Visa en titanhoj !

Visa en titanhoj !
Bra bilder på Hojen som Skogling länkade till. Har aldrig sett närbilder på Independents kulpenade ramar tidigare - trodde de skulle vara jämnare i strukturen. Detta ser närmast blästrat ut. Tuff racer-MTB i alla fall.

Visa en titanhoj !
Jensen skrev:
-------------------------------------------------------
> alustolpe på ena bilden,
> kolfiberstolpe på andra :D

Tror inte det - det är en synvilla.

Visa en titanhoj !
ja, får väll bidra med min, nästan klar, saknas lite dekaler på bakhjulet :D

nastan.JPG

Visa en titanhoj !
Här kommer en titanhoj till! Jag har renoverat min cykelcross som numera är utrustad med 9-delade Dura Ace-prylar och 28mm däck. Hjul är byggda på XTR/OpenPro/Revolution/Competition. Tog bort tre av dreven där bak, kör 42/12-17 tänder. Väldigt trevlig cykel.

new_build_06.jpg ht=571

new_build_03.jpg ht=563

Visa en titanhoj !
malaka skrev:
> Har du spacat ut på kassetten
> och ställt stoppet på bakväxeln eller hur funkar det?

Just så ja. Fick ta en extra lång stoppskruv.

Tjena Skogling! Pratat nåt med Cowan på sistone?

/K

Visa en titanhoj !
Ny här men jag tror jag har en hoj som platsar. En orginal DBS Intruder XTR8000 för utom kevlar sadel som tyvärr gått sönder (någon som har en ?), vad tror in om den. Har ej sett någon förut, kanske inte finn så många.

Bilagor

• 0 005.jpg
    0 005.jpg
    107.8 KB · Besök: 155
  • 0 007.jpg
    0 007.jpg
    104 KB · Besök: 150
Visa en titanhoj !
Hej! Visar en Titan-Intruder som visserligen inte är min, men jag känner han som just har köpt den. Hörde att den låg ett tag på köp å sälj här på happy. Själv tycker jag aluminium är sexigt...

Bilagor

• jonas xc kopiera.jpg
    jonas xc kopiera.jpg
    101.2 KB · Besök: 156
Visa en titanhoj !
Ooops... Missade att ägaren själv lagt in en bild på sin hoj. är inte inne på Forum sååå ofta så jag missade det där med att det fanns flera sidor att blädrra igenom, så då blev det lite tokigt.
Ska nog gå och lägga mig istället för att sitta vid datorn.

Visa en titanhoj !
AndersS skrev:
>

Shit du Anders. Kobe-ti från Dialledbikes har tyvärr gått ur tiden. Finns inte att köpa längre till min stora sorg. Ursprungligen gjorde Litespeed en utför/lek hoj som inte platsade i deras sortiment (kom inte ihåg modellen. Den togs av programmet bara efter ett par år. Surly har sin instigator som är en stål variant av Litespeeds modell.

Grymt fin den däringa Dialledbikes. Blev för meckigt och dyrt för en såndan liten tillverkare att göra halvdyra titan ramar. Det var kina producerade ramar om jag inte minns fel.

Fan va jag har letat efter en sån.....och gett upp....

Pat

Visa en titanhoj !
>Ursprungligen gjorde Litespeed en utför/lek hoj som inte platsade i deras sortiment (kom inte ihåg >modellen. Den togs av programmet bara efter ett par år

Kitsuma heter ramen du tänker på. Har sett några ex på eBay genom åren, det är en ovanlig ram. Inte som Kona Score men nästan.

litespeed_kitsuma.jpg

Visa en titanhoj !
Hej Tommy! Tack Kitsuma var det ja. De är dyra som stryk när de väl dyker upp.
Ser du en sån eller en Kobe-ti så hojta till ;-) Jag letar lite fortfarande med ena ögat.

Pat

Visa en titanhoj !
Jag kör på Surlys variant Instigator i stål.

Den är grym, men geon är gjord för 100mm slag, svårt att hitta vettig gaffel.
Liiite kortare kjedjestag och liiite lägre standover skulle jag önska

klart visst är den kanske liiite liiite tung med sina 3 kg också.

Men va fan!

Visa en titanhoj !
Den nya Kobe versionen vekar att få utrymme för mera slag. Ser också ut som att man tar bort kurvorna på ramen. Frågan är du hur lik den då är orginal Koben? Troligvis så blir det inte en sämre cykel än den tidigare versionen. Blir intressant att få se hur den kommer att bli. Själv så kör jag på en Dialled Bikes - Prince Albert som jag gillar skarpt. Jag läste ett inlägg på singletrackworld forumet där man försökte att jämföra cyklarna. Om man nu kan jämföra en Ti med stål...

"I've got a Kobe and a PA

PA climbs better and is definitely more stable on fast downhills. For anyhting technical the Kobe is better. Spoke to Mike at Dialled when I got the Kobe frame. He reckons anything 120 - 140mm on the front but bigger is better. I think 130mm Rev's suit both the bikes perfectly."

http://www.singletrackworld.com/forum/read.php?f=2&i=2966245&t=2965331#reply_2966245

Jag som tycker att min är grym på tekniska saker...

Hade vart kul att prova Surlyn...

//Anders

Jilster skrev:
> Jag kör på Surlys variant Instigator i stål.
>
> Den är grym, men geon är gjord för 100mm slag,
> svårt att hitta vettig gaffel.
> Liiite kortare kjedjestag och liiite lägre
> standover skulle jag önska
>
> klart visst är den kanske liiite liiite tung med
> sina 3 kg också.
>
> Men va fan!

Visa en titanhoj !
är du uppe i sthlm något Anders så är du välkommen att prova. Instigatorn är en stabil stålbalk när det går utför. Ju snabbare man kör ju stabilare känns den (konstigt). Prince Albet är grym. Har en god kamrat som kör en sån.

Pat

Visa en titanhoj !
Här en klassiker, också den med stel front (Konas klassiska P2 i titan). Denna Hei Hei är egentligen en tidig King Kahuna vilket framgår av biovaliserade rör och gussets vid styrrör.
KingKahuna1.jpg ht=415

Visa en titanhoj !
2:an kommer rulla i Hellas i morrgon efter lunch. Den går aningen mjukare i terrängen vid hög fart än 3:an. Annars är nog 3:an det skönaste jag kört. Den gör en lekfull. Hojjen blir så lätt i fronten utan dämpargafel.

Visa en titanhoj !
Knoparn skrev:
> 2:an kommer rulla i Hellas i morrgon efter lunch.
> Den går aningen mjukare i terrängen vid hög
> fart än 3:an. Annars är nog 3:an det skönaste
> jag kört. Den gör en lekfull. Hojjen blir så
> lätt i fronten utan dämpargafel.

Ser fina ut båd de där. Hade en Hei Hei -95 som bygdes samma år. Har alltid ångrat att den såldes.

Tillbaka
Topp