Visa en titanhoj !

Visa en titanhoj !
Sista (?) justeringen av styrhöjden och ytterligare 5mm gaffelrör kapat.
Är sjukt sugen på en Record-grupp till denna medan de fortfarande går att få tag på men å andra sidan har Athena-gruppen som sitter på nu ett stort sentimentalt värde då den varit med mig uppför bl.a Mont Ventoux och Col d'Izoard med.många fler och den fungerar dessutom oklanderligt 😁
20250808_091629.webp
20250808_091613.webp

Visa en titanhoj !

Jag måste få ondgöra mig en hel del över det djupt oansvariga beteendet från @Moses95 att utan vidare hiva ut denna på K&S.

Jag går själv i SÄLJtankar för att bereda plats för vårens inbyteshoj från brorsan (en grushoj jag lände sett fram mot att få överta).

I det läget är den här ☝️ annonsen inte ok. Så nu hoppas jag att någon förbarmar sig. Annars är jag måhända tvungen att börja den mentala processen att göra än mer plats i stallet. Jag menar stället.

Visa en titanhoj !

Jag måste få ondgöra mig en hel del över det djupt oansvariga beteendet från @Moses95 att utan vidare hiva ut denna på K&S.

Jag går själv i SÄLJtankar för att bereda plats för vårens inbyteshoj från brorsan (en grushoj jag lände sett fram mot att få överta).

I det läget är den här ☝️ annonsen inte ok. Så nu hoppas jag att någon förbarmar sig. Annars är jag måhända tvungen att börja den mentala processen att göra än mer plats i stallet. Jag menar stället.
Ja till och med jag som absolut inte behöver en till cykel heller blev lite sugen. Snygg och bra pris. Dessutom perfekt utrustad med skärmar mm.

Visa en titanhoj !

Ja, såg den där och skickade den till alla jag känner som överhuvudtaget visat intresse för cykling. Obegripligt att den är kvar för det priset och den kvaliteten på bygge!

Visa en titanhoj !
Ja, såg den där och skickade den till alla jag känner som överhuvudtaget visat intresse för cykling. Obegripligt att den är kvar för det priset och den kvaliteten på bygge!
Mycket handlar givetvis om den kedjelösa stor-klingan och att pedalerna personifierar "hejsan svejsan".

Men med det sagt... 🤪😋

Visa en titanhoj !
Går i säljtankar. Vad får man egentligen för en 5 år gammal custom titanhoj?

Storlek M/L
650b hjul - Light bicycle fälgar med SON och White industries nav
Har en uppsjö fina däck som kan inkluderas för vettigt pris eller så väljer köparen det som passar hen bäst
Blandad kompott Shimanodrivlina, 105, Ultegra och GRX 810
Sadelsstolpe i titan
Litet specialbyggt rack/skärmhållare/lamphållare
Egensydd ramväska
dynamobelysning
Skärmar
Utan pedaler, flaskhållare och sadel

Senast ändrad:
Visa en titanhoj !
Har man lajkat inlägget får man ge ett svar på min fråga. Ställer den här för att jag tror ni har bättre koll än i vad är min cykel värd tråden.
En titanhoj köper man väl just för att man tänkt ha den länge. Det gäller iaf mig. Jag har 2st titanhojar och 2st i rostfritt stål som jag lagt mycket stålar på men de tilltalar inte den breda massan och är därför värdelösa i mångas ögon och svårsålda om man inte dumpar priset rejält. Nu vet jag inte vaf anledningen till dina säljtankar är men jag resonerar att denna typ av cykel är bättre att bara låta stå och vara fina och kanske bara ta ut på någon glassätarrunda då och då än att sälja till underpris.

Visa en titanhoj !

Storlek M/L
Har en uppsjö fina däck som kan inkluderas för vettigt pris eller så väljer köparen det som passar hen bäst
Sadelsstolpe i titan
Egensydd ramväska
dynamobelysning
Skärmar

"Tur" att den är för stor för mig..

