Visa en titanhoj !

Visa en titanhoj !
Här är min DBR som är under uppbyggnad. Nu är den varje fall i skick så jag kunnat provcykla.

Bilagor

• IMG_2383.JPG
    IMG_2383.JPG
    800.3 KB · Besök: 120
  • IMG_2384.JPG
    IMG_2384.JPG
    771.2 KB · Besök: 128
  • IMG_2385.JPG
    IMG_2385.JPG
    701.9 KB · Besök: 124
Visa en titanhoj !
Titanramar är på ett sätt eviga och intressanta inte minst vad gäller slutlig ytstruktur. Dessa senare på bild ovan verkar blästrade vilket i mitt tycke ger ett lite matt och dött intryck. Har haft några Kona i titan; Hei Hei, King Kahuna, och Score. Dessa var samtliga borstade i original och var mjuka/elastiska ungefär som Cotic Soul i Reynolds 853 .. minnen från mer än 20 år sen.
09-01-01 030.webp
2006-06-27 040.webp
IMG_0413.webp

Senast ändrad:
Visa en titanhoj !
Titanramar är på ett sätt eviga och intressanta inte minst vad gäller slutlig ytstruktur. Dessa senare på bild ovan verkar blästrade vilket i mitt tycke ger ett lite matt och dött intryck. Har haft några Kona i titan; Hei Hei, King Kahuna, och Score. Dessa var samtliga borstade i original och var mjuka/elastiska ungefär som Cotic Soul i Reynolds 853 .. minnen från mer än 20 år sen.
Visa bilaga 767334Visa bilaga 767335Visa bilaga 767336

Tjena!

Faaan ta dig, har inte saknat Scoren på länge men nu högg det i hjärtat.

Visa en titanhoj !
Hmm .. snyggt! Estetiskt och geometriskt känns den fortfarande rätt. De flacka vinklarnas HT är förbi.

Tjena!

Numera har den dom riktiga dekalerna. Norrmannen som köpte den av mig fick tag på dom.

Tittar på bilden nu och inser att jag använder fortfarande sadeln och pedalerna på min ena hardtail. Vevpartiet och bakväxeln sitter på min CX.
Bashguarden, styret och växelreglaget ligger på hyllan. Resten är sålt.

Visa en titanhoj !
Tjena!

Numera har den dom riktiga dekalerna. Norrmannen som köpte den av mig fick tag på dom.

Tittar på bilden nu och inser att jag använder fortfarande sadeln och pedalerna på min ena hardtail. Vevpartiet och bakväxeln sitter på min CX.
Bashguarden, styret och växelreglaget ligger på hyllan. Resten är sålt.
Finemang med riktiga dekaler. Satt några timmar med Adobe Illustrator för att rita de på bilden, men de riktiga är ju "Glow in the dark". Hur som helst kul med bilden - tackar!

Visa en titanhoj !
IMG_2736.webp

Lynskey Helix med skivbromsar.

Hjul AX-lightness 35 för tubdäck.
Nav DT-Swiss 240.
Nu sitter en Shimano 105 grupp med hydrauliska bromsar. Tidigare var det ett Campa Chorus med mekaniska bromsar.
Veven är ännu Campa.

I framtiden! Montera ett Di2 system. Resten av grejerna får väl bytas ut vid behov. Tubdäck har jag aldrig cyklat med tidigare, och det är väl kostnad/punktering jag får ha i åtanke, inte för att jag brukar få punktering ofta.

Senast ändrad:
Visa en titanhoj !
Cyklat förbi en titanhoj i Ölandsrundan en eller kanske flera gånger, och den var också så fin att man trots luftlös i lungorna måste berömma den.

Addendum: Trodde jag plåtade den, men hittar inte. Här bild från det året i alla fall.

DSCF0002.webp

Senast ändrad:
Visa en titanhoj !
Konstigt... Jag rasta min tigravel för första gången iår (typ), och kan bara konstatera att ti är för tungt! Benen gav inget!

Ännu konstigare är det för jag normalt cyklar på en stålhäck?

Visa en titanhoj !
Blev omcyklad av en kille för nån vecka sedan längs vägen mellan Sköndal och Hökarängen, på vad jag är ganska säker på var en fin titan-Serotta i stil med denna.
serotta-colorado-ti-31900_1.jpg

Händer inte varje dag. Kan inte finnas särskilt många sådana i landet.

Visa en titanhoj !
Kan du hjälpa mig som har dålig syn och omdömme. Är det någon typ av grusracer?

Jo nåt åt det hållet. Enligt Mason är ramen en adventuresport geometri.

Mason BokehTi ram.
Rotor 3D vev + nån 34 NW klinga.
Force AXS 10-33 växel.
Hunt LAD 48 hjul.
Däck efter humör. På bilden är det Bontrager 35 mm.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp