Visa din Trainer-/Zwift-grotta

Jag är förresten spekulant på en sån här att ställa skärmen på då mitt kamerastativ är lite rackligt. Verkar gå bra att rulla in framhjulet under sitsen då den är drygt 70 cm hög, och fläkten blåser rakt igenom.

Visa bilaga 812939

Det tar dock emot att behöva ha en stol drällandes när Zwiftsäsongen väl är slut. Kanske har någon annan nytta av tipset.
Inte helt fel!

Jag letar också efter något att ha en skärm på. Kanske iofs tänkte ett stativ i första hand, och gärna att det går att stuva undan.

Någon som sett något? Tänker att en variant med (minst) tre ben vore smidigt så fläkten kan stå rakt under. Jo, just det. Har inte lust att lägga tusenlappar utan hellre hundralappar. Ska ha två.

Inte helt fel!

Jag letar också efter något att ha en skärm på. Kanske iofs tänkte ett stativ i första hand, och gärna att det går att stuva undan.

Någon som sett något? Tänker att en variant med (minst) tre ben vore smidigt så fläkten kan stå rakt under. Jo, just det. Har inte lust att lägga tusenlappar utan hellre hundralappar. Ska ha två.
Jag har hittills inte hittat något bättre än befintligt kamerastativ plus VESA adapter från Ali. Hade jag inte haft det så hade det nog blivit barstolen ovan, och svordomar över onödig stol när säsongen är över.

Jag köpte en begagnad Ikea Algot klädhängare med hyllplan för 90 kr. Kapade enligt (lånad) bild nedan och pallade upp med överblivna reglar, så går det att placera över framhjulet med plats för all tänkbara prylar. Har en stor golvfläkt (50 cm?) som står bakom och blåser genom.

IMG_4024.webp

Allt som inköps specifikt för cykling räknas som ”helt nödvändigt”. Jag trodde att vi var överens om det?
Precis, grymt nöjd med mitt lifeline bord, som kan rullas undan. Har används vid service stationär dator, rengöring, imsmörjning av vinter kängorna, funkar bra för kaffe muggen eller öl glaset oxå!

Snabba drag, ett sånt här är beställt för upphämtning i eftermiddag (50 kr medlemsrabatt om fler är sugna)

Då kan det agera piedestal under off-season. Får fulmeka ett alternativ till bottenbrickan så man kan få in framhjulet.
Såja, det blev ju fint som snus. Bild tagen inför lunchens TdZ Stage 3.

IMG_0004.webp

Snyggt. Men står din trainer (och framhjulet) så stabilt så att du inte välter det där vid en spurt? Min har en tendens att flytta sig, om än bara några cm så hade piedestalen gått i backen känns det som.
Risken finns, dessutom blir det rätt vingligt med två av dess fötter på skumgummimattan. Kommer lägga en 16kg kettlebell på bottenplattan framöver.

Edit: den flyttades även fram 1dm under loppets gång för att få fritt luftflöde från fläkten till ansiktet.

Nöjd med Vacmastern? La en beställning i december när de hade pre order-kampanj för leverans i februari. Hade glömt bort den men nu är det ju snart dags :)
Japp, jag har nog aldrig ens kört den på högsta blåset. Lite smalt utblås dock, hade varit optimalt om jag kunde haft den en meter längre fram för bättre spridning.

Håller med, utblåset kunde vara lite bredare men annars är den riktigt bra. Växlar mellan läge 1 och 2, på trean blåser min torka-pannan-handduk bort. 😅

Beställde hem en Vacmaster i veckan. Gees Louise vilken maskin. 5 av 5 håll i hatten.
Sweetspot intervaller inomhus, räckte bra med nivå 1.
Antar att man kommer behöva klippa gräsmattan innan nivå 2 och 3 kommer till nytta.

Härligt att folk verkar nöjda med Vacmaster.
Tänkte eventuellt testa att montera den på ett stativ enligt bild, för att få lite bättre spridning / inte bara en orkan snett underifrån.
Vacmaster_AM1202R-01_Fitness_Fans_Tripod.webp

Tillbaka
Topp