Visa din väska

Visa din väska
Ska man ha en lampa ovanför väskan ska den gärna sitta längre fram, iaf om man vill att den ska belysa vägen ;-)

Snygga hjul BTW

Visa din väska
Jenny W skrev:
-------------------------------------------------------
> Annars hade det, eller nått liknade fäste,
> funkat till lampa kanske när den gärna ska
> sticka upp lite över väskan
>
> Snygg ram. *Gilla*

Tackar!

NLC skrev:
> Ska man ha en lampa ovanför väskan ska den
> gärna sitta längre fram, iaf om man vill att den
> ska belysa vägen ;-)
>
> Snygga hjul BTW

Tackar =) Jag hade tänkt gör ett fäste som jag sätter i en sidoficka som ska ha en 1" stång som sticker ut som jag ska ha lampan på, det borde funka.

Visa din väska
Cykeln inför förra helgens roadtrip på Öland.
20130528_154903.jpg

/steen

Visa din väska
geologen skrev:
> Finns det förresten nån liten styrväska för
> räser? Typ 15 cm i bredd, 7-8 cm "lång" och 5-7
> cm djup? Lagom för lite småsaker att käka under
> en runda, hellre än att ha det i ryggfickorna
> (som ändå är fulla med annat)?

Titta på Biltemas styrväska. Rymmer en telefon, liten kamera, mössa för kalla dagar samt en lunchmacka. 99 spänn. Eler kanske det var 199, vad minns jag...

Visa din väska
Supertramp skrev:
> Bli inte alltför ledsen Jenny. Jag har också
> blivit hånad på intetnet för min stora
> cykelväska. Men jag har kommit över det, livet
> går vidare!
> http://jespersundewall.blogspot.se/2008/12/en-ovan
> lig-syn.html?m=1

Hahaha. Tack för omtanken, Supertramp men jag är sällan ledsen. Sånt biter helt enkelt på mig. Jag är tvärt om väldigt glad och stolt över min fina väska

Visa din väska
Någon som har hittat ett alternativt fäste för Otrliebs Ultimate-styrväskor. Jag blir tokig på vajerlösningen som gör att vajern svårligen kan träs igenom en andra gång. Vill kunna flytta fästet mellan cyklar och att ha det kvar på racern går bort.

Jag skulle vilja hitta ett Ortlieb/tredje-parts fäste som hade kläm-skruvfäste som de flesta väskor har. Kanske någon här som har stött på ett?

I allt övrigt är Ultimateväskorna mycket bra

Visa din väska
Fjärdebrunn sa:
Någon som har hittat ett alternativt fäste för Otrliebs Ultimate-styrväskor. Jag blir tokig på vajerlösningen som gör att vajern svårligen kan träs igenom en andra gång. Vill kunna flytta fästet mellan cyklar och att ha det kvar på racern går bort.

Jag skulle vilja hitta ett Ortlieb/tredje-parts fäste som hade kläm-skruvfäste som de flesta väskor har. Kanske någon här som har stött på ett?

https://www.rosebikes.de/produkte/brand/klickfix/

Scrolla ner på sidan. Finns några olika icke-vajervarianter.

Visa din väska
Granman sa:
Fjärdebrunn sa:

Stort tack
Hur vet jag att de funkar till Ortlieb-väskorna?
Är det så att klickfix fästen alltid funkar till allt, dvs ngn typ av standard?

Visa din väska
Fjärdebrunn sa:
Granman sa:
Fjärdebrunn sa:

Stort tack
Hur vet jag att de funkar till Ortlieb-väskorna?
Är det så att klickfix fästen alltid funkar till allt, dvs ngn typ av standard?

Ser ditt Ortliebfäste ut som på bilden, dvs med den grå haken undertill och inte mitt i fästet, så har din Ultimateväska 1:1-kompatibilitet med Klickfixfästen. Är osäker på om äldre typer av Ortlieb Ultimateväskor funkar med Klickfix.

image.jpeg

Visa din väska
Fjärdebrunn sa:
Tror tyvärr jag har ett fäste där läppen tittar ut i mitten av plattan...

Då har du nog en äldre variant av Ortlieb Ultimateväska. Men den kan funka med klickfix. Lånade ut en cykel med klickfixfäste till en kompis för ett par år sedan, och han hängde på en äldre ortliebväska. Det var tryckknappar för kartfodral på locket minns jag. Kan dock inte svara hur bra den satt.

Men leta rätt på nån LBS som säljer Klickfix och pröva där. Borde väl finnas nån butik här i stan.

Tillbaka
Topp