Visa dina FiveTen
Säger upphovsmannen till endurunning!zinkpasta sa:Rattnalle: Du får sluta bromsa genom att släpa fötterna i marken, du är bättre än så!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Säger upphovsmannen till endurunning!zinkpasta sa:Rattnalle: Du får sluta bromsa genom att släpa fötterna i marken, du är bättre än så!
Du är en bra människa. Verkligen.zinkpasta sa:Rattnalle: Du får sluta bromsa genom att släpa fötterna i marken, du är bättre än så!
Örjan Lax sa:Du är en bra människa. Verkligen.zinkpasta sa:Rattnalle: Du får sluta bromsa genom att släpa fötterna i marken, du är bättre än så!
marr sa:Örjan Lax sa:Du är en bra människa. Verkligen.zinkpasta sa:Rattnalle: Du får sluta bromsa genom att släpa fötterna i marken, du är bättre än så!
Det är läge att lägga ner Herr Örjan.
marr sa:Glider i mina access!
storfiskarn sa:Ska nog köpa ett par access o ha som vardagsskor tror jag.
Ser sköna ut.
Låter bra, får bli ett par access någon månad.marr sa:storfiskarn sa:Ska nog köpa ett par access o ha som vardagsskor tror jag.
Ser sköna ut.
Har både dessa och den luftigare modellen. Mycket sköna. Men kan nog ha lite konstig passform. Dock töjer de sig en del. Var kansiga som attans första dagarna.
storfiskarn sa:Låter bra, får bli ett par access någon månad.marr sa:storfiskarn sa:Ska nog köpa ett par access o ha som vardagsskor tror jag.
Ser sköna ut.
Har både dessa och den luftigare modellen. Mycket sköna. Men kan nog ha lite konstig passform. Dock töjer de sig en del. Var kansiga som attans första dagarna.
marr sa:storfiskarn sa:Låter bra, får bli ett par access någon månad.marr sa:storfiskarn sa:Ska nog köpa ett par access o ha som vardagsskor tror jag.
Ser sköna ut.
De reas väldigt friskt emellanåt. Gav en trehundring för dessa tex.
marr sa:storfiskarn sa:Låter bra, får bli ett par access någon månad.marr sa:storfiskarn sa:Ska nog köpa ett par access o ha som vardagsskor tror jag.
Ser sköna ut.
storfiskarn sa:marr sa:storfiskarn sa:Låter bra, får bli ett par access någon månad.marr sa:storfiskarn sa:Ska nog köpa ett par access o ha som vardagsskor tror jag.
Ser sköna ut.
Hur är storlekarna?
Kan jag köpa i samma storlek som mina freerider?
Ok, bra.marr sa:storfiskarn sa:marr sa:storfiskarn sa:Låter bra, får bli ett par access någon månad.marr sa:storfiskarn sa:Ska nog köpa ett par access o ha som vardagsskor tror jag.
Ser sköna ut.
Hur är storlekarna?
Kan jag köpa i samma storlek som mina freerider?
Jag kör samma som i cykelskorna. (Maltese falcon)
Örjan Lax sa:marr sa:storfiskarn sa:Låter bra, får bli ett par access någon månad.marr sa:storfiskarn sa:Ska nog köpa ett par access o ha som vardagsskor tror jag.
Ser sköna ut.
+42
Kolla t.ex. Addnature och Bike-Discount med jämna mellanrum på daglig basis.
Brukar kolla på bike-discount.de, men Addnature va nytt för mg, så det tackar jag för.Örjan Lax sa:Örjan Lax sa:marr sa:storfiskarn sa:Låter bra, får bli ett par access någon månad.marr sa:storfiskarn sa:Ska nog köpa ett par access o ha som vardagsskor tror jag.
Ser sköna ut.
+42
Kolla t.ex. Addnature och Bike-Discount med jämna mellanrum på daglig basis.
Ok. Tack för tipset. ?
Rattnalle sa:Mina Contact efter en veckas cykling.mansp sa:Hur länge håller era Freerider?
Har ett par som är supersköna men skruvarna i pedalerna har ätit igenom sulan och slitit av en "gummipigg" på drygt ett år(inköpta sommaren 2017 och började läcka in i höstas). Nu är ju inte dessa vattentäta ens till början, men lite segt att bli blöt underifrån om fötterna när man tex tvättar cykeln.
Ovansidan har precis börjat få en lätt patina, men är ändå snygga nog för jobb/pub etc.
Kanske är omsulning som gäller..
Fast det har inte gått alls lika fort efter det där första.
