Visa din Trainer-/Zwift-grotta

.

Edit: stort tack till @Lejon ; påståendet att "den duger finfint till att köra fullkomligt slut på sig med" (fritt ur minnet) kan härmed bekräftas.

Bilagor

• PXL_20230912_080046252.jpg
    PXL_20230912_080046252.jpg
    897 KB · Besök: 170
Senast ändrad:
IMG_1200.jpeg
Då det ofta var kö till Zwiften förra vintern + att båda sönerna ville köra Swe-Cup har det investerats i en setup till. Som en bonus kom förra veckan informationen att det blir en nordisk ungdomscup i Zwift med start nu på onsdag! Grabbarnas hojar är uppsatta och redo för rejs.

https://scf.se/e-cycling/2023/10/13...r-svenska-norska-och-danska-ungdomar-startas/

Nu måste jag bara fixa klart mitt trainerhojbygge så även jag kan rejsa i vinter. Utmaningen är att få på ett 50/34 vevparti på min gamla MCM Team-ram från -96.
IMG_1201.jpeg

Wahoo Kickr i vardagsrummet på en Wahoomatta som jag fick gratis när jag bytt kilen i svänghjulet själv.
Paddan på ett gammalt notställ. Julas 50cm stativfläkt. Youtubecykling på tv'n.

Vill inte trampa på några känsliga fötter här men varför i h-vete kör en del Zwift i vardagsrummet, blir inte det ofräscht? (om inte så kör ni alldeles för soft)

Sedan efter passet när man vädrar korsdrag så får man sitta med ytterjackan på och titta på tv?

I och för sig sett att på Zwiftreklam så Zwiftar man ofta i ett överdesignat vardagsrum. ? Nu är jag inte gift längre men tror jag skulle blivit mördad om jag Zwiftade i vardagsrummet. ?

Senast ändrad:
Vill inte trampa på några känsliga fötter här men varför i h-vete kör en del Zwift i vardagsrummet, blir inte det ofräscht? (om inte så kör ni alldeles för soft)

Sedan efter passet när man vädrar korsdrag så får man sitta med ytterjackan på och titta på tv?

I och för sig sett att på Zwiftreklam så Zwiftar man ofta i ett överdesignat vardagsrum. ?
Alla bor inte i villa. ? (Sovrummet hade varit sämre för mig.)

Zwift Hub med Cog + Click, Apple TV + monitor, bord från Lifeline. Saknar bättre fläktar.
Jag har två stycken av liknande typ som din golvfläkt (en från Clas, en från Biltema), jag tycker de duger/räcker under förutsättning att jag också kör med öppet fönster (ibland även korsdrag). Men visst, lite mer power skulle inte skada...

Alla bor inte i villa. ? (Sovrummet hade varit sämre för mig.)
Jag föredrar sovrummet framför vardagsrummet men har ett ganska stort sovrum med rejält fönster.

Dock brukar jag vädra minst 2 timmar efter mina pass (öppet fönster, ca 1 timme med fläkt, 1 timme med avstängd fläkt) med stänga dörrar till övriga rum. På vintern händer det att jag snabb-uppvärmer rummet efter vädringen med ett konvektorelement. ?

Allt blir väl kompromisser för lägenhet men tycker det fungerar någorlunda "ok"....

Jag har två stycken av liknande typ som din golvfläkt (en från Clas, en från Biltema), jag tycker de duger/räcker under förutsättning att jag också kör med öppet fönster (ibland även korsdrag). Men visst, lite mer power skulle inte skada...
Jag har den med fjärr från Biltema. Skulle två stycken kunna kontrolleras med samma fjärr tro?

F ö verkar Biltema-fläkten vara byggd hos Samsung, min Samsung-tv ville bli kompis med fläkten första gången jag startade upp den.

Jag har den med fjärr från Biltema. Skulle två stycken kunna kontrolleras med samma fjärr tro?

F ö verkar Biltema-fläkten vara byggd hos Samsung, min Samsung-tv ville bli kompis med fläkten första gången jag startade upp den.
Ingen aning, jag jobbar bara med IT ? men coolt där med Samsung kopplingen, hmmm

Svårt välja var man ska Zwifta när man trångbodd. Får bli där det får plats, inte alltid det är en så bra lösning, men kanske den bästa möjliga

Här är mina två nya "grottor" i mina två boenden. Den t.h. blev rätt bra nu när kunna flytta in i sovrummet. Har placerat om fläktarna lite bättre mot hur de ser ut i bilden. Den t.v. är väldigt spartanskt, men måste koppla ner allt varje vecka så blir nog inte så mycket bättre. En fläkt ska jag skaffa dit förstås.