Visa en titanhoj !
En titanhoj köper man väl just för att man tänkt ha den länge. Det gäller iaf mig. Jag har 2st titanhojar och 2st i rostfritt stål som jag lagt mycket stålar på men de tilltalar inte den breda massan och är därför värdelösa i mångas ögon och svårsålda om man inte dumpar priset rejält. Nu vet jag inte vaf anledningen till dina säljtankar är men jag resonerar att denna typ av cykel är bättre att bara låta stå och vara fina och kanske bara ta ut på någon glassätarrunda då och då än att sälja till underpris.
Min erfarenhet är att ingen cykel jag har blir en "foreverbike". Inte min förra custom stålram, ej heller denna. Livet ser olika ut, jag bor på olika platser, mina preferenser förändras och kroppen blir äldre. Ser cyklarna som verktyg som är till för att användas.

Visa en titanhoj !

Storlek M/L
Sadelsstolpe i titan
Egensydd ramväska
dynamobelysning
Skärmar

Vill du ha det inlindade svaret eller ett ärligt?

Visa en titanhoj !
Äh, svarar innan du svarar @Froste eftersom mitt inlägg lät så negativt vilket inte var avsikten!

Det är alltid svårt att sälja superspecifika cyklar, och i det här fallet är det både material, bygge och geo som är special. Man får väldigt lite om ens något för specialgrejer som fina däck, skärmar och hållare.

Antingen behöver du hitta någon som vill ha just den cykeln och då också är beredd att betala för att hen vet hur mycket det kostar att få tag i en likadan cykel från scratch, eller så får du sälja cykeln som en "godtycklig gravelhoj" i enkel utformning utan att specialgrejer på - typ köpa fabrikshjul från k&s och sälja dynamohjulen separat osv.

Som snajsig one-off-cykel är den värd 15-20 000 kr, som "godtycklig gravel" typ 12 kanske. Däromkring gissar jag åtminstone. Vill gärna att det ska vara mer men är rädd att det är för optimistiskt. I det övre segmentet är det som sagt väldigt svårt att hitta rätt köpare, plus att säsongen kanske inte är optimal.

Jag kan garanterat ha fel också, ska sägas!

Visa en titanhoj !
Hade du haft en vass grupp skulle jag rekommenderat att du river cykeln och säljer den i delar, men det sitter ju inga direkt eftertraktade komponenter på. Som den står nu tror jag inte att du får över 10 000 kronor för den. Känns nästan som ett hån, men är rädd att det är en ganska verklighetsförankrad bedömning.

Jag skulle sälja hjulen separat i alla fall, kanske klippa dem och bara sälja naven. Troligen får du också bättre betalt om du säljer ramsetet naket.

Senast ändrad:
Visa en titanhoj !
Har man lajkat inlägget får man ge ett svar på min fråga. Ställer den här för att jag tror ni har bättre koll än i vad är min cykel värd tråden.
Nu har jag lajkat men vägrar ge mig in på spekulationer om värdet. Jag har sen länge slutat köpa cyklar för att sälja dom. Numera blir dom bara flera...
Men vad är det för ramstorlek? I centimeter, tack! M/L säger ingenting!

Visa en titanhoj !
Hade du haft en vass grupp skulle jag rekommenderat att du river cykeln och säljer den i delar, men det sitter ju inga direkt eftertraktade komponenter på. Som den står nu tror jag inte att du får över 10 000 kronor för den. Känns nästan som ett hån, men är rädd att det är en ganska verklighetsförankrad bedömning.

Jag skulle sälja hjulen separat i alla fall, kanske klippa dem och bara sälja naven. Troligen får du också bättre betalt om du säljer ramsetet naket.
Ligger nog en del i det där. Supertråkigt att klippa hjulen dock, känns ju mer som att de isåfall får säljas till priset av naven men fälgar ingår. 650b är ju, även om det kanske är bra, mer eller mindre dött. En SON-dynamo däremot - det är som en enhörning på begmarknaden! Tror jag sett typ en enda skivbromsad sådan trots idogs Blocket- och k&s-trålande under massor av år, och då ville säljaren ha 3000 kr eller något.🥶 Whitenav och SON-dynamo hade jag lätt kunnat lägga lite pengar på om behovet fanns!

Mina bästa cykelaffärer har varit feta barncyklar precis innan cykelboomkraschgrejen som nyligen varit, där jag lyckades sälja flera cyklar för samma peng som jag köpte dem för. Andra gånger har jag sålt superfina cykelgrejer för rena struntsummorna för att de inte längre var aktuella för mig att använda men marknaden (eller jag, för den delen) inte insåg deras storhet. Då blir man deppig en stund, sen får livet gå vidare.

Tillbaka
Topp