Visa din Trainer-/Zwift-grotta

companion? Blir det bättre? (jag kör kabel)
Jag kör med PC så jag vet inget i praktiken men det jag läst är att companion appen löser många problem med koppling till A-TV. Eller så har en en bra trainer (jag vet inte vilken) som kan baka in alla kopplingar, inklusive hrm i en kanal. Då funkar allt tydligen fint utan companion app

Jag kör med PC så jag vet inget i praktiken men det jag läst är att companion appen löser många problem med koppling till A-TV. Eller så har en en bra trainer (jag vet inte vilken) som kan baka in alla kopplingar, inklusive hrm i en kanal. Då funkar allt tydligen fint utan companion app
ja, companion löser helt klart antalet BT kopplingar. Det är mer tveksamt om det blir mer stabilit.

Hur som helst, med companion så får du plats med lurar på BT

Med mina lite äldre Wahoo-trainers är det ju en begränsning med BT, men med Companion fungerar det bra. Men, precis som för erolwi, borde jag klara mig eftersom jag tar ljudet till lurarna från den teven jag inte zwiftar på.

Men om lur-BT går via ATV så är det inte ett krav med BT på skärmen då. Alltså inte en fördel för teve över dataskärm?

Med mina lite äldre Wahoo-trainers är det ju en begränsning med BT, men med Companion fungerar det bra. Men, precis som för erolwi, borde jag klara mig eftersom jag tar ljudet till lurarna från den teven jag inte zwiftar på.

Men om lur-BT går via ATV så är det inte ett krav med BT på skärmen då. Alltså inte en fördel för teve över dataskärm?
Hänger inte helt med men jag fick vid ett tillfälle problem med bt pga latency. Telefonen och datorn kompenserar för det (pausar bilden antar jag). Men se upp med det.

Mitt case var dock bt puck via 3.5 mm jack. Gissar att tv och dator är smarta nog idag.

Edit:
Om du ska streama film

Jag har uppdaterat lite. Sjukt nöjd med att få ner ljudnivån som trainern hade.
1000006199.webp

20251103_201413.webp

Kör SYSTM och TPv på gamla vrak från jobbet, funkar helt ok.
Fläkt från Trotec med fjärr och 8 hastigheter, grym fläkt! Hade varit roligt att bygga automatiskt styrning av fläkt via BT från pulsbandet, motsvarande som Wahoo Headwind, får se om jag kommer dit någon gång.
I närtid ska skrivbordet ersättas av ett litet väggskåp, så att all elektronik kan gömmas.

Visa bilaga 802164
Kör SYSTM och TPv på gamla vrak från jobbet, funkar helt ok.
Fläkt från Trotec med fjärr och 8 hastigheter, grym fläkt! Hade varit roligt att bygga automatiskt styrning av fläkt via BT från pulsbandet, motsvarande som Wahoo Headwind, får se om jag kommer dit någon gång.
I närtid ska skrivbordet ersättas av ett litet väggskåp, så att all elektronik kan gömmas.

Uppgraderat från ovan. Inte alla i familjen som tycker att det räknas som ögongodis, men jag är nöjd.

Bilagor

• 20251203_174840.webp
    20251203_174840.webp
    674.7 KB · Besök: 65
  • 20251203_174817.webp
    20251203_174817.webp
    736 KB · Besök: 66
IMG_8372.webp

Tycker min grotta är ganska grottlik. Skräpcykel från Blocket, diverse-fläktar, ett avställt gammalt bord och en ”hämta gratis”-TV. Mitt bord för flaskor och dylikt gammal IKEA-bebis-stol. Fuktskadad källarvägg som påminner mig om att jag kanske borde dränera. Men jag väljer att blunda för detta faktum.

Det som är bra är att allt funkar och att det är fem grader kallare här nere. Flertalet Zwift-race har vunnits här nere.

Visa bilaga 806681
Tycker min grotta är ganska grottlik. Skräpcykel från Blocket, diverse-fläktar, ett avställt gammalt bord och en ”hämta gratis”-TV. Mitt bord för flaskor och dylikt gammal IKEA-bebis-stol. Fuktskadad källarvägg som påminner mig om att jag kanske borde dränera. Men jag väljer att blunda för detta faktum.

Det som är bra är att allt funkar och att det är fem grader kallare här nere. Flertalet Zwift-race har vunnits här nere.

Du behöver inte dränera, fukten i väggen är kondenserad svett 😜

Kontor/trainerrummet. Tack vare vidvinkelbedrägeriet ser man inte att framhjulet faktiskt har närmre till tv:n än till väggen bakom cykeln.

Visa bilaga 807320
Jahapp, change of plans. Kom på att det inte var så ändamålsenligt att inför/under träningspass aktivt kyla ner ett rum som jag spenderar 7-8 timmar om dagen i och därmed (medelst direktverkande el) vill ha det hyggligt varmt i. Således flytt av trainer till gästrummet som jag typ aldrig är i och som har en vardagstemp på 17-19 grader. Nu väntar vi på att kamerastativipadhållare-mojängen skall levereras med Bezos-budet till helgen.
IMG_2085.webp

Träning är meditation för mig. Blir störd av yttre stimuli inomhus, vill ha tyst. Utomhus är en annan sak.

Bilagor

• Skärmavbild 2025-12-11 kl. 21.18.11.webp
    Skärmavbild 2025-12-11 kl. 21.18.11.webp
    49.5 KB · Besök: 52
  • Skärmavbild 2025-12-11 kl. 21.13.51.webp
    Skärmavbild 2025-12-11 kl. 21.13.51.webp
    236.9 KB · Besök: 50
Senast ändrad:
20251124_162458731_iOS.webp

Dedikerat rum för Zwift och distansarbete.
En gammal 46" plasma-TV från Panasonic och en Apple-TV 4K. Zwift Companion på en IPad.
På golvet en liten fläkt som räcker förvånansvärt långt. Funderar dock på att skaffa en fläkt till och placera de båda fläktarna snett framifrån så får jag mer luft på sidan.

Tillbaka
Topp