Visa din Trainer-/Zwift-grotta
Var det någon som behövde en tv? Inte min :) https://www.blocket.se/annons/stockholm/bortskankes_46_tums_tv/1201297662
@jonte987
@jonte987
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir extra varmt med en projektor. Men kanske bra att använda mot slutet av trainerpasset, när man haft öppna fönster/dörrar/garageport, för att få upp värmen i kåken igen... :)Kör med projektor i taket. Den låg och skrotade i en garderob på gamla jobbet så jag fick ta den bara. + ikea rullgardin på det s får jag jättestor bild på liten plats
Glöm inte att projektorn har fläkt, vilket tv'n inte har. Vill du ha varmt och skönt så är väl annars en rejäl plasma tv att föredra? Hade en samsung som drog över 500 w. Var en frusen var det bara att sätta på och ställa sig framför tv'nBlir extra varmt med en projektor. Men kanske bra att använda mot slutet av trainerpasset, när man haft öppna fönster/dörrar/garageport, för att få upp värmen i kåken igen... :)
Här är temperaturen inomhus så låg att trainern huvudsakligen används för att bli varm, står framme så känner man sig frusen är det bara att ta ett litet kort pass :)Blir extra varmt med en projektor. Men kanske bra att använda mot slutet av trainerpasset, när man haft öppna fönster/dörrar/garageport, för att få upp värmen i kåken igen... :)
Finns ett ställ mdf som jag eventuellt kan hitta bild på. Minns inte om det var diy eller köpe men såg köpe urVisa bilaga 668444
Nördhörnan - fönster precis bredvid gör att det fungerar ok. Hade velat bli av med framhjulet på ett billigare sätt än en Wahoo climbergrej, finns det något vettigt?
Är det verkligen bra att sätta fast cykeln i ett så stabilt fäste istället för att använda framhjulet?Hittar inte just den men man kan ju svetsa istället
Visa bilaga 668453
Det är säkert problematiskt. man får väl sätta en gummidämning i eller ställa det på en rocker plateÄr det verkligen bra att sätta fast cykeln i ett så stabilt fäste istället för att använda framhjulet?
Ett framhjul sitter inte fast i marken vilket gör att cykelns framdel kan röra sig fritt. Gungar t.ex. obehindrat från sida till sida när man cyklar. Sätter du däremot fast framgaffeln i något fast förankrat får du en massa moment och andra krafter i ramen / gaffeln när den inte längre kan röra sig fritt.
Min känsla är att man ökar belastningen på ram och framgaffel på högst påtagligt (och negativt) sätt.
Samt att det blir obekvämt när cykeln blir ännu mer statisk..?
Vad tycker gitarrerna om all svett som de utsätts för?Jobb/Zwiftrummet. Oftast 16 grader så länge man håller dörren stängd vilket visade sig vara bra.
Visa bilaga 679595
De patineras.Vad tycker gitarrerna om all svett som de utsätts för?
Tycker de 10 graderna som jag har i garaget är perfekt.Har tidigare haft min setup i tvättstugan, bredvid ett fönster, vilket har varit perfekt (för mig).
Nu har tvättstugan renoverats och fått mer bänkyta, vilket har gjort att min "plats" har försvunnit.
Sambon tycker att jag ska flytta ut trainern i garaget, fristående dubbelgarage som för närvarande är ouppvärmt. Hon är beredd att kosta på en luftvärmepump, så att garaget håller plusgrader.
Det kan väl funka, men jag tror man behöver ha varmare än "frostfritt" för att hålla sig frisk.
Ni andra som sitter på "undantag" i garage och liknande, vilken temperatur behöver DU ha för att det ska vara drägligt?
Jag sitter i ett isolerat men ouppvärmt förråd när jag kör. Tycker det är riktigt skönt att inte bli helt genomsvettig så jag gillar de få plusgraderna som det innebär på vintern. Kan behöva värma upp lite extra bara. Och då har jag ändå astma vilket betyder ökad känslighet för att anstränga sig i kyla, men eftersom luften står still blir det inte alls samma köldeffekt för lungorna som att cykla ute.Har tidigare haft min setup i tvättstugan, bredvid ett fönster, vilket har varit perfekt (för mig).
Nu har tvättstugan renoverats och fått mer bänkyta, vilket har gjort att min "plats" har försvunnit.
Sambon tycker att jag ska flytta ut trainern i garaget, fristående dubbelgarage som för närvarande är ouppvärmt. Hon är beredd att kosta på en luftvärmepump, så att garaget håller plusgrader.
Det kan väl funka, men jag tror man behöver ha varmare än "frostfritt" för att hålla sig frisk.
Ni andra som sitter på "undantag" i garage och liknande, vilken temperatur behöver DU ha för att det ska vara drägligt?
Zwift kör jag inomhus men gymmet kör jag i isolerat ouppvärmt garage. Det har aldrig kommit lägre än strax över nollan vilket var lite segt, men allt över 5-10 grader har funkat fint. För högintensiva aktiviteter känns strax över nollan perfekt, har i åtanke att det inte blåser i garaget heller.Tycker de 10 graderna som jag har i garaget är perfekt.