Bilagor

• IMG_4500.jpeg
    IMG_4500.jpeg
    644.5 KB · Besök: 166
  • IMG_4429.jpeg
    IMG_4429.jpeg
    615.1 KB · Besök: 168
Senast ändrad:
Wahoo Kickr i vardagsrummet på en Wahoomatta som jag fick gratis när jag bytt kilen i svänghjulet själv.
Paddan på ett gammalt notställ. Julas 50cm stativfläkt. Youtubecykling på tv'n.
När man inte kör zwift eller annan plattform, hur styr man då motståndet? Har aldrig provat/funderar på det.

Inte så mycket grotta, utan snarare ett halvstökigt garage.
55"-TV, gammal laptop på en arbetsbänk, samt hoj på Wahoo Kickr. (Måste tydligen spänna remmen, eftersom den rappade under kvällens intervaller.) Kör Wahoo SYSTM i miniläget tillsammans med någon sportsändning (oftast cykel från Eurosport).

Visa bilaga 659237
Får mig att minnas gymmen på 70-talet. Det funkade bevisligen redan då.

I och för sig sett att på Zwiftreklam så Zwiftar man ofta i ett överdesignat vardagsrum. ? Nu är jag inte gift längre men tror jag skulle blivit mördad om jag Zwiftade i vardagsrummet. ?
Det är inte de som kör för soft. Det är du som behöver se över dina prioriteringar.

??

Senast ändrad:

Hon verkar stabil din ex-häxa?

IMG_6523.jpeg

Kör i förrådet. Lite lätt ont i ögonen pga en massa bös överallt som jag aldrig hinner plocka undan (hellre träna än städa, småbarnsliv och sånt) men funkar helt okej. Köpte beggad tv förra veckan för nästan ingenting och kör chromecast till, speglar skärmen från telefonen (zwift).
Lagom kallt just nu, strax över nollan. Ungefär samma temp som ute pga ingen värme på och fristående förråd. Och ändå behöver jag slå på fläkten för att hålla nere svettnivån när jag kör intensivpass. Måste bli vansinnigt svettigt för er som kör inne i värme, men antar att man tager vad man haver och så där.

Visa bilaga 666866
Kör i förrådet. Lite lätt ont i ögonen pga en massa bös överallt som jag aldrig hinner plocka undan (hellre träna än städa, småbarnsliv och sånt) men funkar helt okej. Köpte beggad tv förra veckan för nästan ingenting och kör chromecast till, speglar skärmen från telefonen (zwift).
Lagom kallt just nu, strax över nollan. Ungefär samma temp som ute pga ingen värme på och fristående förråd. Och ändå behöver jag slå på fläkten för att hålla nere svettnivån när jag kör intensivpass. Måste bli vansinnigt svettigt för er som kör inne i värme, men antar att man tager vad man haver och så där.
Det här med att köpa begagnad teve på blocket i black friday-tider känns som en hit.

Jag hoppas på en 55:a som inte är för tjock/ful för ca 2000:- om den är smart, och 1000:- om jag måste köpa till en Apple TV
Använder en gammal 55:a som är tämligen korkad. Köpte loss den för några hundringar när firman bytte kontor. Har den bara som skärm till laptopen, så det spelar ingen roll att den inte är smart.

Gamla smart brukar inte hänga med så bra tycker jag. Troligen därför de säljs billigt.
Jag hade också varit intresserad av ett sånt fynd

Kör med projektor i taket. Den låg och skrotade i en garderob på gamla jobbet så jag fick ta den bara. + ikea rullgardin på det s får jag jättestor bild på liten plats
Jag har med en proj liggande sedan förra boendet som jag körde zwift på förra säsongen.. men så är det det dära med att orka montera upp den i taket igen då.

Jag sitter i vardagsrummet, bor i en tvåa, större tv och bättre stereo ?

Kan tillägga att jag bor själv....och kör nog alldeles för soft... :rolleyes:

Nu är jag inte gift längre men tror jag skulle blivit mördad om jag Zwiftade i vardagsrummet. ?
Och om du hade köpt en finare, snabbare och tom lättare cykel
en till trainer och Zwift så att ni kunde både cykla och zwifta tillsammans hade du fortf varit gift?
Eller så får du ha det som utgångspunkt för nästa kravprofil :sneaky:

Tillbaka
Topp