Visa din TREK!!!

Visa din TREK!!!
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Mikkop skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Här kommer mitt bidrag. Väger in precis på
> 6.8
> > med pedaler och flaskställ. Contifärger
> givetvis
> > :-)
> -----
> Conti, den är ju lackad som en Scott ? :-/ T

He he! Sant. Men snygg ändå!

Visa din TREK!!!
bytt i vinter: Carbonstyre,carbonstolpe,sadel,flaskställ(fast min flaska innehåller verktyg då jag kör med cammelback.) ,hjul XR1450,pg990 kassett,kedja,bromsskivor,däck,titan hjulaxlar.

Bilagor

• 201202041530.jpg
    201202041530.jpg
    56 KB · Besök: 102
  • 201202041536.jpg
    201202041536.jpg
    77 KB · Besök: 123
  • 201202041541.jpg
    201202041541.jpg
    52.4 KB · Besök: 157
Visa din TREK!!!
Det är nog på gränsen, men nästa steg var 19,5... 17,5 var medium
Har ju stolpe med lite setback på nu, men vid torrbrytning hemma i källaren känns den kanon:-)

Visa din TREK!!!
Har du möjlighet att byta så skulle jag övervägt det. Jag känner ju ej dig men av bilden att döma så ser det ut som om allt är i sitt ändläge...

Senast ändrad:
Visa din TREK!!!
Men vänta nu vafan. Killen säger att det känns ok. Bättra en lite för liten hoj än en lite för stor. Jag tror det är helt ok. Den enda reella risken är ju sadelstolpen. Är sitthöjden ok så är det ju safe.

//Erik

Visa din TREK!!!
Jo fast det blir ju sak samma med en större ram om han tar en 20 mm kortare stam. Som grädde på moset så kommer ramen hålla också. Så där skulle jag inte våga sitta cykla många meter stök.

Undrar om nersticket ens är ok ? Jag tror inte det. Men det är inte mina stålar.

Nu skall jag vara tyst. :)

Visa din TREK!!!
Jag tycker han har gjort rätt. Heller en liten ram = kortare rappare i skogen.

är själv 183 kör med 18" skulle aldrig köra större. har själv en 400 stolpe som ligger lagom i insticket.

Go for it.

Visa din TREK!!!
vi kan väl säga såhär: killen som hade den innan mig var lika lång som mig och väger ungefär lika, å ramen har ju hållt för honom i 3 år så...
Orginal sadelstolpe är 400mm och det är absolut ingen fara med nedsticket, varken för stolpen eller ramen.(stolpen passerar nedre delen på övre röret med råge, slutar vid länkaget ungefär)
Om du kollar så ser du att jag kan justera sadeln bakåt ganska mycket.

Så som jag ser det är det inte min ram som är för liten, utan det är din käft som är stor skogling...
Men nu skall jag vara tyst..

Visa din TREK!!!
Det tror jag också, puss&kram.
för övrigt så har jag 4,5cm kvar till ''minimum insert'' på stolpen, jag tror du lurar dig lite på kortet pga av vinkeln, det knäpptes ''underifrån'' även om det inte ser så ut.

Senast ändrad:
Visa din TREK!!!
ha ha, en suddig mobilbild i vinkel och Skogling blir master-cykelmek =) till och med jag skulle vara försiktig att dissa något baserat på vad man inte kan se.

Visa din TREK!!!
pennerdal skrev:
> Det är nog på gränsen, men nästa steg var
> 19,5... 17,5 var medium
> Har ju stolpe med lite setback på nu, men vid
> torrbrytning hemma i källaren känns den kanon:-)

Fin! Vad är det för fabrikat på sadelstolpen? Svårt att se på bilderna.

Visa din TREK!!!
Min Trek Madone 6.5 med full Ultegre, inkl. Ultegra carbon-pedaler. Samt DA C24 hjul. Vet ej vikten men skulle gissa på knappa 7kg. Ännu ej cyklad. Längtar till våren.

MVH

Bilagor

• DSCN0244.JPG
    DSCN0244.JPG
    138.6 KB · Besök: 141
Visa din TREK!!!
pgh skrev:
> Är 173 cm och har en Trek top fuel 8 i storlek
> 17,5. Känns helt rätt.

Ok, är själv 170 cm, funderar på 17,5 eller 15,5, det senare käns kanske lite väl litet.

