Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Henrik83 sa:En Fuel EX utan dropper känns ju lika fel som en Madone med dropper
Skogling sa:Henrik83 sa:En Fuel EX utan dropper känns ju lika fel som en Madone med dropper
Ha ha!
Det fina med en egen cykel är att man själv kan bestämma hur man vill ha det.
Är det INGEN som retar sig på dom lila handtagen?!
Henrik83 sa:En Fuel EX utan dropper känns ju lika fel som en Madone med dropper ?
Skogling sa:Det fina med en egen cykel är att man själv kan bestämma hur man vill ha det.
Henrik83 sa:Skogling sa:Det fina med en egen cykel är att man själv kan bestämma hur man vill ha det.
Bara tillfälligt. När jag blir Statsminister så är det en av de första sakerna jag ska ändra på. Något obskyrt motorvägsprojekt ska också godkännas så vi får schaktmassor nog att höja Flottsbrobacken med 600hm.
kave sa:En Trek Top Fuel 9.8 2018 19.5 helt original. Dropper inte kommit ännu.
Skogling sa:Fast det där med storlek är svårt... Man måste provcykla.
Jag var inne på 19,5" men valde 18,5. Vilken tur!
Jag är 183 cm.
Skogling sa:Fast det där med storlek är svårt... Man måste provcykla.
Jag är 183 cm.
Parlars sa:Skogling sa:Fast det där med storlek är svårt... Man måste provcykla.
Jag är 183 cm.
Ok! Jag är 182 och varit i valet å kvalet gällande storlek.... Är 18,5 det självklara - vad är din teori:) ?
Ja, det är Sram Eagle GX 12 delat. Inte alls lika fin mekanisk känsla i växelteglaget som min tidigare cykel med XX1 11 delat men trevligt med den extra växeln.Ax sa:Är det Sram på fuel 9.8 -18?
Jag har en -17 fuel 9.8 och den är det Shimano på.
kave sa:Ja, det är Sram Eagle GX 12 delat. Inte alls lika fin mekanisk känsla i växelteglaget som min tidigare cykel med XX1 11 delat men trevligt med den extra växeln.Ax sa:Är det Sram på fuel 9.8 -18?
Jag har en -17 fuel 9.8 och den är det Shimano på.
Skogling sa:På 9.7 var det SRAM NX. Reglaget ihop med kassetten PG-1130 11-42 fungerade inte helt enkelt. Började med att byta till en SLX-kassett. Det blev mycket bättre. När jag bytte till XTR växel/reglage blev det som det perfekt.
Oskar sa:Skogling sa:På 9.7 var det SRAM NX. Reglaget ihop med kassetten PG-1130 11-42 fungerade inte helt enkelt. Började med att byta till en SLX-kassett. Det blev mycket bättre. När jag bytte till XTR växel/reglage blev det som det perfekt.
Och när du byter till Shimanokedja blir det...?
C-F sa:Hej alla,
Plockat ut en ny Trek Top Fuel 9.8 2018 för en tid sedan.
Uppgraderat till X01 Eagle samt oval 36t klinga.Går som en dröm :)
Är det inte GX nivå på kedjan? Då är det ju typ 250:- :)Skogling sa:Oskar sa:Skogling sa:På 9.7 var det SRAM NX. Reglaget ihop med kassetten PG-1130 11-42 fungerade inte helt enkelt. Började med att byta till en SLX-kassett. Det blev mycket bättre. När jag bytte till XTR växel/reglage blev det som det perfekt.
Och när du byter till Shimanokedja blir det...?
Det blir en ny kedja snart. Såklart. Det har bara varit lite mycket cykelutgifter denna månad redan... ?
Det är en riktig sopig 100-kronorskedja på. Ytrost efter en timme i blöt skog. ?
C-F sa:Jag vill minnas att det var ca 10,8 kg i dagens utförande.
Lättade någonstans 250 g med uppgradering av växlar men det blir nytt hjulset :)
Skogling sa:Parlars sa:Skogling sa:Fast det där med storlek är svårt... Man måste provcykla.
Jag är 183 cm.
Ok! Jag är 182 och varit i valet å kvalet gällande storlek.... Är 18,5 det självklara - vad är din teori:) ?
Jag har ingen teori. Bara praktik.
En del vill sitta "i" hojen. Det är nog bra om man gillar mer nerförsåka än jag gör. Jag kör mer åt XC och vill ha en smidig cykel.
Sedan har man ju olika kroppar. 18,5 är perfekt för mig tycker.
Testrulla.
Skogling sa:73 cm sadelhöjd.
27 stolpe.
Benlängd 88.
60 stam.
castrello sa:Skogling sa:73 cm sadelhöjd.
27 stolpe.
Benlängd 88.
60 stam.
Oj! Jag har benlängd 90-91 och sitter på 80 cm sadelhöjd.
Skogling sa:Mätt från cc vev. Hur mäter ni? ?