Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har man otur och råkar glömma nåt på arbetsbänken, så är det troligtvis enklare att köpa nytt än att försöka hitta det?
Visa bilaga 450743
Är du sponsrad?
Är de orangea bitarna på dit skruvstycke 3d printade eller en del av verktyget? kanske till och med lösa bitar som råkade sitta jvligt bra?
Skulle kunna vara hos mig ibland. Jag har hinkar som är fulla med saker jag tydligen inte behöver.Visa bilaga 450742
Det mesta cykelrelaterade hänger på tavlan.
Har man otur och råkar glömma nåt på arbetsbänken, så är det troligtvis enklare att köpa nytt än att försöka hitta det?
Visa bilaga 450743
Är de orangea bitarna på dit skruvstycke 3d printade eller en del av verktyget? kanske till och med lösa bitar som råkade sitta jvligt bra?
Tyvärr inte ?Är du sponsrad? ✌
Det är som bladin skriver.
Skyddsbackar i plast med magneter i.
Minns inte om dom ingick i skruvstädet eller om jag köpte dem till.
Men sen har jag varit på å sågat i dem få jag behövde nån del för moddning ?
snyggt, dessa ska jag införskaffa.
Det behövs inte, en internetuppkoppling räcker.Dåligt med sociala medier för mig.
Det behövs inte, en internetuppkoppling räcker.
LMGTFY - Let Me Google That For You
For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.lmgtfy.app

Riktigt snygg! Vart köpte då den där boarden?
Tack, det är ifrån Ikea ? SKÅDIS
Njae, för just Instagram behöver man logga in för att kolla mer än bara ett smakprov? Eller har jag missat något? I sånna fall kan du väl skicka en ny lmgtfy-länk?
Visa bilaga 451292
Måste vara jobbigt att vara så tjurig att man begränsar tillgången till saker man letar efter av ren princip.
Gör ett anonymt dummy-konto på instagram och sluta tjura.
Jag har använt tre eller fyra SKÅDIS-brädor och krokar hemma och tycker att de inte riktigt passar som verktygstavlor.
Jag har fortfarande en i bruk (den vita till vänster på bilden nedan) men vill hellre byta den.
Visa bilaga 451324
Mitt problem med Ikeatavlor är faktiskt deras krokar. Krokar är inte inskruvade i tavlan på något sätt. När man plockar ett verktyg av eller hänger detta tillbaka på en krok finns det alltid risk att knacka kroken loss ur sina håll. Sedan faller den ner på golvet.
Visa bilaga 451325
Jämför det med ett annat populärt system där varje krok har en skruv som spänner den mot brädans yta. Det kostar betydligt mer dock.
Visa bilaga 451326
Alternativt: "Det blir erat problem och jag inser att jag missar vissa saker, om inte ni skickar in bilder på era lösningar i den här tråden. Det är dock ok, så länge jag själv inte behöver riskera att jobba på min självdisciplin, eller hålla tillgodo med det begränsade utbud som finns att se utan konton på sociala medier o.dyl."Det är mitt problem och jag inser att det innebär att jag missar vissa saker pga det. Det är dock ok.
Har du grävt ut ett skyddsrum i källaren också?Värst vad det var upprört med lmgtfy-länkar och ”sluta tjura” uppmaningar. Det var inte meningen att göra någon på dåligt humör.
Jag tjurar inte. Superglad för dom inspirerande bilderna jag har fått hittills här på Happy. Tack!
Vad det gäller sociala medier har jag bara insett att jag har för dålig självdisciplin för att hantera sociala medier. Det är mitt problem och jag inser att det innebär att jag missar vissa saker pga det. Det är dock ok.
Hänga tvätt och meka cykel på samma plats???Trodde mitt bord var stökigt :)
Egnahemshus, inget garage -> kombinerad tvättstuga+torkrum, cykelmekrum, panncentral, löd- och 3Dprintcentral, laddstation för LiPo, frysbox i hörnet, kajakkläder på tork, cykelförvaring under bordet osv osv... I nästa liv ska jag ha dubbelgarage!Hänga tvätt och meka cykel på samma plats???
Alternativt: "Det blir erat problem och jag inser att jag missar vissa saker, om inte ni skickar in bilder på era lösningar i den här tråden. Det är dock ok, så länge jag själv inte behöver riskera att jobba på min självdisciplin, eller hålla tillgodo med det begränsade utbud som finns att se utan konton på sociala medier o.dyl."
Vassego, hoppas att det är inspirerande nog:
Ett cykelrum i lägenheten
Jag har avsatt ett speciellt rum i lägenheten för min mtb. Då jag inte kan spola av lera innan jag ställer in den, borde det optimala vara att ha ett helkaklat rum. Någon som har tips om vad man kan ha på golvet som skydd? Typ, någon plast? Så att det inte droppar ner i trägolvet. Tips?happyride.se[TV]Bygglov fixar ett cykelmekarrum
Just nu på TV4 http://www.tv4.se/bygglov /Håkan Redigerat: Stvflhappyride.seInredning av din cykelverkstad/garage
Jag håller precis på att riva ut gammal skit i mitt garage för isolering. Allt ska rivas ut så jag kommer stå där med ett gäng med tomma väggar. Så jag måste ha en arbetsbänk och praktiskt förvaring av verktyg. Man lär ju även behöva ett rejält skruvstycke och kanske ett riktigt parktool...happyride.seHur ser det ut där ni mekar ?
Tja, jag fotar väl av "Nördrummet" lite som hastigast då... Här ser vi då datahörnan och cykelväggen. Andra bilden är på avlastningsytan som egentligen ska vara renplockad. Men jag har precis städat... ;) Den oranga pärmen innehåller cykelkvitton fast det skulle vara den blåa. Orange skulle...happyride.seVisa hur din cykelverkstad ser ut...
Visa upp din egen cykelverkstad i hemmet/garaget/källarn etc... För nya idéer och inspiration! :-)happyride.se
(och så utgår jag från att du återkommer här med foton av ditt resultat, oavsett hur stort/smått/fint/fult det än blev?)
Mvh//Surgubbe :-)
Kanske. Men det skulle jag aldrig skriva om på Happy ändå. Det får du läsa om på mitt Instagram-konto: Prepper4everHar du grävt ut ett skyddsrum i källaren också?
:)
Häftigt. När jag blir stor ska jag också ha en verktygstavla full med Park Tools!
Den här tråden förtjänar en referens till en gammal goding.
Häftigt. När jag blir stor ska jag också ha en verktygstavla full med Park Tools!
Tycker du att dom funkar ok? Eller har du samma upplevelse som @Atakua ?
Mycket riktigt så är inte krokarna stabila som på en riktig verktygstavla. Men det är absolut helt dugligt och kontra priset kan jag leva med det. Design och storlek vart i mitt fall helt perfekt så tveksamt att jag skulle byta mot en plåttavla oavsett pris.
Var hittade du den där förgreningsdosan?