jonte987
Aktiv medlem
Visa din Trainer-/Zwift-grotta
companion? Blir det bättre? (jag kör kabel)De som kör A-TV kör väl ändå annars det mesta via mobilen för att slippa blåtandsstrul?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
companion? Blir det bättre? (jag kör kabel)De som kör A-TV kör väl ändå annars det mesta via mobilen för att slippa blåtandsstrul?
Jag kör med PC så jag vet inget i praktiken men det jag läst är att companion appen löser många problem med koppling till A-TV. Eller så har en en bra trainer (jag vet inte vilken) som kan baka in alla kopplingar, inklusive hrm i en kanal. Då funkar allt tydligen fint utan companion appcompanion? Blir det bättre? (jag kör kabel)
ja, companion löser helt klart antalet BT kopplingar. Det är mer tveksamt om det blir mer stabilit.Jag kör med PC så jag vet inget i praktiken men det jag läst är att companion appen löser många problem med koppling till A-TV. Eller så har en en bra trainer (jag vet inte vilken) som kan baka in alla kopplingar, inklusive hrm i en kanal. Då funkar allt tydligen fint utan companion app
Borde den ju göra men är inget problem för mig då jag bara använder BT-lurar för ljud till den andra tv:n som jag inte kör Zwift på.men då tar luren 1 av två BT?
Jag kör ATV + Zwift Hub och vill minnas att trainern agerar just, ehm, hub för allt BT utom ljud. Tror ATV har stör för 2 x BT utöver fjärren.De som kör A-TV kör väl ändå annars det mesta via mobilen för att slippa blåtandsstrul?
Hänger inte helt med men jag fick vid ett tillfälle problem med bt pga latency. Telefonen och datorn kompenserar för det (pausar bilden antar jag). Men se upp med det.Med mina lite äldre Wahoo-trainers är det ju en begränsning med BT, men med Companion fungerar det bra. Men, precis som för erolwi, borde jag klara mig eftersom jag tar ljudet till lurarna från den teven jag inte zwiftar på.
Men om lur-BT går via ATV så är det inte ett krav med BT på skärmen då. Alltså inte en fördel för teve över dataskärm?
Jag kör ATV + Zwift Hub och vill minnas att trainern agerar just, ehm, hub för allt BT utom ljud. Tror ATV har stör för 2 x BT utöver fjärren.
Mitt norra öga skådar en The Cramps box!Det viktiga med hojens placering här är att man måste nå att vända på kassettbandet vid längre passVisa bilaga 801738
Du skådar rätt, SuperApe. Cramps är det band jag har mest plattor med. Såg dem ’86 på Göta Lejon……varit 100% cramped efter detMitt norra öga skådar en The Cramps box!
Breda däck, ew
Mm, 35 mm.Breda däck, ew
Mm, 35 mm.
Största frågan denna säsong.
Är det TPU eller Tubeless?
Typ som en hockeyfrilla?
Typ som en hockeyfrilla?
Utan däck går även på rulleJa, för bästa effekt kör jag tpu fram och tubeless bak. Faktiskt utan däck och fälg också![]()
Aha, kör du en tågsimulator när du tränar?Det syns inte på bilden riktigt, men det här är egentligen en dressin.
Jag använder TPU, verkar så slabbigt med tubeless. Punkar typ aldrig heller så det finns ingen egentlig mening att lägga ned tid och pengar på slanglöst.
Exakt! Om du tittar under tv:n så ser du en apparat. Många tror att det är en fläkt men det är egentligen en rökmaskin (för att den rätta känslan ska infinna sig).
Får du plats att räta på ryggen där? Och blir det varmt eller kyler väggar och golv nog?
Exakt! Om du tittar under tv:n så ser du en apparat. Många tror att det är en fläkt men det är egentligen en rökmaskin (för att den rätta känslan ska infinna sig).
Ja, pinsamt är ordet.Och oj vilken man cave![]()
Onödigt att kunna det, det är ju inte aeroJa, pinsamt är ordet.
Och nej, räta på ryggen går inte för sig. Det är 165 cm i tak, och jag är 175. Men man tager vad man haver.
Den är faktiskt bara 55”.Vilken sjuhelvetes mancave med den verktygstavlan och 65'' TV:n.![]()
Trycket, vad är trycket?Ja, för bästa effekt kör jag tpu fram och tubeless bak. Faktiskt utan däck och fälg också![]()
Visa bilaga 802164
Kör SYSTM och TPv på gamla vrak från jobbet, funkar helt ok.
Fläkt från Trotec med fjärr och 8 hastigheter, grym fläkt! Hade varit roligt att bygga automatiskt styrning av fläkt via BT från pulsbandet, motsvarande som Wahoo Headwind, får se om jag kommer dit någon gång.
I närtid ska skrivbordet ersättas av ett litet väggskåp, så att all elektronik kan gömmas.
Visa bilaga 806681
Tycker min grotta är ganska grottlik. Skräpcykel från Blocket, diverse-fläktar, ett avställt gammalt bord och en ”hämta gratis”-TV. Mitt bord för flaskor och dylikt gammal IKEA-bebis-stol. Fuktskadad källarvägg som påminner mig om att jag kanske borde dränera. Men jag väljer att blunda för detta faktum.
Det som är bra är att allt funkar och att det är fem grader kallare här nere. Flertalet Zwift-race har vunnits här nere.
...kondenserad svett
Luftfuktigheten i mitt garage går upp 10% och tempen 2,5 grader under ett 45 minuterspass.Du behöver inte dränera, fukten i väggen är kondenserad svett![]()
Jahapp, change of plans. Kom på att det inte var så ändamålsenligt att inför/under träningspass aktivt kyla ner ett rum som jag spenderar 7-8 timmar om dagen i och därmed (medelst direktverkande el) vill ha det hyggligt varmt i. Således flytt av trainer till gästrummet som jag typ aldrig är i och som har en vardagstemp på 17-19 grader. Nu väntar vi på att kamerastativipadhållare-mojängen skall levereras med Bezos-budet till helgen.Kontor/trainerrummet. Tack vare vidvinkelbedrägeriet ser man inte att framhjulet faktiskt har närmre till tv:n än till väggen bakom cykeln.
Visa bilaga 807320
Alltså du får ju plats med några till sortimentlådor under TVn, ser lite fattigt ut.
Mm, vet.Alltså du får ju plats med några till sortimentlådor under TVn, ser lite fattigt ut.