Mr Orange
Aktiv medlem
Visir till cykelhjälm..?
Efter ha utvärderat dagens pendling i regnet så kan jag konstatera att BBB-skoöverdragen, Hestrahandskarna och regnbyxorna och -jackan från Craft höll mig torr och fin. Även hjälmmössan höll vattnet borta. Mycket bra!
Det enda jag störde mig på var regnet i ansiktet. Sen såg jag en mopedist köra förbi mig med en jethjälm som verkade hålla regnet borta. Varför har inte cykelhjälmar sånt?? Och kan man fixa till något liknande med cykelhjälmen, fast bättre ventilerat?
Hittade en hjälm på nätet:
Fast den lär ju vara omöjlig att hitta i Sverige. Kan man kanske köpa ett moppevisir på fultema, borra lite i det och fästa det med någon skruv i hjälmen? Det finns ju små hål för skärmen på hjälmen.
Fultemavisir för 99.90kr:
Ett visir borde dessutom hålla ansiktet skyddat från vinterblåst senare i år.
Några ideér? Verkar det puckat?
Det enda jag störde mig på var regnet i ansiktet. Sen såg jag en mopedist köra förbi mig med en jethjälm som verkade hålla regnet borta. Varför har inte cykelhjälmar sånt?? Och kan man fixa till något liknande med cykelhjälmen, fast bättre ventilerat?
Hittade en hjälm på nätet:
Fast den lär ju vara omöjlig att hitta i Sverige. Kan man kanske köpa ett moppevisir på fultema, borra lite i det och fästa det med någon skruv i hjälmen? Det finns ju små hål för skärmen på hjälmen.
Fultemavisir för 99.90kr:
Ett visir borde dessutom hålla ansiktet skyddat från vinterblåst senare i år.
Några ideér? Verkar det puckat?