Vista-MTB 2009

Vista-MTB 2009
Det är alltid vistaväder på Vista MTB. Med det menas mycket lera på denna underbara bana.

H Sport brukar vara kul, oftast upp mot 60 startande vilket är kul.

Vista-MTB 2009
MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är alltid vistaväder på Vista MTB. Med det
> menas mycket lera på denna underbara bana.
>
> H Sport brukar vara kul, oftast upp mot 60
> startande vilket är kul.

Vista väder säger du..... Jag skaffade just ett par Conti raceking som jag är topp nöjd med men det kanske är läge att köpa ett par ler däck också då.

Vista-MTB 2009
Förra året körde jag med Noby Nick 1,8 som spårar bra i leran men inte är så bekväma. I år ska jag nog också köra med Race King 2,2. Men är det extremt blött får jag nog tänka om.

Vista-MTB 2009
Banan är ju lite snällare i år än tidigare. Iaf om man ska åka H30 å uppåt... Sportklassbanan blir nog i stort sett densamma, möjligen lite mera svängar nere i grusgropen (gamla minicrossbanan eller vad det nu är för nåt)

Vista-MTB 2009
Vad jag hört så var den lerig och hal igår men inte sett eller provat själv. Hoppas det kommer många och kör iaf, jag ska hejja mitt bästa.

Vista-MTB 2009
Lite bilder från evenemanget

Skön höstkänsla

DSC_3507.jpg ht=725

Elitvinnaren Mattias Wengelin var äckligt pigg o hade en skrattfest

DSC_3588.jpg ht=716

Tvåan Anders Ljungberg körde en Tribal utan tatueringar på vaden, kan det vara tillåtet?

DSC_3558.jpg ht=603

Henrik Gustavsson tog starten i Sportklassen men underbart är kort..

DSC_3472.jpg ht=509

Världsmästaren Benny Andersson visade varför han bär ränderna

DSC_3574.jpg ht=725

Förutom FS, HT, HS, CX o SS deltog även en Footie, men jag saknade Kinky på sin DH.

DSC_3510.jpg ht=599

DSC_3490.jpg ht=609

Fler bilder här http://www.pixbox.se/usr_show_id128232_page0_order1.html

Hoppas det blir tävling även nästa år!

/S

Vista-MTB 2009
Preacher skrev:
-------------------------------------------------------
> C-dale; Kinky brukade köra vanlig hoj, det var
> jag som körde DH i Kvänumströjan några år. :)

Jag har nå´n minnesbild av Kinky med DH i hjärnan, men å andra sidan har jag flera där han hoppar som en galning på en vanlig MTB nere i moppe-gropen. Men skit samma, jag har alltid haft så svårt för att skilja på er två :)
Och jag saknade dig också!

/S

Vista-MTB 2009
Han gjorde alltid så sköna pointbacks, sket sig dock några gånger och då small det bra alltså, mohaha.

Ja, shit, saknar det där litegrand, alltid kul när alla körde sport där och några stackare blev förnedrade när man slog dem med DH-hoj och full mundering.

Tillbaka
Topp