CosmicGirl
Medlem
Visa dina FiveTen
Börne sa:Sådan mor sådan dotter ;)
Javisst!
..Vi får dock se hur länge hon tycker det är "cool"
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Börne sa:Sådan mor sådan dotter ;)
CosmicGirl sa:Så här ser dotterns FiveTen ut i dagsläget; efter ett antal cykelpass i grus/skog och två veckor i skolan.
Tvätt & skötselråd mottages tacksamt. Geggan sitter fast som bara det.
Har någon testat att tvätta i diskmaskinen?
(Ja, så får man göra med barnskor ibland.. )
Eller ska man bara ge upp?
CosmicGirl sa:Så här ser dotterns FiveTen ut i dagsläget; efter ett antal cykelpass i grus/skog och två veckor i skolan.
En lagom styv borste känns enklare. Bara att gnugga på en I balja med lite såpa.AX3L sa:CosmicGirl sa:Så här ser dotterns FiveTen ut i dagsläget; efter ett antal cykelpass i grus/skog och två veckor i skolan.
Jag brukar tvätta skor med lite vanligt flytande tvättmedel och en sån svamp med hård ull på ena sidan om de ser för jäkliga ut. Under kranen.
CosmicGirl sa:Dotterns första Five Ten!
Hell yeah \m/
Ultralite sa:CosmicGirl sa:Dotterns första Five Ten!
Hell yeah \m/
Hur är de i barnstorlek? Stora, små? Innermått på de hon har?
CosmicGirl sa:Så jag borde nog köpt strl. 31 istället.
CosmicGirl sa:Ultralite sa:CosmicGirl sa:Dotterns första Five Ten!
Hell yeah \m/
Hur är de i barnstorlek? Stora, små? Innermått på de hon har?
Jo, jag upplever att de är liiite trånga för min dotters fotform (18.5 cm i längd)
Storlek 30 har 19 cm innermått
Så jag borde nog köpt strl. 31 istället.
...men eftersom lillebrorsan kommer få ärva dem inom ett par år så känns det ok ändå =)
Lars.E sa:CosmicGirl sa:Så jag borde nog köpt strl. 31 istället.
Där har vi lösningen på problemet. Köp nytt så slipper du tvätta.
Sedan köper du ny cykel när bakdäcket börjar se slitet ut.
:)
För övrigt så kör jag mina i tvättmaskinen på något snällt program ibland om det är riktigt illa efter att man fastnat i något sumphål eller annat dylikt, och hade det varit din diskmaskin på bilden (vilket det nog är ändå), så hade jag krävt papperstallrikar och plastbestick om du skulle bjudit mig på middag :)
Jimel sa:Snygga!
Jag måste nog skaffa nya till våren, dom jag har börjar bli väl slitna.
Tomcaten sa:Jimel sa:Snygga!
Jag måste nog skaffa nya till våren, dom jag har börjar bli väl slitna.
Såg du mina?
Bredare än många vanliga cykelskor men smalare än t ex Freerider och Freerider Contact i tåboxen. Jag kan ha de senare men Pro funkar inte då hela skon blir för bred om tårna ska få plats.Mikva sa:jag vill också vara med i denna tråd...
Hittar ingen butik i Stockholm som har Freerider Pro i storlek 43/44 inne.
Vänder mig därför till forumet - hur är Freerider Pro i storlek?
I vanliga skor har jag vanligtvis 43. Mina Specialized MTB-skor sitter bra men är storlek 44.
Några tips?
Mikva sa:jag vill också vara med i denna tråd...
Hittar ingen butik i Stockholm som har Freerider Pro i storlek 43/44 inne.
Vänder mig därför till forumet - hur är Freerider Pro i storlek?
I vanliga skor har jag vanligtvis 43. Mina Specialized MTB-skor sitter bra men är storlek 44.
Några tips?
mtb565 sa:CosmicGirl sa:Så här ser dotterns FiveTen ut i dagsläget; efter ett antal cykelpass i grus/skog och två veckor i skolan.
Skor kör man väl ändå i tvättmaskinen? Se till och slänga in en handduk eller nått samtidigt så det inte slamrar så mycket. Och plocka bort eller knyt snörena, annars kan dom vandra in i perforeringen på trumman.
glitch sa:@cosmicgirl har du impregnerat skorna när de var nya? Nu har jag bara haft modeller med glatt yta (impact vxi, Pro) men dess har gått kanonlätt att borsta av med diskborste och ljummet vatten efter impregnering.
daikai1 sa:Hur är fivetens access i storlekarna jämfört med t.ex. freerider? Har ett par som är bra i storleken, men vill ha ett till par
King_Lake sa:Grabbens nya skor ?
Jimel sa:Brand spanking new, dom gamla började tappa greppet men har hållit i tre år ungefär.
mikipedia_ sa:Jimel sa:Brand spanking new, dom gamla började tappa greppet men har hållit i tre år ungefär.
Hur gör man för att få tryck på dom?
Mina Contact efter en veckas cykling.mansp sa:Hur länge håller era Freerider?
Har ett par som är supersköna men skruvarna i pedalerna har ätit igenom sulan och slitit av en "gummipigg" på drygt ett år(inköpta sommaren 2017 och började läcka in i höstas). Nu är ju inte dessa vattentäta ens till början, men lite segt att bli blöt underifrån om fötterna när man tex tvättar cykeln.
Ovansidan har precis börjat få en lätt patina, men är ändå snygga nog för jobb/pub etc.
Kanske är omsulning som gäller..