Visa din TREK!!!
hajtand skrev:
> pgh skrev:
> -----
> > Är 173 cm och har en Trek top fuel 8 i storlek
> > 17,5. Känns helt rätt.
>
> Ok, är själv 170 cm, funderar på 17,5 eller
> 15,5, det senare käns kanske lite väl litet.

Jag tror på 17,5. Har en 6700 med 17,5 ram och den känns väldigt smidig i skogen. Är själv 174 cm.

Visa din TREK!!!
tilltänkta vapnet på ssec, inget speciellt men duger gott åt mig. roligaste med köpet var troligtvis att den tidigare ägaren av min lägenhet nästan verkar ha utgått från cykelns färgschema!

Bilagor

• DSC_0065.JPG
    DSC_0065.JPG
    55.7 KB · Besök: 157
Visa din TREK!!!
Tvättade av den, bytte kedja och kassett på den och fixade lite annat småpill igår. Så nu kanske den vågar visa sig här i tråden. Tyvärr fanns ingen sunkig soffa att fota den i.

IMG_3446.JPG

En Fuel EX8 från 2009. Har varit i min ägo sen dess. Det enda jag bytt på den förutom kedja och kassett är däcken. Jag börjar bli sugen på att byta lite saker dock. Trivs väldigt bra med cykeln, så det känns synd att byta bort den helt och hållet.

Det lutar åt nya hjul efter sommaren i alla fall, baknavet låter inte helt friskt och jag tror att axeln är lite lite stukad. Sen hade det ju varit fin med en roligare framgaffel. Och en justerbar sadelstolpe.

Visa din TREK!!!
Hej! Eftersom det verkar samlas folk här med Trek så borde jag nog få rätt bra svar här;)

Ska köpa min första mtb nu och har kollat en del i lokala cykelaffären. Fastnade för denna: http://www.cykeltjanst.com/trek-4900-disc-2012-p-630-c-161.aspx

Duger denna till en nybörjare? Kommer mest cykla grusvägar, löparspår och lättare stigar i skogen till en början. Sen kanske man ger sig på lite mer svårare terräng!

Vill inte lägga allt för mycket heller då jag som sagt är nybörjare.

Visa din TREK!!!
Om du har budget för det så satsa på en modell högre dvs 6000. Den är mer träningsanpassad än vad 4000-serien är. Framför allt vad gäller ramens geometri och vikt. Jag tror att du blir mer nöjd om du lägger till de 700kr extra.

Visa din TREK!!!
Rock skrev:
> Om du har budget för det så satsa på en modell
> högre dvs 6000. Den är mer träningsanpassad än
> vad 4000-serien är. Framför allt vad gäller
> ramens geometri och vikt. Jag tror att du blir mer
> nöjd om du lägger till de 700kr extra.

700kr till kan jag absolut lägga. Men får jag då en bra mtb att börja med? Självklart kommer man ju uppgradera sig när man blivit duktigare och så. Men kommer som sagt inte köra i tuffaste terrängen med konstant sten och rötter i början.

Visa din TREK!!!
ant_lill skrev:
> Så, äntligen hemma. :)

Riktigt cool. Det är så jäkla snyggt men en ram i snygga(starka) färger om man sedan behåller resten helt svart. Men vit linda och sadel funkar ju det också!

Visa din TREK!!!
Tackar :) Kul att ni gillar den.
Jag är löjligt nöjd med den! Har jobbat en hel del med att hitta rätt position (det är min första cykel av denna typ), men känner att jag är på rätt väg.
Måste säga att när det blåser från rätt håll och benen är på humör så rör det på sig med helt sjuk fart på denna cykel!

Angående färgkombo och utseende så har jag funderat på svart linda och svart sadel, men är lite kluven om det blir till det bättre. Kanske får göra ett test framöver för att se i verkligheten hur det ser ut.

Visa din TREK!!!
apinator skrev:
> Har hänt lite sen sist, nya hjul och min dator
> kom långt om länge!

Schnüggtt!

Visa din TREK!!!
Trek X-Caliber 2012 29er, inköpt för 20 min sedan, allt orginal än så länge..ska prova imorgon :)

Uppdatering: Nu är testrundan körd. Det var riktigt lerigt och djuuupa vattenhål, stod på nästan rakt ner i ett dike. Cykeln är extremt skön, sväljer mycket sten och rötter.

Bilagor

• hojjen.jpg
    hojjen.jpg
    74.5 KB · Besök: 128
  • 20120415_122927.jpg
    20120415_122927.jpg
    308.1 KB · Besök: 117
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp