Visa din TREK!!!

Visa din TREK!!!
1730304784572.png

Visa din TREK!!!
Detaljfråga till Trek-kompetensen:
Om jag behöver köpa ett friskt kedjestag som passar till en Trek Remedy 8 (aluminium i både ram +bakgaffel) från 2021, vad passar då? Alla Remedy-bakswingar i alu från 2019 och framåt?

Jag har dålig koll på generationerna/årsmodellerna av Remedyn...

Mvh

Visa din TREK!!!
Detaljfråga till Trek-kompetensen:
Om jag behöver köpa ett friskt kedjestag som passar till en Trek Remedy 8 (aluminium i både ram +bakgaffel) från 2021, vad passar då? Alla Remedy-bakswingar i alu från 2019 och framåt?

Jag har dålig koll på generationerna/årsmodellerna av Remedyn...

Mvh
Anledningen till att jag frågar om kedjestag är att lagret på bromssidan glappar i lagerläget och kryper ur 😢:
1000001710.webp

Visa din TREK!!!
En Gary Fisher räknas väl som en Trek i den här tråden, eller?

Jag håller på att konvertera en gammal Hoo Koo E Koo till bockstyre (skulle kunna postat i vänta-på-pakettråden istället 😁). Behåller så mycket original som möjligt, men har av förklarliga skäl bytt växelreglage till Microshift BS-T09:or och ska på med bromsreglage från TRP (och adaptrar eftersom handtagen är "short pull" för att eventuellt kunna plocka på ett par mekaniska skivbromsar senare). Nytt gummi men behåller originalhjulen tills vidare, cykeln är knappt använd och hjulen är raka och fina.

Lite trixigt med geometrin såklart, det blir en hyfsat rejsig sittställning trots ohelig vinkel på styrstammen och 20mm riserstyre, men det går att leva med. Det blir inga långturer på den här ändå.

För er puritaner därute så finns alla originaldelar kvar och cykeln kan återställas till originalskick (inte för att det kommer att ske, men alltid lugnar det någon). Fler bilder kommer när PostNord har levererat och cykeln är ihopsatt.

Bilagor

• PXL_20250721_181114817~2.webp
    PXL_20250721_181114817~2.webp
    1.1 MB · Besök: 77
Visa din TREK!!!
Snart går det att trycka på knappen och beställa fuel gen 7 👌

Visa din TREK!!!
Jämfört med andra top fuel är ju den här märkligt lågt prissatt. Elväxlar och en foxdropper som kostar 13tkr lös, och fox kashima dämpare. 9.9 med mekaniska dito är 5tkr dyrare 👀 9.9 AXS 50tkr dyrare

Visa din TREK!!!
IMG_1311.webp

Min Emonda sl7 rullar in på sin 4:e säsong nu. Hjulen byttes direkt och efter det har även aero-klingor från Alugear samt ett 38cm integrerat bontrager-styre monterats. Otroligt trevlig cykel som känns bädd snabb och bekväm. Ibland får jag för mig att jag ska byta till en tarmac SL8:a men ganska snabbt inser jag att det förmodligen inte kommer bli bättre. Den får rulla i min ägo minst en säsong till.

Senast ändrad:
Visa din TREK!!!
Visa bilaga 821275
Min Emonda sl7 rullar in på sin 4:e säsong nu. Hjulen byttes direkt och efter det har även aero-klingor från Alugear samt ett 38cm integrerat bontranger-styre monterats. Otroligt trevlig cykel som känns bädd snabb och bekväm. Ibland får jag för mig att jag ska byta till en tarmac SL8:a men ganska snabbt inser jag att det förmodligen inte kommer bli bättre. Den får rulla i min ägo minst en säsong till.
Ingen pump och reservslang? Stora klingan fram och största bak.

Visa din TREK!!!
Ingen pump och reservslang? Stora klingan fram och största bak.
Kört tubeless sedan cykeln var ny. Har endas en CO2-patron och multiverktyg med både kedjebrytare och "bacon-gaffel" i bakfikan. Har förvisso bara fått en punka på 1700mil men var inga problem att trycka i en bacon och sen pumpa upp däcket. Planen är att byta ut CO2-patronen mot en elektrisk pump. Kör samma uppsättning med "verktyg" på graven också.

Ja bilden är inte riktigt Happy-korrekt, vevpartiet är fel också. Men faktum är att kedjelinjen är helt ok på "Stora och stora", även om jag undviker det när jag cyklar.

Tillbaka
Topp