visa din top cap!
Blev inspirerad av denna tråd och beställde genast en näve annorlunda top-caps till familjens cyklar...
Min blev så här, eftersom cykeln är min käraste ägodel, den tar mig på äventyr och till nya dimensioner både fysiskt och mentalt, och jag skulle bli total Gollum om nån försökte norpa den... Visa bilaga 426548
Läckert! Och kul att kunna inspirera 😀

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer