Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
inzani sa:I know ;) Men ska jag ändå byta styret för att få ökad bredd, så är det ju lika bra å skaffa en med lite rise också.
flogned sa:Blir förvirrad av begreppen, vad är skillnad på upsweep och rise?
inzani sa:https://www.singletracks.com/blog/mtb-gear/how-to-choose-the-best-mtb-handlebars-a-buyers-guide/
flogned sa:Blir förvirrad av begreppen, vad är skillnad på upsweep och rise?
taxner sa:Spekulerar på en likadan, men kommer från en 12,5 kilos Hardtail så 14,5 kg på EX 8:an känns... Har provcyklat Treken i förrgår och vill gärna höra vad du tycker om den!
Olaväxjö sa:Har idag fått min nya manitou dämpare monterad av raceing bike sweden.
130mm enligt mitt önskemålcastrello sa:Olaväxjö sa:Har idag fått min nya manitou dämpare monterad av raceing bike sweden.
Alltså whaaaaat? Är det typ 140 mm fram på en Top Fuel?
Satans vad jag ångrar att jag sålde min superfly.....pennan sa:
Olaväxjö sa:130mm enligt mitt önskemålcastrello sa:Olaväxjö sa:Har idag fått min nya manitou dämpare monterad av raceing bike sweden.
Alltså whaaaaat? Är det typ 140 mm fram på en Top Fuel?
danky_xv sa:Då har jag fått min Fuel EX 8. Inte hunnit med provkörning ännu.
Olaväxjö sa:Har idag fått min nya manitou dämpare monterad av raceing bike sweden.
nho1 sa:Olaväxjö sa:Har idag fått min nya manitou dämpare monterad av raceing bike sweden.
Olaväxjö: vart har du köpt dina skärmar? Sugen på sådana till min nya Trek Fuel Ex 8.
Olaväxjö sa:nho1 sa:Olaväxjö sa:Har idag fått min nya manitou dämpare monterad av raceing bike sweden.
Olaväxjö: vart har du köpt dina skärmar? Sugen på sådana till min nya Trek Fuel Ex 8.
Dom finns nästan överallt, men mina är från xxl.
AlfaAlfa sa:Min Trek Topfuel 9.8 SL 2016
Precis ihopplockad med nya kolfiberfälgar och däck, styre,styrstam,sadelstolpe, handtag, sadel, bromsskivor, stealthdekaler m.m...
Och mentalt till salu redan:)
taxner sa:Fick min Fuel EX 2018 års modell XT Version med Shimanokomponenter, 19,5 tums ram i fredags. Igår blev det jungfrutur på den i Ånnaboda utanför Örebro (Fina skogar och höga berg i Bergslagen. Cykeln fick ett riktigt elddop med rejäla prövningar både uppför och utför i lera och på grus redan första turen! 3,8 mil ca avverkade får jag vara nöjd med som första tur.
Trodde att den skulle kännas tyngre än vad den gjorde men re:aktiv dämparen var grym och däcken som sitter på (XR4 Team Issue 2.4) höll grepp otroligt! Klarade av rejäla backar med den, även ståendes på pedalerna. Så gott som lika bra som min HardTail uppför och (nästan) lika skön som en Downhillcykel nedför. Grym grym Grym känsla med denna. Inget lät konstigt och jag tackade mig själv att jag valde 2x11 Shimanoväxlar då det känns mer hemma och Jag använde alla växlar under turen (MTB Röd 5 i Ånnaboda)
Lycklig ägare av min första Trek och första heldämpade!
Willie sa:Grattis!
Går själv och väntar på att min första trek ska dyka upp!
Jag är också nyfiken på hur lång du är?
taxner sa:Willie sa:Grattis!
Hej! Jag är ungefär 189cm utan skor och den passar utmärkt! Har tidigare tagit för stor cykel och trodde jag skulle ha 21" ram först men kände verkligen att den var för stor när jag testade en Fuel EX. Denna däremot är perfekt! Välj hellre den mindre storleken om du är mellan 19,5 och 21" som jag är! Mvh Tobias
taxner sa:Hej! Jag är ungefär 189cm utan skor och den passar utmärkt! Har tidigare tagit för stor cykel och trodde jag skulle ha 21" ram först men kände verkligen att den var för stor när jag testade en Fuel EX. Denna däremot är perfekt! Välj hellre den mindre storleken om du är mellan 19,5 och 21" som jag är! Mvh Tobias
Willie sa:Tack! Jag är 194cm och har alltid åkt på något små hojjar. Nu blev det dock en slash i 21.5 så blir spännande att se hur stor den känns!
inzani sa:taxner sa:Hej! Jag är ungefär 189cm utan skor och den passar utmärkt! Har tidigare tagit för stor cykel och trodde jag skulle ha 21" ram först men kände verkligen att den var för stor när jag testade en Fuel EX. Denna däremot är perfekt! Välj hellre den mindre storleken om du är mellan 19,5 och 21" som jag är! Mvh Tobias
Hmm, jag är 187-188 och gick utan tvekan på en 21.5 (XL). Jag skulle absolut inte vilja ha en kortare.
En vän till mig som är kortare än mig har också provat min Fuel EX 21.5 och han tycker den känns lämplig åt honom till och med.
Hur mycket har du kvar tills sadelstolpen blir för långt ute ur ramen? Känns som den är väldigt högt uppe.
Willie sa:taxner sa:Willie sa:Grattis!
Hej! Jag är ungefär 189cm utan skor och den passar utmärkt! Har tidigare tagit för stor cykel och trodde jag skulle ha 21" ram först men kände verkligen att den var för stor när jag testade en Fuel EX. Denna däremot är perfekt! Välj hellre den mindre storleken om du är mellan 19,5 och 21" som jag är! Mvh Tobias
Tack! Jag är 194cm och har alltid åkt på något små hojjar. Nu blev det dock en slash i 21.5 så blir spännande att se hur stor den känns!
fredrik168 sa:Willie sa:taxner sa:Willie sa:Grattis!
Tack! Jag är 194cm och har alltid åkt på något små hojjar. Nu blev det dock en slash i 21.5 så blir spännande att se hur stor den känns!
Vilken slash blev det?
DrMikael sa:Fuel EX8 27.5 Plus 19.5" -18.. Allt original än så länge, men jag har inte hittat något speciellt att klaga på så jag vet inte riktigt vad som ryker först.