Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visa din mektabbe?
Velade mellan Boone och Swiss cross, ångrar mig lite att jag valde Swiss Cross när jag ser den här..!Visa bilaga 730002
Alltid kul med lite uppgraderingar , denna är nog bland dom roligaste hojar jag haft!
Inte vad jag förväntade mig när jag av ren autopilot-slentrian gick in i tråden för första gången och det här är det första jag får se. Årets skratt!
Anledningen till att jag frågar om kedjestag är att lagret på bromssidan glappar i lagerläget och kryper urDetaljfråga till Trek-kompetensen:
Om jag behöver köpa ett friskt kedjestag som passar till en Trek Remedy 8 (aluminium i både ram +bakgaffel) från 2021, vad passar då? Alla Remedy-bakswingar i alu från 2019 och framåt?
Jag har dålig koll på generationerna/årsmodellerna av Remedyn...
Mvh
Har du testat att limma det med loctite?Anledningen till att jag frågar om kedjestag är att lagret på bromssidan glappar i lagerläget och kryper ur:
Visa bilaga 776911
Som Hälsingland skriver testa Loctite, typ 638 eller 648.Anledningen till att jag frågar om kedjestag är att lagret på bromssidan glappar i lagerläget och kryper ur:
Visa bilaga 776911
Ja, men bara den blå 243. Höll cirka 32 sekunder.Har du testat att limma det med loctite?
Ska kika efter denSom Hälsingland skriver testa Loctite, typ 638 eller 648.
Måste vara för cylindrisk låsning, är inte spalten för stor sitter det som bergetJa, men bara den blå 243. Höll cirka 32 sekunder.
Kom ju att tänka på det rimligaste då det är trek, är du första ägare så är det ju garantifråga skulle jag säga. Livstid på ramen så det där lär väl gå under det.Anledningen till att jag frågar om kedjestag är att lagret på bromssidan glappar i lagerläget och kryper ur:
Visa bilaga 776911
Tyvärr är vi inte första ägaren på den här ramen/cykeln... Tack iaf!Kom ju att tänka på det rimligaste då det är trek, är du första ägare så är det ju garantifråga skulle jag säga. Livstid på ramen så det där lär väl gå under det.
Typiskt! Jag fick min ram utbytt på garanti utan snack, så dom är ju väldigt bra på så sätt.Tyvärr är vi inte första ägaren på den här ramen/cykeln... Tack iaf!
Om man inte biffar upp den ett snäpp till dåFörsvinner Slash då?
Ingen pump och reservslang? Stora klingan fram och största bak.Visa bilaga 821275
Min Emonda sl7 rullar in på sin 4:e säsong nu. Hjulen byttes direkt och efter det har även aero-klingor från Alugear samt ett 38cm integrerat bontranger-styre monterats. Otroligt trevlig cykel som känns bädd snabb och bekväm. Ibland får jag för mig att jag ska byta till en tarmac SL8:a men ganska snabbt inser jag att det förmodligen inte kommer bli bättre. Den får rulla i min ägo minst en säsong till.
Kört tubeless sedan cykeln var ny. Har endas en CO2-patron och multiverktyg med både kedjebrytare och "bacon-gaffel" i bakfikan. Har förvisso bara fått en punka på 1700mil men var inga problem att trycka i en bacon och sen pumpa upp däcket. Planen är att byta ut CO2-patronen mot en elektrisk pump. Kör samma uppsättning med "verktyg" på graven också.Ingen pump och reservslang? Stora klingan fram och största bak.