Visa era favorithandtag.

jolov

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Odi longnecks.
Ergon ga2
Specialized waffle
Dmr deathgrip
esi extra chunky

Enda jag verkligen avskyr är macaskills lockons
F2B07FA7-D162-44B2-81CF-CAE69DF12698.jpeg

Senast ändrad:

Yeew!

Medlem
Visa era favorithandtag.
Började med ett par Ergon GP1:or på vardagscykeln, de passade mina handlovar perfekt så mina mtb´s fick Specialized Contours i samma stuk!
2020-09-24_212514.jpg

Makten

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Jag älskar ju Wolftooth, men de där är inte vackra.
Det spelar nog ingen roll hur man gör med formgivningen. Så grova grepp kommer alltid se keff ut, men behöver man det av ergonomiska skäl så verkar det rätt dumt att låta bli för att de är fula. 😉 För mig är det rena plågan att cykla med så smala grepp som de flesta använder. Känns som tandpetare att hålla i. Jag tror rätt många borde våga prova lite grövre grepp om man har stora händer. Det är inte direkt ovanligt med storlek 11 hos nordbor (jag har 12 tror jag).

erik h

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
All City Big Cheese 143 mm. För utseendet, bredden och greppet har jag offrat lockons i över tio år.

glitch

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Jag gillar lite tjockare grepp och också lite mer dämpning - därav Oury - och tänkte att Wolftooth Fatpaw borde falla i smaken. Tyvärr passade de inte alls. De blev så squishiga att man dels tappade styrprecision och dels fick mycket mer underarmspump då man hela tiden kompenserade för squishet med att greppa hårdare.
Nu har jag inte på riktigt stora händer utan ganska genomsnittliga (storlek 9-10 beroende på handske) men det kan vara värt att tänka på.

jolov

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Jag avskyr ju egentligen lockons, man tappar så mycket dämpning i handtagen om man ska ha en extra plasthylsa mellan styret och gummit. Men ja, det är ju praktisktmed lockons

Makten

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Jag gillar lite tjockare grepp och också lite mer dämpning - därav Oury - och tänkte att Wolftooth Fatpaw borde falla i smaken. Tyvärr passade de inte alls. De blev så squishiga att man dels tappade styrprecision och dels fick mycket mer underarmspump då man hela tiden kompenserade för squishet med att greppa hårdare.
Nu har jag inte på riktigt stora händer utan ganska genomsnittliga (storlek 9-10 beroende på handske) men det kan vara värt att tänka på.
Kanske värt att kolla in Sensus Meaty Paw då? De har mjukt gummi och djupa "räfflor", men är inte i närheten av lika svampiga som skumgrepp. Lockon dessutom. Mäter jag med skjutmått så är de 34 mm "obelastade" och det är inga problem att trycka in skjutmåttet till ~30 mm. Men sen tar det tvärstopp.

Edit: Dock är de jävligt långa, så man får kolla att alla reglage får plats. 150 mm inklusive klämman.
Flänsen längst in har jag behövt skära bort på undersidan då den annars krockar med växel- och dropperreglage.

glitch

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Kanske värt att kolla in Sensus Meaty Paw då? De har mjukt gummi och djupa "räfflor", men är inte i närheten av lika svampiga som skumgrepp. Lockon dessutom. Mäter jag med skjutmått så är de 34 mm "obelastade" och det är inga problem att trycka in skjutmåttet till ~30 mm. Men sen tar det tvärstopp.

Edit: Dock är de jävligt långa, så man får kolla att alla reglage får plats. 150 mm inklusive klämman.
Flänsen längst in har jag behövt skära bort på undersidan då den annars krockar med växel- och dropperreglage.
Har velat köpa dem men hittade ingen vettig EU ÅF då. Var köpte du?
Deity Supracush ligger högt på att prova listan också.

Berk

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Tack! Supracush är första icke-mjuka handtag jag har sett som verkar vara lika stor som min Ergon GA2 XL. Vet du en vettig EU ÅF?
Har ännu inte spruckit eller tappat delar av mina GA2, så är fortfarande nöjd med dom.

Makten

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Ingen aning faktiskt, men säkerligen EU i alla fall. Hittar tyvärr inget när jag söker i mailkorgen då de flesta skickar kvitton som PDF:er.

robwrnr

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
R2 är väl vettig och eu?

Mtbstore hade förut men nu verkar de inte finnas i lager. Kanske är på ingång.

