gerrardsdobbar
Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
Som hygglig MTB-noob verkar hjulbyte vara mycket meckigare på MTB än LVG... Rätt navstandard? Du menar body?
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Cyklist sa:Passar på att visa min Dr. Jekyll och Mr. Hyde till Fuel Ex... Sjukt kul cykel!
11kg blankt som Plus och 9,7kg för stunden i xc-mode med dropper.
Nu gick det en frontsöm.Cyklist sa:Dexter sa:Någon som har koll på vikterna på TopFuel 9.8sl och ProCaliber 9.8.
TopFuelen har en angiven vikt på 10,96 och ProCalibern 10kg blankt.
gerrardsdobbar sa:
Kom ihåg att kika på att du får rätt navstandard eller att du kan få tag i adaptrar. Värt att nämna att du kan byta dropouts på din Superfly så du får 12x142 bak när du ändå är i farten.
Tack för kommentarerna om Fuelen!
Stämmer att den är riktigt skoj med Rocket Rons, är verkligen galet fäste i alla riktningar med plus-däck så kul och praktiskt när man ska ut på lite mer äventyrliga rundor/toppar. Men har rullat flest mil som xc-setup, grym komfort med 52mm Dugast och 120 i slag, och inget fel på farten när hjulen vägde in på 1196g. Kanske kommer bantas ner lite till mot 9,4-9,5kg framåt hösten eller till nästa säsong.
Spammar på en till bild eftersom den verkade falla folk i smaken. :)
Cyklist sa:Passar på att visa min Dr. Jekyll och Mr. Hyde till Fuel Ex... Sjukt kul cykel!
flogned sa:Cyklist sa:Passar på att visa min Dr. Jekyll och Mr. Hyde till Fuel Ex... Sjukt kul cykel!
Mkt snyggt! Är det en fuel ex 9.9 29 ram? Inga problem får plats med 27,5+ däck?
Svedberg sa:Fuel Ex 8 plus
Stämmer bra det! :)Oskar sa:Hunneberg?
anderssvensson sa:Min Trek Top Fuel 9.8SL
Kan man ha roligare på 2 hjul? :)
NLC sa:anderssvensson sa:Min Trek Top Fuel 9.8SL
Kan man ha roligare på 2 hjul? :)
Snyggt fotat i rätt miljö :-) Men är det inte svårt att få ur/i flaskan ?
Skogling sa:Ser väl ut ungefär som vanligt.☺
Crossmax sa:Skogling sa:Ser väl ut ungefär som vanligt.☺
Du saknar ventilhatten bak.
Skogling sa:Man tager vad man haver! ?
Det är inte parkett. Det är laminat.
Oskar sa:Crossmax sa:Skogling sa:Ser väl ut ungefär som vanligt.☺
Du saknar ventilhatten bak.
Schwalbeventilhatt bak, de är genomskinliga och därför väldigt svåra att få syn på.
MrFrippe sa:TREK Fuel EX 9 2016 29"
Supernöjd!!
anderssvensson sa:Stämmer bra det! :)Oskar sa:Hunneberg?
Bor du här i krokarna?
masala86 sa:Nya åket, Remedy 9 rsl. Grymt nöjd!
Helvete så fet hoj!bakhjul sa:Lite småjusteringar och däckbyte återstår, första test planerat på onsdag, wihoooo :)
Trek Top Fuel 9.9 RSL -17:
pkarlsson sa:Helvete så fet hoj!bakhjul sa:Lite småjusteringar och däckbyte återstår, första test planerat på onsdag, wihoooo :)
Trek Top Fuel 9.9 RSL -17:
Fritzon sa:Uppgraderat min Superfly 6 något. Ny stolpe (200 gr i aluminium!), nytt styre i kolfiber, lättviktsslangar, lättare Specialized däck och Lizard Skins handtag. Nu 11.6 kg inkl pedaler, så kapat ca 800 gr. Funderar på singelklinga men då även bygga om 10-kassetten till 11-40 från nuvarande 11-36. Och 32T fram. Funkar den kombon eller tappar man för mycket toppfart på det?