Vanliga Freerider är jättemjuka i innersulan i jämförelse. Ok för lugna turer hemma men jag hade dött om jag hade cyklat heldagar i t ex alperna eller Åre med dem. Bättre grepp på Contact men inte natt och dag utan det är innersulan som är den stora grejen.mansp sa:Rattnalle sa:Mina Contact efter en veckas cykling.mansp sa:Hur länge håller era Freerider?
Har ett par som är supersköna men skruvarna i pedalerna har ätit igenom sulan och slitit av en "gummipigg" på drygt ett år(inköpta sommaren 2017 och började läcka in i höstas). Nu är ju inte dessa vattentäta ens till början, men lite segt att bli blöt underifrån om fötterna när man tex tvättar cykeln.
Ovansidan har precis börjat få en lätt patina, men är ändå snygga nog för jobb/pub etc.
Funderat på Contact, testat både freerider och contact?
kosmetiskt slitage gör ju inget, det tråkiga är ju när piggarna(superstarcomponents nano-x) äter igenom sulan.. Men något får man väl straffas med för att få bra grepp antar jag =)
Rattnalle sa:Vanliga Freerider är jättemjuka i innersulan i jämförelse. Ok för lugna turer hemma men jag hade dött om jag hade cyklat heldagar i t ex alperna eller Åre med dem. Bättre grepp på Contact men inte natt och dag utan det är innersulan som är den stora grejen.mansp sa:Rattnalle sa:Mina Contact efter en veckas cykling.mansp sa:Hur länge håller era Freerider?
Funderat på Contact, testat både freerider och contact?
kosmetiskt slitage gör ju inget, det tråkiga är ju när piggarna(superstarcomponents nano-x) äter igenom sulan.. Men något får man väl straffas med för att få bra grepp antar jag =)
Jag kör också Nano X, med korta piggarna.
glitch sa:Fattar inte varför Freerider säljs fortfarande. Känns som Pro och Contact är bättre på allt.
Att sulan lossnar på Contact verkar dock vara fixat även utan söm varvet runt. Mina slits snabbt för att gummit är så mjukt men sulan sitter där den ska.qma sa:glitch sa:Fattar inte varför Freerider säljs fortfarande. Känns som Pro och Contact är bättre på allt.
Freerider är lite mer civila, plus sulan har söm hela vägen runt till skillnad från Contact-versionen.
qma sa:glitch sa:Fattar inte varför Freerider säljs fortfarande. Känns som Pro och Contact är bättre på allt.
Freerider är lite mer civila, plus sulan har söm hela vägen runt till skillnad från Contact-versionen.
Quell sa:Hur tight ska Five tens sitta? Lika som spd-skor?
Jag sitter med två par hemma, en halv storleks skillnad, o ska skicka tillbaks ett av dem. De mindre sitter tight, lilltån tar i lite men någon cm fram vid stortån. De större sitter lite läsare, men greppar ändå hälen, o trycker ingenstans på tårna. Vilken skulle ni valt?
qma sa:Quell sa:Hur tight ska Five tens sitta? Lika som spd-skor?
Jag sitter med två par hemma, en halv storleks skillnad, o ska skicka tillbaks ett av dem. De mindre sitter tight, lilltån tar i lite men någon cm fram vid stortån. De större sitter lite läsare, men greppar ändå hälen, o trycker ingenstans på tårna. Vilken skulle ni valt?
Sitter den större storleken säkert utan att behöva snöras för tajt så verkar det mycket mer bekvämt att slippa riskera att det blir trångt för tårna.
xdr sa:Har tyckt att jag haft väl mycket pedal kontakt det senaste. Inte konstigt, 5 års cykling sliter tydligen.
Är det freerider pro som gäller nuförtiden?
mikipedia_ sa:xdr sa:Har tyckt att jag haft väl mycket pedal kontakt det senaste. Inte konstigt, 5 års cykling sliter tydligen.
Är det freerider pro som gäller nuförtiden?
Ja kör på det du!
Men du kan imte ha cyklat mycket om det där är 5 års slitage??
Det här är mina Contact efter 1,5år
Rattnalle sa:Pro är smalare och inte lika klibbigt gummi. Contact passar lika som vanliga Freerider.
Sen när? De jag köpte förra året var ju jättebra i lästen. Kasst i så fall för jag gillar dem. Bortsett från att de är obekväma i värme eftersom det är för mycket tät plast runt foten.unsuspected sa:Jaha nu när Adidas har köpt upp Five Ten har de dessutom gjort om lästen på Freeride Contact. Från en hyfsat bred till tryckande trång.
Vad finns det för andra mtb skor för plattisar som är breda i lästen?