Makten

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Har nu mycket kort provat Wolf Tooths skumgrepp i varianten med två plana ytor och de är jäkligt trevliga att greppa kring. Med en plan yta framåt och en nedåt får tummen och fingrarnas yttersta del ett fint stöd mitt under greppet samtidigt som den runda baksidan fyller ut handflatan. Känns betydligt bättre än ESI Extra Chunky; både större och mindre på samma gång så att säga.

Dock tyckte jag märkligt nog att det blev lite hög belastning på handflatans yttersta del. Får se om det var bara initial ovana eller om det kräver nån åtgärd.

glitch

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.

D i U

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Santa Cruz palmdale e mysiga, mjuka å sitter som berget. Annars är också burgtec bartender en riktig favorit
822A8B17-6A27-4618-A55A-99E2CB8FBD74.jpeg

Hozo

Medlem
Visa era favorithandtag.
Kör dem här på alla cyklar och eftersom man måste vara annorlunda så har jag flänsen på utsidan.......Började med det för det va sjukt nice när det va kallt och känseln i händerna va ett problem så flänsen fungerar som ett fast stopp. Lite samma fördel som clips, händerna hålls på samma ställe hela tiden haha!

Berk

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Fick precis mail av https://www.fdfbikeshop.cz/gripy/deity-gripy-supracush/ att de äntligen fått i lager igen. Om du är sugen kan vi ju sambeställa och dela frakt.
Lockande! Turquoise (och gul också) verkar färgmatcha med min Bardino. Undrar bara om dom inte är för mjuka. Tror att jag tycker om hårdare handtag, men sista gång jag körde med mjuka hantag var för mer än 10 år sen. Hittar inte att dom skickar till Sverige, men antar att du har koll på det. Vad är frakten?

JBogevik

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Fick med dessa på min nya hoj och jag blev positivt överraskad. Riktigt bra grepp i gummit och en riktigt skön utbuktnad mot handflatan som gav en god komfort. Som gjutna. 👍

odi-elite-pro-grips-black.jpg

BAPEsta

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Är det bara jag eller är många hemsidor helt värdelösa på att skriva ut diametern på handtagen? Känns som jag inte hittar någon info om handtags diameter.

VKruger

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Kört ESI Racers Edge och Chunky tidigare med just nu ett par OneUp som jag är mycket nöjd med men kommer säkerligen gå tillbaka till ESI.

BAPEsta

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Någon som kan tipsa om tjockare handtag, nuvarande är 31mm, som finns med röda detaljer? Blir tokig på att typ inga sidor visar diameter...

Berk

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.
Första turen med Deity Supracush avklarad. Jag mätee 33.5 mm diameter, så nästan samma som min Ergon GA2 Fat som går fram 35 till 32.5 mm. Dämpningen är bra utan vara mjuk, som ger bra control, perfekt. Diamantmönstret ger jättemycket grep, men tror att jag har upptäckt att jag föredrar slätta handtag. Om jag hade varit smart hade jag tagit med gamla handtag i skogen för att jämföra direkt. Far se om jag lämnar dom på eller dom åkare av.

2020-10-08-11-07-18.jpg

Tobbe#204

Medlem
Visa era favorithandtag.
Har nu mycket kort provat Wolf Tooths skumgrepp i varianten med två plana ytor och de är jäkligt trevliga att greppa kring. Med en plan yta framåt och en nedåt får tummen och fingrarnas yttersta del ett fint stöd mitt under greppet samtidigt som den runda baksidan fyller ut handflatan. Känns betydligt bättre än ESI Extra Chunky; både större och mindre på samma gång så att säga.

Dock tyckte jag märkligt nog att det blev lite hög belastning på handflatans yttersta del. Får se om det var bara initial ovana eller om det kräver nån åtgärd.
Vilka handtag körde du på? Fat och mega fat ? Är sugen på att beställa ett par av dessa brukar ha runt 10-11 i storlek på handskar kör med esi extra chunky idag hade kunnat ha större än dem de mäter väl runt 34mm Wolf tooth fat är väl 36mm och mega fat 40mm

Makten

Aktiv medlem
Visa era favorithandtag.

hiawatha

Medlem
Visa era favorithandtag.
Första turen med Deity Supracush avklarad. Jag mätee 33.5 mm diameter, så nästan samma som min Ergon GA2 Fat som går fram 35 till 32.5 mm. Dämpningen är bra utan vara mjuk, som ger bra control, perfekt. Diamantmönstret ger jättemycket grep, men tror att jag har upptäckt att jag föredrar slätta handtag. Om jag hade varit smart hade jag tagit med gamla handtag i skogen för att jämföra direkt. Far se om jag lämnar dom på eller dom åkare av.

Visa bilaga 446668
Jag måste fråga, vad är det för styre?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer