Visa ditt rambrott

hakan

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
IMG_1564_Happy.jpg ht=544

Rocky Mountain Element 70 2007, färdigkört efter 1848km

/Håkan

Visa ditt rambrott
smurfrox skrev:
-------------------------------------------------------
> >
> Hötorgskonst, ärvd av min mormors syster.

Skojare där :D

Visa ditt rambrott
Tråkigt att se Håkan, antar att det var du som var med på turen i änggården i måndags. Nu får du träna lite hårdare så du orkar med i samma tempo fast med lite tyngre cykel kanske?! Tycker att du är värd en lite kralligare med din åkstil.

Visa ditt rambrott
hakan skrev:
> > Rocky Mountain Element 70 2007, färdigkört
> efter 1848km
>
> /Håkan

Vad händer? Reklamation?

RM har ju bara 1 år på FS - ramar men vad jag vet god kundservice. Lycka till.

Eller är du glad att byta?

Visa ditt rambrott
Förhållandevis bra. Skall ev kolla knät jag landade på om det är något som gått sönder. Har en roligare cykel nu :)

Visa ditt rambrott
Bara för att jag läser om ersättning för andra gången idag så måste jag få klargöra lite. Kanske är en självklarhet.

Men en garanti betyder väldigt sällan något annat än att dom ersätter dig om det är fabrikationsfel. Du kan ha livstids garanti på en ram och ändå inte få en ny när den går sönder för det aksnke itne berodde på att dom hade gjort en dålig svetts.

Nu finns det månag märken som är snälla och byter ivf. Så man skal alltid försöka. Men att gå på och köpa saker för att dom har livstids garanti kan lura sig ganska mcyket.

Hoppas självklart att du får en ny ram orange.

Visa ditt rambrott
Känns som att cotic är ett så litet märke att dom värnar om sin kundskara. Vi får hoppas det i alla fall.

> Nu finns det månag märken som är snälla och
> byter ivf. Så man skal alltid försöka. Men att
> gå på och köpa saker för att dom har livstids
> garanti kan lura sig ganska mcyket.
>
>
>
>
> Hoppas självklart att du får en ny ram orange.

Visa ditt rambrott
0range skrev:
> För jag vill ha en ny soul för dom är så jäkla bra.

Förutom att den gick av då ;-)

Visa ditt rambrott
Sant Rouster! Jäkla tur att 0range inte fick för sig att köra nedför branten i Mumindalen. Det hade blivit lite stressigt halvvägs ner där...

Visa ditt rambrott
Och de två senaste inläggen från Gonken, samt detta var egentligen Plumse som skrev..
FAN! Måste komma ihåg att kolla vem som är inloggad! *Gnnnnn*

Visa ditt rambrott
Asch! Vad trist, Håkan! : (
Och som du slet och kämpade för att få hem den hojen till Sverige, och så nöjd som du sen var med den...
Men, som övriga skriver, ett solklart fall av garantiåtgärd på den. Ett klassiskt svetsbrott.
Hoppas du får hem ny sving fort så vi kan ses i skogarna snart. Har precis börjat komma igång med MTB:andet igen, efter en lång period med endast lvg och pendelcykling. Och fy fasen vad kul det är!
På Häggs bara så får han jaga hem grejerna åt dig : )

Visa ditt rambrott
mytomspunnen skrev:
> Rambrott i stål, alu och trä har vi fått men
> ingen kolfiber... ;-)

INgen i rispapp heller....

Visa ditt rambrott
Vad är det för stålram, H:s, däruppe, och hur gick den sönder? Det ser inte ut som rören egentligen har bucklat sig av någon smäll eller så, och det är väl lite märkligt?

Visa ditt rambrott
Naugas skrev:
> Vad är det för stålram, H:s, däruppe, och hur
> gick den sönder? Det ser inte ut som rören
> egentligen har bucklat sig av någon smäll eller
> så, och det är väl lite märkligt?

Det är ju en BMX-ram så den har nog utsatts för lite annat typ av våld än de övriga MTB-ramarna.

Visa ditt rambrott
Naugas skrev:
> Vad är det för stålram, H:s, däruppe, och hur
> gick den sönder? Det ser inte ut som rören
> egentligen har bucklat sig av någon smäll eller
> så, och det är väl lite märkligt?

Knäckning dyvet.. 180 nerför saker så blir det så.

Visa ditt rambrott
Tror att det är ett klassiskt fall av utmattning. När sprickan sedan väl börjat växa blev det nog för mycket påkänningar som fick den att buckla ut sig så sprickan delade på sig. Men än är den inte av helt... Har kört vidare ett tag till på den. Iofs inte några stora saker, men lite vanligt gatåkande liksom... Nya ramen dröjer.

Visa ditt rambrott
Fick svar från Cy på Cotic.
Utmattning var svaret (tydligen inte första ramen som hade gått på likadant sätt)
Jag får iallefall en ny för £320.

Visa ditt rambrott
3900 spänn.

"The original owner is entitled to a free replacement within 2 years of purchase, and after that a half price replacement within 4 years of purchase, should there be any problem with the materials or workmanship on the frame."

Surt.

Visa ditt rambrott
Jäkligt trist :( Enligt reklamen på deras websidor:

"It's just as happy ripping up the singletrack at your local woods or trail centre as it is tearing down mountains on your summer holidays. "

Rätt svagt att Cotic inte fixar en ny ram med tanke på den texten och vad Larsson skrev.

Visa ditt rambrott
0range skrev:
> Fick svar från Cy på Cotic.
> Utmattning var svaret (tydligen inte första ramen
> som hade gått på likadant sätt)
> Jag får iallefall en ny för £320.
>
Verkligen märkligt svar. Tittar man på sprickan så ser det ut att den har börjat spricka vid svetsen och gått uppåt i nedre diagonalrör. Och om Reynold är konstruktionsstål så vet varje maskiningenjör att det inte är speciellt lätt att lyckas med en svets på konstruktionsstål. Stå på dig Orange, klart som faan att du skall ha en ny ram av dem.

Visa ditt rambrott
Semesterstängt hos Häggs, har skickat iväg ett mail till Sivert med lite bilder. Hoppas naturligtvis att det löser sig snabbt o smidigt. För nöta "underbyggd" HT o vandrigskängor undertiden.

/Håkan

Tillbaka
Topp