Visa din TREK!!!

Visa din TREK!!!
En till av mina. Milkostnad som en av NASAs raketer men den är snabb.
SpeedConcept.jpg

Visa din TREK!!!
Var in till min närmaste Trek försäljare och frågade efter fuel ex 8 alt 9 men de var tydligen slut i hela Europa. Så nu får man vänta på 2018 modellerna.
Någon som brukar köra motionslopp/längre tävling med fuel ex? Är de konkurrenskraftiga?

Visa din TREK!!!
danky_xv sa:
Var in till min närmaste Trek försäljare och frågade efter fuel ex 8 alt 9 men de var tydligen slut i hela Europa. Så nu får man vänta på 2018 modellerna.
Någon som brukar köra motionslopp/längre tävling med fuel ex? Är de konkurrenskraftiga?

Cyklade ydrebiken på 1:50 med min fuel ex 8 2016 och då är nog min kondis den större inte superba anledingnen till tiden än cykeln. Är 28 km och 650 höjdmeter typ. Älskar cykeln, den är inte bäst på nåt men bra på det mesta.

Visa din TREK!!!
IMG_20170529_211220_444.jpg

Jag köpte mig en födelsedagspresent. En Trek Madone 4.9. Så häftig hoj jämfört med mitt gamla skrällde. Det kommer bli många mil i sommar! ?

Visa din TREK!!!
Har gjort samma sak som rich på min ex8+, plushjulen har stått i i garaget i 3 månader nu, kanske åker de på ikväll om man skall ut och brottas i leran.
Mina 29 hjul är lite gammaldags xc, skulle egentligen vilja ha ett par till nu,typ 30mm och köra fläskiga 2,4-2,6.
2,4 ska väl vara max med 29 men jag tycker det ser ut att få plats? Nån som testat NN 2,6? Rich är det där är M Ardent Race 2,4?

Visa din TREK!!!
Madzor sa:
Har gjort samma sak som rich på min ex8+, plushjulen har stått i i garaget i 3 månader nu, kanske åker de på ikväll om man skall ut och brottas i leran.
Mina 29 hjul är lite gammaldags xc, skulle egentligen vilja ha ett par till nu,typ 30mm och köra fläskiga 2,4-2,6.
2,4 ska väl vara max med 29 men jag tycker det ser ut att få plats? Nån som testat NN 2,6? Rich är det där är M Ardent Race 2,4?

Det enklaste är nog att mäta hur mycket plats du har. Det verkar för övrigt inte vara helt ovanligt att ställa undan fethjulen när ett par 29or väl har hittat på cykeln.

Visa din TREK!!!
Madzor sa:

Yes, Dt swiss 30 mm inv. med Ardent 2.4.

Hade gärna fortsatt köra plus om det inte vore för att pedalerna tog i rötter och sten hela tiden...

Visa din TREK!!!
För två veckor sedan köpte jag min första landsvägscykel sedan, hrrrm, väldigt lång tid tillbaka. Efter idogt sökande på nätet blev det till slut en Trek Emonda ARL 4, 2016 års modell. Dags att komma i form och samtidigt upptäcka en ny värld.

Bilagor

• IMG_20170605_165538.jpg
    IMG_20170605_165538.jpg
    583.6 KB · Besök: 98
Visa din TREK!!!
Äntligen klar. I mångt och mycket samma spec som original-9.9:an (blev ramen, eftersom kompletta var slutsåld). Några avvikelser, med bl a ett antal delar från ärkerivalen Specialized; sadel, däck och flaskhållare. Fick tag på Fulcrum Red Passion 3 till vrakpris och även Fox Stepcast-gaffeln till fyndpris. Provar för första gången oval klinga (absoluteBLACK) och hittills känner jag ingen större skillnad jämfört med rund. Väger 10,4, vilket inte är någon drömvikt, men hoppas iaf på sub10 med framtida uppgraderingar, bl a kokoshjul, när kassan är påfylld.

Bilagor

• IMG_0630.JPG
    IMG_0630.JPG
    507.8 KB · Besök: 121
Visa din TREK!!!
Här är mitt nya Enduro monster. Blev klar i torsdags och provkörd i fredags kväll i regn å såphala stenar å rötter för lite grovjustering av dämpare. Lördags var den med på sitt första Enduro race (svartvitt) och kammade hem en första plats?
20170614_214931.jpg

TREK Slash 9.9 2017 special edition.

Visa din TREK!!!
fred_sv sa:
Här är mitt nya Enduro monster. Blev klar i torsdags och provkörd i fredags kväll i regn å såphala stenar å rötter för lite grovjustering av dämpare. Lördags var den med på sitt första Enduro race (svartvitt) och kammade hem en första plats?

TREK Slash 9.9 2017 special edition.

Antar att du köpt lös ram ! Sugen på en slashram jag också men 17 är slut.

Visa din TREK!!!
fred_sv du vill inte dela med mig vad du fick ge för ramsetet? Om du ej vill skriva de här får du gärna dra iväg ett pm åt mig. Kan vara lite intressant å veta vad dom ligger i nu när man ska köpa ny ram (min gick sönder). =)

Visa din TREK!!!
Okej. Snäppet dyrare än vad jag lyckats pruta ner hos min LBS. Nackdelen är ju att min LBS inte kan få hem den storlek jag vill ha (slutsåld).
Tror jag avvaktar lite tills priserna på -18s slash kommer ut. Kanske går att pruta ner lite till hos dom där engelsmännen när dom är släppta.

Visa din TREK!!!
Är precis på G att slå till på en fuel ex 8 2017 och då är ju frågan vad som skiljer 2018 mot 17 och om det är värt att lägga till några tusen. Hittar ingen info om spec någonstans.

Visa din TREK!!!
Goddamn72 sa:
Är precis på G att slå till på en fuel ex 8 2017 och då är ju frågan vad som skiljer 2018 mot 17 och om det är värt att lägga till några tusen. Hittar ingen info om spec någonstans.

2018:
Trek_Fuel_ex_8.JPG

Den kommer i en XT-utgåva också men jag tror inte att dom är klara för leverans ännu.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp