Visa dina mil!

Visa dina mil!
Tips: SportTracks (för Win) är gratis och kan visa många intressanta diagram, klart bättre alternativ än Excel. Finns stora möjligheter för kategorisering av träningsaktiviteter m.m. Bäst av allt är att det stödjer import av GPS-data.
Själv har jag sedan års-skiftet gjort:
MTB: 63h, 78mil (varav hälften i maj!)
Skidor, löpning och annan träning: ~30h
 
Visa dina mil!
Sådär, nu har jag loggat ytterligare en cykelmånad!

Mars: 100 mil
April: 125 mil
Maj: 136 mil

Nu ska jag trappa ner lite de två sista veckorna innan Vättern och försöka toppa formen.
 
Visa dina mil!
januari ca 33 timmar
februari 40
mars 34
april 54
maj 50

ungefärligt innehåll:
80% vardagspendlande
19,95% helgturer och korplopp samt ett intervallpass.
 
Visa dina mil!
SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> januari ca 33 timmar
> februari 40
> mars 34
> april 54
> maj 50

Det var inte dåligt!
211 timmar hittills i år.
30km/t ger ca 633mil!
Och du som försöker upprätthålla någon image att du är lat! ;-)
 
Senast redigerad av en moderator:
Visa dina mil!
April och Maj, 40-50 mil/månad. Kan inte räkna pendlingen som blir en knapp mil när jag lämnar på dagis och ca 6km direkt väg, detta t.o.r.
 
Visa dina mil!
Jaaaaaaa, äntligen (igen)!! Igår sprängde jag 400-gränsen på racern (dessutom iförd den fina Finax-tröjan dagen till ära!).
Maj innebar nytt månadsmängdsrekord med 22 mils marginal; 194 mil
Nu blir det förhoppad formtoppning fram till Vättern.
 
Visa dina mil!
Va? Försöker jag bara? Fråga min chef. "Vi förväntar oss mer av dig, apan." Men jäklars, det blir rätt långt! Orkade inte räkna ut, men as u know, ju långsammare apan cyklar ju längre bort ska han. Har lite ågren för VR att det inte blivit några längre pass på sistone.

Supertramp skrev:

> Det var inte dåligt!
> 211 timmar hittills i år.
> 30km/t ger ca 633mil!
> Och du som försöker upprätthålla någon image
> att du är lat! ;-)
 
Visa dina mil!
Det blir verkligen skillnad på antal mil när man kör väg.
Mountainbike 1 maj 2008 (när gps:en köptes) - idag: knappt 1900 km.
Fulcross 2 månader: 1385 km.
 
Visa dina mil!
BFS skrev:
-------------------------------------------------------
> Tre bakismil igår hem från en kompis stuga. De
> andra milen har jag ingen koll på.

34 bakismil igår.
 
Visa dina mil!
Supertramp skrev:
-------------------------------------------------------
> Sådär, nu har jag loggat ytterligare en
> cykelmånad!
>
> Mars: 100 mil
> April: 125 mil
> Maj: 136 mil


Det var förra året det.
I år blev det (ska inte cykla något i morgon):

Mars: 88 mil
April: 105 mil
Maj: 114 mil

Något färre mil alltså.
Men jag tror kvalitén på träningen är högre.
All tid på trainern räknar jag (precis som förra året) 2 minuter = 1 km.
 
Visa dina mil!
435 mil hittills i år.

Tillmann skrev:
-------------------------------------------------------
> Trainer självfallet inte medräknat.

Det beror väl på syftet med varför man loggar sina mil om man ska räkna trainer eller inte.
Jag har det för att hålla koll på träningsmängden över tiden och då blir det fel om man inte räknar trainer.
 
Visa dina mil!
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> 511 mil. Trainerpass ej inräknat. Det märks
> snabbt att man inte jobbpendlar längre.

Japp, grymt få mil där. :oD
 
Visa dina mil!
Bump.

Hann att cykla 5.6 mil innan snön slog till igen i februari.
Tog åter upp cyklingen i mars och har hittills fått ihop sammanlagt 30.7 mil.
Men det är först senaste veckan som cyklingen har börjat att bli kvalitativ.

Hur går det för er andra?
 
Visa dina mil!
cyklariskogen skrev:
-------------------------------------------------------
> Tille skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 136 mil plus Monark. Jag skäms.
>
> 4 mil. Du kan sluta skämmas.

Ja, det beror ju så klart på.
I mitt fall är problemet att jag har bytt ut "lång" pendling mot intervaller på Monarken. Och den vägrar röra sig.
 
Visa dina mil!
Tille skrev:
-------------------------------------------------------
> cyklariskogen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tille skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > 136 mil plus Monark. Jag skäms.
> >
> > 4 mil. Du kan sluta skämmas.
>
> Ja, det beror ju så klart på.
> I mitt fall är problemet att jag har bytt ut
> "lång" pendling mot intervaller på Monarken. Och
> den vägrar röra sig.

Ah, du tar i för lite;)
 
Visa dina mil!
Senaste månaden:
Landsväg: 5.2 mil

I övrigt noll mil på spinninghojjen och trainern då de vägrar flytta på sig, ett par timmar har det dock blivit:
Spinning: 10.9 timmar.
Trainer: 3.1 timmar
 
Tillbaka
Topp