Allmänna tråden tror jag. Jag testade, var inte så imponerad.. men så kör jag inte långa Z2 i Zwift heller, utan snarare 30 min HIIT.Var det här eller i den allmäna zwift-tråden det pratades om massagebollar som fötter till sin trainer? Lite sugen på att testa
Jag har kört med sådana till min Tacx Neo Bike i ett år ungefär. Det funkar hyfsat på så sätt att cykeln kan vicka lite både i sid- och längsled. Dock vet jag inte om det har någon effekt på hur ont jag får i rumpan...Var det här eller i den allmäna zwift-tråden det pratades om massagebollar som fötter till sin trainer? Lite sugen på att testa
Har tidigare haft min setup i tvättstugan, bredvid ett fönster, vilket har varit perfekt (för mig).
Har samma lösning (fyra stycken) under min Stages SB20. Min upplevelse är ganska lik:Jag har kört med sådana till min Tacx Neo Bike i ett år ungefär. Det funkar hyfsat på så sätt att cykeln kan vicka lite både i sid- och längsled. Dock vet jag inte om det har någon effekt på hur ont jag får i rumpan...
Jag kör med:
![]()
Balanskudde, Ø 16 cm, 2 st.
Med dessa balanskuddar eller bosubollar, som de också kallas, kan du göra en rad övningar som både förbättrar balansen, ökar din muskelstyrka, stärker din ko...www.biltema.se
Jag håller 14-15 i mitt garage känns bra både som mekartemp och på trainernHar tidigare haft min setup i tvättstugan, bredvid ett fönster, vilket har varit perfekt (för mig).
Om man bara tittar på slantarna, så stämmer det säkert. Men då krävs det att jag startar fläkten en stund innan, för att det ska hinna bli varmt, vilket gör att jag tappar välbehövlig flexibilitet. Men det kan ju bli den lösningen ändå till slut.Ludtvämepump känns som en dyr lösning och onödigt att hålla värmen i ett garage dygnet runt för ett par timmar i veckan. Byt ut fläkten mot en värmefläkt så är problemet löst!
Vad i helvete?!!! Jag kan kan knappt fantisera ihop ett scenario där mitt förråd skulle se ut på det där viset...
Dra igång värmefläkten innan du byter om, det går rätt snabbt att värma med en 2000w värmefläkt som kostar ca en femhundring på BiltemaOm man bara tittar på slantarna, så stämmer det säkert. Men då krävs det att jag startar fläkten en stund innan, för att det ska hinna bli varmt, vilket gör att jag tappar välbehövlig flexibilitet. Men det kan ju bli den lösningen ändå till slut.
Vet inte vad ni har i ert garage men jag fick problem med kondens när jag värmde och kylde ett litet hemmakontor så. Nu står värmen på 15 grader i ett oljeeldning konstant och det är inte så farligt dyrt. Men har funderat på julas LVP för 5-6000 kr.Om man bara tittar på slantarna, så stämmer det säkert. Men då krävs det att jag startar fläkten en stund innan, för att det ska hinna bli varmt, vilket gör att jag tappar välbehövlig flexibilitet. Men det kan ju bli den lösningen ändå till slut.
Har du ordnat kablaget sedan dess?
Inte ordnat:) elarbete blir 2025Har du ordnat kablaget sedan dess?
Det är lyxigt. Jag har suttit i skrubbar/bastuar/skräphögar i många år. Vi har tömt och fixat i ordning i delar av källaren under året.Vad i helvete?!!! Jag kan kan knappt fantisera ihop ett scenario där mitt förråd skulle se ut på det där viset...
Har samma plan för garaget, håller tummarna för ett bra pingisborderbjudande på Black Friday!Det är lyxigt. Jag har suttit i skrubbar/bastuar/skräphögar i många år. Vi har tömt och fixat i ordning i delar av källaren under året.. Blir bordtennisbord i rummet snart.
Som en lite annan cykeljämförelse är att de som cyklar med velombiler brukar tycka att optimal temperatur är drygt noll grader. När det blir allt varmare börjar man koka.Tycker de 10 graderna som jag har i garaget är perfekt.
Sambon startar med träningjacka under uppvärmningen. Sen när träningspasset kommer igång öppnas altandörren och orkan-fläkten dras igång.Värt att tänka på hur långa passen blir. I vårt garage är det nedåt kanske 6-8 grader när det är kallt ute - det är skönt först men när man efter en timme ändå blivit svettig och kläderna blöta blir man snabbt nedkyld utan att man nödvändigtvis är medveten om det förrän det är för sent och frossan kickar in
Rekommenderar starkt ombyte så man kan byta till torra kläder efter en stund om man ska sitta länge.
Bra när det blir riktigt hårda och svettiga pass.Gillar stänkan
Smart lösning med klaffbordet. Då kanske man tvingas lägga tillbaka saker när man är klar, istället för att som jag lägga på hög…Min kombinerade trainergrotta och mekplats. Ivarhylla med tillhörande klaffbord funkar bra för mek och förvaring av prylar, dator och snacks.
Nystädat och riggat för innesäsongen. Så här rent är det inte ofta
Visa bilaga 737591Visa bilaga 737592