Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
castrello sa:Skogling sa:Mätt från cc vev. Hur mäter ni? ?
På samma sätt. Men det ser ju bra ut på bilden. Kanske jag som sitter för högt?
kave sa:Min Top Fuel 9.8SL 2018 19.5” väger 11.4KG med Coninental X-King 2.4 Protection. Kan nog kapa 400g enbart med däcken.
Har beställt nya axlar utan handtag på som är lättare.
MatteXC sa:Ok, köper ett TL kit och testar hur det blir :)
MatteXC sa:Undrar om jag slipper köpa fälgremsor till originalhjulen? Bontrager Mustang Elite TLR, någon som vet om Trek monterar på remsam vid fabrik?
Ska ta bort däcken ikväll och kolla men nyfiken och ivrig...
Skogling sa:Jag bytte efter 12 mil. :)
Skogling sa:För att det en billig skitkedja. Jag har bytt kassett, bakväxel samt kedja. Från SRAM till Shimano.
Man mäter kedjan efter slitage... finns trådar på forumet eller googla hur du ska göra, när kedjan är för sliten så byter man den, då håller drev & kassett rätt länga. Sen beror det ju på hur du sköter kedjan osv... kör du i grus slits det ju mer än om du håller allt rent & smörjer regelbundet med bra kedjeolja eller vax.Potzi3 sa:Hej, när bör man byta kasett och kedja? C antal mil? Eller är det bara titta och byta när den ser sliten ut?
Börne sa:Man mäter kedjan efter slitage... finns trådar på forumet eller googla hur du ska göra, när kedjan är för sliten så byter man den, då håller drev & kassett rätt länga. Sen beror det ju på hur du sköter kedjan osv... kör du i grus slits det ju mer än om du håller allt rent & smörjer regelbundet med bra kedjeolja eller vax.Potzi3 sa:Hej, när bör man byta kasett och kedja? C antal mil? Eller är det bara titta och byta när den ser sliten ut?
Skogling sa:Jag har läst mig till 2180 gr.
Skogling sa:Fast 30 för en heldämpad xc är ju inte speciellt dyrt? Skall man ha lätt hoj får man pynta. Det är sedan gammalt. ?
MatteXC sa:Kollade bara snabbt på cykelkraft, de har angett fel vikt:
http://www.cykelkraft.se/dack-bontrager-xr1-29x2-20-expert-tlr
Jag hittar inga officiella vikter på expert serien.
Dock fortfarande sur över att min 30 000kr XC racer (ja den kostade det 2016) väger som ett bojsänke...